Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Арх. Иван Шишков: Политиката ни заприлича на пътищата ни - дупки и кръпки

| Интервю
Иван Шишков
Снимка: Савина Спасова, БНР

Нашата политика заприлича на нашите пътища – много дупки и много кръпки.

Това каза пред БНР бившият служебен регионален министър арх. Иван Шишков.

Според него политиката трябва да излезе от пътищата, а отношението към този процес трябва да е еднозначно и в една посока:

"Всички ние трябва да направим така, че в рамките на следващите 4-5 години да построим 1000 км. магистрали. Ако не го направим, ние никога няма да живеем така, както искаме да живеем – по европейски. Всички политици ни замерват с евроатлантически послания, но в действителност не ни предоставят европейски начин на живот. Ние трябва да работим така, че да осигурим в много кратки срокове друг начин на развитие на България".

За 10 години сме построили около 450-500 км., отбеляза арх. Шишков. По думите му ни трябва друго управление и друг начин на мислене в тази посока.

"Важно е да ги има магистралите, а не кой ще реже лентата", категоричен бе той и добави, че темата е станала "предизборна дъвка", а в действителност магистралите продължава да ги няма.

За 17-километровото трасе на Северната тангента независима експертиза на хърватска компания констатира, че средно асфалтът е с 3 см. по-тънък, а циментовата стабилизация под него – средно със 7 см. по-тънка. Изводът е, че Северната тангента трябва незабавно да се ремонтира. Гаранционният срок обаче отдавна е изтекъл, затова ремонтът ще е за сметка на държавата.

В предаването "Неделя 150" арх. Шишков обаче подчерта, че доста голяма част от нашите магистрали имат сходни проблеми.

"В около 6 км. от трасето на Северната скоростна тангента те бяха най-драстични. Там наистина имаше отклонение до 1/3".

По думите му тангентата трябва да бъде ремонтирана, защото в тези 6 км. тя е опасна.

Експертът напомни за взетите от прокуратурата "ядки" от нулевия лот на магистрала "Хемус", където също е станало ясно, че 25% от асфалта липсват. А за участъка от магистрала "Тракия" от Стара Загора до Ямбол каза, че е във все по-ужасно състояние. "Там имаше дълги участъци, съвсем видимо разпадащи се", подчерта той.

"Това, което оставихме в наследство като проверки бяха за да се направи задание и да се направи основен ремонт. Нищо не се случи. Политиците се замерваха с резултатите от пробите, но в действителност основният смисъл от тях беше да се направи ремонт на всички тези магистрали".

Големият проблем е, че веднъж плащаме за това, което трябва да бъде изградено по документи, не получаваме това, но по-лошото е, че започваме да правим основен ремонт много по-рано – това са и пари, но и дискомфорт, изтъкна още бившият служебен министър.

Цялото интервю на Диана Янкулова с арх. Иван Шишков в предаването "Неделя 150" чуйте в звуковия файл. 

По публикацията работи: Анастасия Крушева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Локалите - феномен или дефицити в общуването между родители и деца?

"Дали е поколенческо? По-скоро е възрастово – в момента ги наричаме локали, но назад в годините винаги е имало подобни групи деца, тийнейджъри. Едно дете живее в общност , не живее изолирано само с майка си и баща си. То попива от цялата среда и не можем да се похвалим със спокойна, мотивираща и креативна среда ." Това мнение изразява пред..

публикувано на 17.07.25 в 11:23

Без бележка в лева и евро: Как апаратите на такситата се оказаха в нормативен вакуум

Няма таксиметров автомобил, който да може да издаде касов бон в двете валути – в лева и евро. За това предупреди в интервю за БНР Красимир Цветков, председател на Националния таксиметров синдикат.  Той обясни, че апаратите им са с отдавна изтекли сертификати и няма подзаконова нормативна уредба , която да разписва тяхната..

публикувано на 17.07.25 в 08:39
Петър Стоянов

Смърт на мъж след трансплантация: Има ли адекватни мерки срещу вътреболничните инфекции?

Вътреболнична инфекция с бактерията клебсиела пневмония отнема живота на 39-годишен мъж. Това се случва след бъбречна трансплантация в университетската болница "Александровска".  За случая стана ясно от жалба на майката на Петър Стоянов – Симона Стоянова – до здравния министър.  В нея се твърди, че ИА "Медицински надзор" умишлено..

публикувано на 15.07.25 в 09:30

Gen Z задлъжняват по-безотговорно от милениумите и поколенията преди тях

Gen Z взема кредити по-безотговорно от милениумите и поколенията преди тях. Това каза пред БНР Лилия Димитрова, председател на Асоциацията за управление на вземания. Тя подчерта необходимостта от по-голяма финансова грамотност. Димитрова обърна внимание върху въпроса един кредитополучател колко успоредни кредита има , не само на каква..

публикувано на 15.07.25 в 08:41
Методи Методиев

Методи Методиев: Повишаването на кредитния ни рейтинг е оценка, че се движим в правилната посока

Три рейтингови агенции повишиха кредитния рейтинг на България в седмицата, в която получихме зелена светлина за въвеждане на единната европейска валута от 1 януари догодина.   Scope Ratings даде на страната ни рейтинг от А- (А минус) в местна и чуждестранна валута, с което за първи път влязохме в най-високата скала от инвестиционния клас...

публикувано на 14.07.25 в 07:30

Хората в Кресна твърдят, че новите пътни мерки задълбочават проблемите, започнаха подписка

Над пет километра е отсечката от Е-79, която минава през Кресна, а след влизането на България в Шенген и особено в сезона на лятото потокът от леки автомобили и камиони се е увеличил два пъти. Изграждането на последния участък от АМ "Струма", както и обходен път западно от Кресна ще отнеме поне пет години.  Мерки за облекчаване на..

публикувано на 13.07.25 в 16:52
Любомир Каримански

Любомир Каримански: Не смятам, че има нещо, което може да осуети влизането ни в еврозоната

Не смятам, че има нещо, което може да осуети влизането ни в еврозоната. Това обясни пред БНР Любомир Каримански, член на УС на БНБ. "Вече е взето финалното решение.  Предстои тежка работа , която трябва да бъде свършена до първи януари 2026 година, пък и след това. Но не би трябва да си поставяме като сериозен приоритет и цел за..

публикувано на 13.07.25 в 11:20