Статистиката показва, че за месеца от въвеждане на мярката само 1,35% от колите не са преминали успешно периодичен технически преглед, поради установени значителни неизправности. И 0,09% поради констатирани опасни технически неизправности.
Само за месец интернет се напълни със съвети, критики и препоръки, които да улеснят шофьорите при преминаването през вече автоматичната система за отчитане на газовете. Дори и при най-новите бензинови коли, за които се предполага, че не би трябвало да имат проблеми с катализаторите при прегледите. И докато цялата ситуация е супер субективна и различна за всеки от близо четирите милиона регистрирани у нас автомобила (над половината от които са на повече от 20 години), то сервизите у нас отчитат – ама наистина има проблем. Без тях идвали и вносните коли. Които обаче през преглед нямат шанс въобще да минат.За по-леките случаи, като наличните, но неизправни катализатори, изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ пусна наредбата за обществено обсъждане. А мерките в нея дават не 15, а 30 дни за отстраняване на нередностите.
Още преди общественото обсъждате на промените в документа, пунктовете за ГТП обаче отчетоха, че "Автомобилна администрация" е настроила така системите си, че ако има проблем с емисиите в отработените газове, колата не отива на репатрак до сервиза. А поставени в по-ниската категория - "значителни", на собствен ход хората са си закарат колата за отстраняване на проблемите.
Но докато законодателите чакат средата на септември, когато е крайният срок за обществено обсъждане на промените в наредбата, то шофьорите с проблемни коли съвсем не чакат. И търсят заобиколни варианти. Само с просто търсене в интернет излязоха предложения за катализатор под наем. "Чисто нов 300 лева депозит, 50 на ден, както пишеше човекът в обявата за София. Цяла седмица чакахме отговор от него дали просто не се шегува. Коментарите пък съвсем не можем да ги цитираме… Но оказа се наемът на катализатор, за да се мине прегледът не е нещо, което и Владислав Терзиев от пловдивски сервиз е чувал… ама за района на морето …
Всъщност, клиентите на Владислав Терзиев искат подмяна на катализаторите. Но да е на бюджетна цена. Това е лесно, обяснява той.
Обаче понякога по-евтиното излиза по-скъпо. Това отчита колега на Владислав Терзиев.
Внимавайте какво купувате, казва Владислав Терзиев от пловдивски сервиз. Автомонтьорът обяснява - дори и да минете прегледа с рециклиран катализатор, рискът от проблеми за колата остава…
Според Владислав не само ниските доходи създават проблеми на клиентите му, ако не успеят да минат през новата цедка на годишния технически преглед. Проблемът е и заради регулациите.
Досега Министерството на транспорта не е посочвало качествата на горивата като причина за проблемите при ГТП. Агенцията за технически надзор няма скорошни публични доклади за качеството на горивата. А последната проверка за качеството е на горивата е била поискана от Върховна административна прокуратура преди 4 години.
Още по темата в звуковия файл.
Ще продължи ли триумфът на проевропейските столични кметове или Полша ще остане бастион на консервативния национализъм? Такъв изглежда основният залог на утрешния президентски балотаж. Управникът на Варшава, първият кмет на града, посетил Прайда, Рафал Тшасковски за втори път е на такова гласуване. За разлика от 2020 г., кандидатът на "Гражданската..
Месеци наред преговаряха ЕС и Великобритания за нова сделка след Брекзит. В предизборната кампания премиерът лейбърист Киър Стармър обеща "рестартиране", макар и с дебели червени линии. Връщане в общия пазар, в митническия съюз или връщане на свободното движение на хора няма да има, обеща тогава Стармър. И спази дадената дума. Още не беше изсъхнало..
Към дълбините на мрачната човешка душа...натам ни води излезлият наскоро роман на Иън Макгуайър - “Северните води”. Британският автор разказва историята на китоловен кораб, който през 1859 г. се отправя на последното си пътуване с пъстър, обръгнал и видял какво ли не екипаж, сред който има и убиец на борда. Въздействаща, брилянтна и..
Социално напрежение в България може да бъде предизвикано само чрез използването на 3-4 сайта и тролове в социалните мрежи. Това заяви в интервю за "Хоризонт" Георги Ангелов – журналист и експерт по теми свързани с дезинформацията и хибридната война. "Правя един анализ за медийната собственост, който почти е привършил. Имаме няколко фирми, зад..
Интерактивна карта с всички пътни инциденти в страната разработи 18-годишният ученик Мартин Атанасов. "Черна писта" е постижение, което държавните институции не са успели да реализират досега. Мартин е част от гражданско обединение срещу "Войната по пътищата" и е създал цифров инструмент, който визуализира тревожната статистика на пътните..
Един от всеки четирима работещи в ЕС има проблем, свързан със стреса , според престижно европейско проучване. Данните в световен мащаб сочат, че един от трима души на възраст от 18 до 75 години страда от психично разстройство - най-често депресия или тревожност. Тенденцията е хроничните болести да се развиват във все по-ранна възраст . Заболелите..
Васил Терзиев продължава да се прави на жертва . Това заяви пред БНР д-р Ваня Тагарева - председател на общинската комисия по обществен ред и сигурност, зам.-председател на Столичния общински съвет. " Подкрепихме бюджета, който беше предложен от кмета Васил Терзиев, като разбира се направихме съответните изменения, допълнения и промени - нещо,..
Влизането ни в еврозоната от 1 януари 2026 г. ще е твърде рано , категоричен бе пред БНР икономистът Стоян Панчев от Експертния клуб за икономика и..
" Пеевски като валяк прегази къде каквото има по пътя му. Не бих казал, че Доган окончателно ще излезе от политиката, но това са последни издихания - на..
Интерактивна карта с всички пътни инциденти в страната разработи 18-годишният ученик Мартин Атанасов. "Черна писта" е постижение, което..