Статистиката показва, че за месеца от въвеждане на мярката само 1,35% от колите не са преминали успешно периодичен технически преглед, поради установени значителни неизправности. И 0,09% поради констатирани опасни технически неизправности.
Само за месец интернет се напълни със съвети, критики и препоръки, които да улеснят шофьорите при преминаването през вече автоматичната система за отчитане на газовете. Дори и при най-новите бензинови коли, за които се предполага, че не би трябвало да имат проблеми с катализаторите при прегледите. И докато цялата ситуация е супер субективна и различна за всеки от близо четирите милиона регистрирани у нас автомобила (над половината от които са на повече от 20 години), то сервизите у нас отчитат – ама наистина има проблем. Без тях идвали и вносните коли. Които обаче през преглед нямат шанс въобще да минат.За по-леките случаи, като наличните, но неизправни катализатори, изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ пусна наредбата за обществено обсъждане. А мерките в нея дават не 15, а 30 дни за отстраняване на нередностите.
Още преди общественото обсъждате на промените в документа, пунктовете за ГТП обаче отчетоха, че "Автомобилна администрация" е настроила така системите си, че ако има проблем с емисиите в отработените газове, колата не отива на репатрак до сервиза. А поставени в по-ниската категория - "значителни", на собствен ход хората са си закарат колата за отстраняване на проблемите.
Но докато законодателите чакат средата на септември, когато е крайният срок за обществено обсъждане на промените в наредбата, то шофьорите с проблемни коли съвсем не чакат. И търсят заобиколни варианти. Само с просто търсене в интернет излязоха предложения за катализатор под наем. "Чисто нов 300 лева депозит, 50 на ден, както пишеше човекът в обявата за София. Цяла седмица чакахме отговор от него дали просто не се шегува. Коментарите пък съвсем не можем да ги цитираме… Но оказа се наемът на катализатор, за да се мине прегледът не е нещо, което и Владислав Терзиев от пловдивски сервиз е чувал… ама за района на морето …
Всъщност, клиентите на Владислав Терзиев искат подмяна на катализаторите. Но да е на бюджетна цена. Това е лесно, обяснява той.
Обаче понякога по-евтиното излиза по-скъпо. Това отчита колега на Владислав Терзиев.
Внимавайте какво купувате, казва Владислав Терзиев от пловдивски сервиз. Автомонтьорът обяснява - дори и да минете прегледа с рециклиран катализатор, рискът от проблеми за колата остава…
Според Владислав не само ниските доходи създават проблеми на клиентите му, ако не успеят да минат през новата цедка на годишния технически преглед. Проблемът е и заради регулациите.
Досега Министерството на транспорта не е посочвало качествата на горивата като причина за проблемите при ГТП. Агенцията за технически надзор няма скорошни публични доклади за качеството на горивата. А последната проверка за качеството е на горивата е била поискана от Върховна административна прокуратура преди 4 години.
Още по темата в звуковия файл.
Свалянето на приложения на мобилните телефони е често разпространена практика, когато става въпрос за отстъпки в различни търговски вериги. В този случай няма начин магазините да не знаят всичко за нас, а личните си данни даваме съвсем доброволно . Те прилежно се съхраняват за нашите гастрономически предпочитания. Но ако самият ти се сетиш..
От ГДБОП предупредиха за бум на крадени профили в социалните мрежи с цел финансови измами . Хакерите постоянно се адаптират към техническата среда, променят начините, чрез които атакуват чатовете в социалните мрежи, в които хората прекарват голяма част от ежедневието си. В момента се наблюдава атака на профили, като се пише на контактите, че..
Евтиният самолетен билет е примамка , предупреди пред БНР Богомил Николов – изпълнителен директор на Асоциация "Активни потребители". Идеята на нискотарифните авиокомпании е да ви предложат атрактивна цена , посочи той и обясни обаче какво следва: " В последствие се оказва, че се начисляват различни допълнителни такси. А ако багажът ви е..
Украйна има интерес Балканите да бъдат съпричастни с нея, но и да разберат по-добре обстановката, в която се намират в момента. Това коментира пред БНР анализаторът Александър Малинов след форума "Одеса 2025". "Форумът беше първа стъпка от страна на украинското ръководство да се опита да накара балканските държави да разберат собствения си..
България е световен шампион по избягване на новини. 63% от запитаните признават, че умишлено избягват новините , сочи последното проучване на Ройтерс - Оксфорд Digital report. " Печален рекорд – България води по брой на хората, споделили, че избягват непрекъснато, отчасти или селективно по теми новините", коментира пред БНР проф. Нели..
Най-добрите поп певци и музиканти у нас започнаха кампания за набиране на средства за колегата си Данаил Данаилов, когото всички приятелски наричат Дидо. Отскоро той е диагностициран с тежка форма на труднолечим рак. За справянето с него са нужни непосилни за семейството му средства , разказа пред БНР Рафи Бохосян. "Дидо е един от..
У нас има "живи" и финансово стабилни 500-600 кооперации . Те обработват около 5 милиона декара земя, което е около 10% от обработваемата земя . Това каза пред БНР Явор Гечев, съветник на президента Румен Радев по въпросите на селското стопанство и бивш министър на земеделието в служебни правителства. Кооперациите намаляват, но се..
Вносител или износител на електроенергия е България няма никакво значение. Това дали сме износител не трябва да е панацея, защото сме общ пазар и..
Не левовете са по-добрите пари, а еврото - по-лошите пари, които тласкат към инфлация, а това, че всяка фирма и предприятие се стреми към по-високи..
В Берковица наградиха победителите в ученическия конкурс "Аз съм българче". В къщата музей "Иван Вазов" е подредена уникална изложба с пощенски марки..