Призив за забраната и на плъгин хибридите
Британски екоактивисти са вдигнали мерника на т.нар. plug-in хибриди. Те искат колите "без щепсел" да се забранят от 2030-та година, защото ги смятат за неекологични. Опоненти на идеята призовават пазарът на екоколи да еволюира естествено.
Призивът за забраната и на плъгин хибридите идва от британската екологична група Electric Vehicles UK (EVUK). Това става в рамките на дебата във Великобритания от 2030-та година да се забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили. И консултациите, насочени към ускоряване на прехода към електрически транспорт.
Дан Сизър от Electric Vehicles
Според Дан Сизър от Electric Vehicles подобен преход би бил забавен, ако се чака до 2035-а година, след която във Великобритания няма да се продават и плъгин хибридите. Дан Сизър е категоричен, че оставането им в продажба до 35-а е „катастрофална грешка“, която може да подкопае репутацията на Обединеното кралство като лидер в зеления транспорт. Като част от движение, което разяснява ползите от изцяло електрическите коли, в Ютуб Дан Сизър обяснява:
"Хибридите винаги са били нещо като свързваща технология - преди колите със зареждаеми батерии или никога непоявилите се превозни средства с водородни горивни клетки и двигателя с вътрешно горене. Те също са били и нещо като първоначално зарибяване на хората, които са се колебаели да се насочат направо към електрическите коли. На потребителите на хибриди винаги са били спестявани истините по отношение на ефективността на производителността и дори текущите разходи.
Хибридите са нито риба, нито рак. Още по-лошо, плъгин хибридите са доста по-енергоемки в сравнение с колите изцяло на батерии. Дори и да бъдат постоянно и ефективно зареждани, което не винаги е така, според изследвания, често пъти не разчитат на електрическата мрежа. (А на двигателя си с вътрешно горене - ДОБРИ). От всички данни, които има, броят на продадените изцяло електрически коли надвишава този на хибридите. Заради конкуренцията на хибридите дори и някои от компаниите, които произвеждат само електрически коли, правят моделите си като „електрически превозни средства с удължен пробег“ - не разчитат само на захранване от батериите, а и на малък двигател. Тук има логика, ако се очаква да се пресече огромна държава. Но в крайна сметка – напълно електрическите коли са неизбежни."
Как еволюират хибридните коли
Пазарът на екоколи да еволюира естествено. Това призова пред влога "Толк ТВ" Иън Колинс. Той е основател на лобистка група "Фейрфюъл", която защитава интересите на използващите изкопаеми горива. Самият Колинс кара хибрид и обяснява, че технологиите са достигнали до ниво, което е напълно екологично.
"Аз карам хибрид от около осем - девет години. Винаги можете да използвате двигателя, знаете, че двигателят с вътрешно горене зарежда батерията. А като шофирам в Лондон с под 30 километра в час, си карам на ток. Тоест, това е електрическо превозно средство, което отговаря на всички условия. Но за съжаление имаме такова бездарно правителство, такива съветници, които са се вторачили така силно в плана за нулеви емисии, че не виждат как този план става част от плана да се отървеш от конкуренцията на бензина и дизела. А това става само със забрани. Още не виждам логиката. Нищо от това няма смисъл.
Винаги съм казвал, че трябва да оставим технологията за чистите горива да се развие по естествен път, защото емисиите на дизелови автомобили, на хибридните, са намалели драстично с 50%. Какво щеше да стане, ако ни бяха позволили да продължим това развитие от стандартите "Евро 6" до стандартите "Евро 7" или 8? В момента производителите не знаят кой път да поемат. Ако не спазват указите, ще бъдат глобени за неспазване на целите за производство на електрически превозни средства."
