"Укротяване на опърничавата" е една от най-ранните му творби в ренесансовата епоха, където жената в социума, а и в дома е силно подчинена на мъжката воля.
И така, образът на опърничавата се явява като форма на бунт срещу ограниченията в шекспировото съвремие.
Жената с характер, свои желания и стремежи не се вписва в общоприети норми, диктувани от строго мъжкия свят. Такава жена се отличава като личност, носи отговорност и поема риск да бъде различна. Такава жена е ярка, предизвикателна, готова да отстоява своята идентичност. Тук Шекспир залага конфликта между нея и мъжкия свят, в това да остане себе си, но и да открие любовта.
Този шекспиров архетип може да бъде разпознат многократно в литературата, в киното и театъра, като отделни негови черти създават свои архетипове – на капризната жена, на властната жена, на ревнивата жена и така нататък. Така се раждат знакови произведения, стъпващи на противоборството между мъжкия и женския характер, в които жената запазва своите личностни черти и изпъква на фона на мъжката доминация.
В средата на миналия век американският композитор Коул Портър написва мюзикъла „Целуни ме Кейт“ по мотиви от шекспировата пиеса „Укротяване на опърничавата“. За да създадат либретото са помолени семейството на Бела и Самюел Спивак, които по същото време са в разгара на своя брачен конфликт. Така се ражда една история с две сюжетни линии – от времето на Шекспир и от средата на 20 век. Пиеса в пиесата или две истории със сходен сюжет, които доказват, че макар времето да се е сменило героите все още не са решили своите проблеми.
В края на миналата година мюзикълът „Целуни ме Кейт“ имаше своята премиера на сцената на Държавния музикален театър Стефан Македонски. Режисьорското виждане е на Александър Текелиев, а хореографията на Йоана Стоянова. Диригент – постановчик Дориан Молхов.
"Да, действително, в представленията и на сцената най-уместни са лъжите и затова там любовта изглежда толкова невероятна и красива, защото всички искаме любовта да побеждава винаги, а на сцената всъщност даваме живот на мечтите си, каза в "Нощен Хоризонт" Марчо Апостолов, солист в Музикалния театър.
"На сцената обличаме кожата на друг човек и можем да изживеем емоции, които в цивилния живот не можем. На сцената сбъдваме някои от несбъднатите си мечти, каза в "Нощен Хоризонт" Зорница Дамянова, солист в Музикалния театър и с главна роля в "Целуни ме, Кейт".
"Аз съм влюбена в моята роля, отдавна не ми се е случвало толкова да заобичам ролята си. В "Целуни ме, Кейт" играя ролята на Лоис Лейн, която в "Укротяване на опърничавата" изпълнява ролята на Бианка, тя е млада жена, която е много амбициозна, певица от нощни заведения, която обаче иска да стане актриса и да стане звездата на Бродуей, разказа още Зорница Дамянова.
Зорница Дамянова и Марчо Апостолов са солисти на Музикалния театър, които имат главни роли в мюзикъла „Целуни ме Кейт“ - една комедия която предизвиква героите в много комични ситуации и щастлива развръзка.
Целуни ме, Кейт!” е мюзикъл, написан от Коул Портър по либретото на холивудските сценаристи – съпрузите Бела и Самюъл Спивак през 1948 г. Портър е един от най-значимите американски композитори. Ненадминатото либрето на „Целуни ме, Кейт!“ е по мотиви от комедията „Укротяване на опърничавата“ на Уилям Шекспир.
Още по темата в звуковия файл.
Заради ударната вълна от паднала наблизо ракета, която изпочупи стъкла на сградата на Операта в Тел Авив, премиерата на “Турандот“ от Пучини – последна за сезона, беше не в края на юни, а през юли. За най-нетърпеливите в едно от фоайетата се състоя концерт-лектория с избрани арии от творбата, изпълнени от студентите в специализирания клас на..
В осмото издание от 32-я летен сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: Разговор със сопрана Красимира Стоянова, диригента Павел Балев и продуцента Георги Еленков за звукозаписната работа по предстоящия моцартов албум на българската оперна прима със Симфоничния оркестър..
Ако сте ценители на съвременното изкуство, до 21 ноември в къщата музей "Вера Недкова" в София, която е филиал на Националната художествена галерия, можете да разгледате новата изложба "Метафора на паметта" на художничката Деница Тодорова. Тя е завършила живопис в Кралската академия за изящни изкуства в Антверпен. От 20 години..
От днес - 18.08, на големия екран тръгва документален филм за певицата Милена Славова. Лайтмотивът "И никой не пита защо" е избран за заглавие на лентата. Ние се познаваме повече от 30 години, разказа пред БНР режисьорът Марио Кръстев. "Тя наистина си задава много въпроси и се чуди защо другите не го правят. Милена е запазила чистотата си...
В столичната галерия "Арт 158" беше открита изложбата "Да запазим "Корал": Безполезни изкопаеми 2025". В нея се срещат изкуството, екологията и протестът срещу застрояването на българското Черноморие. Тя е свързана със стремежа да запазим това място, обясни пред БНР кураторът проф. Борис Сергинов. "Показват се неща, които са намерени..
Специалисти от Регионалния исторически музей в Плевен готвят изненади за поредното издание "Лято в музея 2025". То ще се проведе от 21 до 25 юли. За заниманията разказва Елвира Конова , ръководител отдел "Връзки с обществеността и медиите". "Децата ще могат отново да се вживеят в професията на археолога, в професията на летописците, като..
В Дома на киното днес - 15.07, ще бъде почетена паметта на един от най-значимите български документалисти – Атанас Киряков. Гилдията "Режисьори" на СБФД е организирала специална прожекция на 35-милиметрова лента, която ще събере пет от неговите кратки, но въздействащи филми, заснети между 1988 и 1990 година. "Атанас Киряков е..
Извънредната ситуация с пожара край Костинброд се е развила много бързо – в рамките на 30 минути, не е имало време да се изпрати съобщение чрез..
„Комисията за противодействие на корупцията е обвързана с получаването на средствата по Плана за възстановяване от Европейската комисия. Този план, както и..
Цифровото евро няма да отнема права на европейските граждани, а ще им предостави по-голям избор. Това заяви за БНР Алесандро Джованини , съветник на..