На среща с журналистите в навечерието на премиерата, и постановъчният екип, и изпълнителите на главните роли ни подсказаха, че ни очакват изненади в една нетрадиционна продукция. Наистина гледахме спектакъл не в традицията на вълшебната приказка – класическа или съвременна. Бих казала, че Вера Петрова е извела на преден план шегата, умението да забавляваш, а забавлявайки, да разкриваш истината за живота и света. Сякаш Папагено е един безумен или остроумен шут, който води цялото действие. И нали “целият свят е сцена“, храмът се оказва театър, може би музикален театър от началото на ХХ век, оперета или вариете. В него, преминавайки като на шега през всички перипетии, сърцата на героите са изпитани, злото е разобличено, доброто побеждава и има щастлив финал. Струва ми се, че отдалечавайки се от вълшебната приказка, в която вече е доказала своето майсторство с “Пепеляшка“ от Росини, в новата продукция на “Вълшебната флейта“ режисьорката Вера Петрова всъщност е търсила съвременния еквивалент на автентичния зингшпил. При това, със стила на творец, който е много “в час“ със съвременните тенденции на най-престижните световни оперни сцени. Спектакълът беше много динамичен. Много добра работа на целия постановъчен екип: диригент-постановчика Светослав Борисов, художничките на сценографията и костюмите Моли О’Катън и Марта Миронска, създателите на художественото осветление и хореографията Саймън Бенисън и Риолина Топалова.
Специално бих искала да отбележа отличната работа на диригента Светослав Борисов в изящния моцартов репертоар, в който, за да звучи всичко много лесно, трябва да се репетира много здраво! Сред изпълнителите в главните роли бях най-силно впечатлена от красивия глас и фразиране на сопрана Стефани Кръстева-Павлова в ролята на Памина и от цялостното изпълнение на полския баритон Гжегош Собчак в ролята на Папагено – отлично произношение, стилна музикална интерпретация и завладяващо сценично присъствие!
Силен международен изпълнителски състав беше подготвила Софийската национална опера за четирите поредни спектакъла. Два от тях бяха отменени заради националния траур в памет на Патриарх Неофит. На 14-и март в ролята на Царицата на нощта гледахме унгарския сопран Бригита Симон, в неделния спектакъл е участвал чешкият сопран Луцие Канкова, а на 29-и март предстои изявата на Диана Василева. Тя дебютира в партията на Царицата на нощта преди 17 г. на сцената на Софийската национална опера, след това я изпълнява в още пет различни постановки и споделя, че това е любимата й роля. Би било много интересно да се гледат всички състави. Пожелавам успех на всички солисти! А премиерният спектакъл на 14-и март завърши с дълги и бурни аплодисменти, така че може да се каже, че Националният ни оперен театър започна много успешно 2024 г. с българската премиера на операта “Медея“ от Керубини и новата продукция на “Вълшебната флейта“ от Моцарт.
В звуковия файл чуйте още зрителски впечатления.
От днес, 26 април, на световния музикален пазар е Баховият албум на Георги Димитров - Жожо. Изключително щастливи и горди сме с младия български китарист, чийто талант беше разпознат и подкрепен още в ранна детска възраст. След завършването на Националното музикално училище "Любомир Пипков" в София и Университета за музика в Грац, сега българинът е..
На 30 април от 19 часа в зала 9 на НДК ще бъде открито третото издание на Международния фестивал за класическа музика и изкуства “Артис”. Началото ще бъде поставено с клавирен концерт на надарени деца - възпитаници на Национално музикално училище “Любомир Пипков” - София, и изложба с творби на талантливи млади художници от Частното училище по..
Името на доайена сред българските диригенти Георги Димитров присъства много активно в концертните афиши и в звукозаписния план на Симфоничния оркестър на БНР през този сезон. На 26 април от 19 часа в зала "България" маестрото ще ръководи концерт под мотото "В навечерието на Великден". За подходящо настроение преди Страстната седмица ще допринесе..
Фестивалът на танците в Пловдив започва на 10 май . Билетите за 16-ото издание на One Dance Festival вече са в продажба. Все още има билети, като по повод на Международния ден на танца – 29 април, ще има 30% намаление за всички билети, закупени след 20 часа вечерта. Това каза пред БНР Елиа Лилова – директор на One Dance Week. Спектаклите..
В петъчната вечер, на 26 април, в Централния военен клуб от 19 ч. именитата наша пианистка и преподавателка в Националното музикално училище "Любомир Пипков" - София Антонина Бонева ще отпразнува 40 години педагогическа дейност. На сцената тя ще бъде с четирима свои ученици. Всеки от тях ще е солист на Симфониета София с диригент Свилен Симеонов,..
Традиция е преди всяко представление на Телавивската опера да има образователна лекция за създателите и изпълнителите на дадена опера, за ролята й в развитието на музикалното изкуство. Изнасят я критици, диригенти, режисьори, но преди премиерата на "Орфей и Евридика" на Глук лекторът беше тенор от хора. На незапознатите с тази певческа формация..
Започнаха прожекциите на “Травиата“ от поредицата “Опера в киното“. На 20-и април беше първата прожекция в Синема Сити в София, Бургас, Варна, Пловдив, Русе и Стара Загора. Следващите две ще бъдат на 24-и април и на 8-и май. Имаме възможността да гледаме дебюта на българската оперна дива Соня Йончева в цял оперен спектакъл на Арена ди Верона през..
Пресилено е обявяването на епидемия от коклюш, защото не се е покрил нито един от критериите. Причината да сме в това положение е, че новата..
Епизод от предизборната надпревара и демонстрация на сила – така политологът Първан Симеонов от "Галъп интернешънъл болкан" разчита отстраняването на..
От ГЕРБ скръцнаха на ПП-ДБ: Да изчакат резултатите, тогава да поставят условия! Надежда Йорданова: ПП-ДБ не търси участие в управлението на всяка..