Срокове и условия за забраната на плъгин хибридите
"Помните преди години предишният премиер Борис Джонсън говореше за забраната през 2040. Обаче се събуди един ден и каза, "Хайде да е 35-а година". После стана 2030-а. А независимото изследване, което направихме, показа, че ползите от "забраната трийста година" е само една пета от разходите. С други думи, разходите са пет пъти повече от потенциалните ползи от мярката. И затова съм доста доволен, че другият предишен премиер Риши Сунак все пак реши за хибридите забраната да е от 2035-а. Сега новият премиер пак говори за 2030-та. В това няма логика. Това, което излиза от моя ауспух, е чисто. Много чисто. Толкова чисто, че плащам данъка си като за екоавтомобил.
Обсъждането на сроковете и условията за забраната на плъгин хибридите продължава до 18 февруари.
Британското правителство казва, че консултациите ще балансират интересите на бизнеса, потребителите и околната среда, като същевременно създават работни места и подкрепят прехода към чиста енергия.
Индустрията казва, че мандатът поставя на риск работни места.
Анди Палмър, бивш главен изпълнителен директор на Aston Martin и бивш оперативен шеф на Nissan казва, че пълните хибриди са "по-добро решение" от "меките хибриди, които не могат да се задвижват само с електричество. Но каза, че те използват "технология, която принадлежи на края на 90-те години".
Британското правителство обаче планира да вдигне на 28 през 2025 г. и с 80 през 2030 г. - минимален процент изцяло електрически автомобили, които производителите на коли трябва да продават всяка година."
Още по темата в звуковия файл.

Еленският бут ще кандидатства за защитено географско указание като доказателство за качеството на деликатеса от свинско месо. Днес и утре във възрожденска Елена за 12-и път се провежда кулинарният фестивал "Празник на Еленския бут". Той започна с шествие със 124-метрово българско знаме, посветено на 124-е населени места в общината...
Завършването на автомагистралата "Хемус" и трасето Видин - Ботевград ще бъде сред основните приоритети за това управление, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов по време на национална среща на Камарата на автомобилните превозвачи в България, съобщи пресцентърът на министерството. На форума министърът..
Европейският съюз разглежда всички възможности за намаляване на зависимостта си от китайските редкоземни елементи и материали за батерии, заяви председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен на конференция в Берлин, цитирана от Ройтерс. "През последните седмици и месеци Китай драстично затегна контрола върху износа на редкоземни..
Доставка на материали за укрепване на убежища и за подслони е пристигнала в Газа по морския коридор от Кипър, съобщи днес Външното министерство в Никозия. Повторното активиране на хуманитарната транспортна структура е включено в 6-точковата кипърска инициатива, допълваща с конкретни предложения плана на САЩ за мирния процес в Близкия изток...
До края на следващата година ще заработи Националната единна информационна система за пълно осиновяване, съобщи заместник-социалният министър Иван Кръстев по време на форум, посветен на приемната грижа. Събитието се организира от Асоциацията за приемна грижа и отбелязва Деня на приемния родител. Реформата в осиновяванията се очаква от години...
Временно е отстранен служител на Автомобилна администрация – Пловдив след като е блъснал възрастна пешеходка със служебен автомобил, а направеният му тест за наркотици е бил положителен. Жената е леко пострадала. Инцидентът е станал вчера преди обед, когато служителят на Областния отдел "Автомобилна администрация" – Пловдив пристигнал пред..
Парламентарната група на партия МЕЧ няма да подкрепи първия ни държавен бюджет в евро. Той ще дублира дефицита на 6-7 %, коментира във Велико Търново лидерът на партията Радостин Василев. Според него този бюджет ще официализира рефинансиране с още 20 милиарда на съществуващия външен и вътрешен дълг. Василев прогнозира извънредни парламентарни..
"Пеевски е във властта. Никой не може да го спре. Той има цяло правителство и е в изключително изгодна позиция . Той излиза и той казва какво ще..
"В Европа винаги е имало две тенденции. Едната, която призовава за повече автономност в европейската сигурност , а в последните години и отбрана, а..
В рамките на по-малко от седмица видяхме тройно завъртане на Тръмп по отношение на Русия и изненада всички. С тази констатация започна анализа си пред..