Призив за забраната и на плъгин хибридите
Британски екоактивисти са вдигнали мерника на т.нар. plug-in хибриди. Те искат колите "без щепсел" да се забранят от 2030-та година, защото ги смятат за неекологични. Опоненти на идеята призовават пазарът на екоколи да еволюира естествено.
Призивът за забраната и на плъгин хибридите идва от британската екологична група Electric Vehicles UK (EVUK). Това става в рамките на дебата във Великобритания от 2030-та година да се забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили. И консултациите, насочени към ускоряване на прехода към електрически транспорт.
Дан Сизър от Electric Vehicles
Според Дан Сизър от Electric Vehicles подобен преход би бил забавен, ако се чака до 2035-а година, след която във Великобритания няма да се продават и плъгин хибридите. Дан Сизър е категоричен, че оставането им в продажба до 35-а е „катастрофална грешка“, която може да подкопае репутацията на Обединеното кралство като лидер в зеления транспорт. Като част от движение, което разяснява ползите от изцяло електрическите коли, в Ютуб Дан Сизър обяснява:
"Хибридите винаги са били нещо като свързваща технология - преди колите със зареждаеми батерии или никога непоявилите се превозни средства с водородни горивни клетки и двигателя с вътрешно горене. Те също са били и нещо като първоначално зарибяване на хората, които са се колебаели да се насочат направо към електрическите коли. На потребителите на хибриди винаги са били спестявани истините по отношение на ефективността на производителността и дори текущите разходи.
Хибридите са нито риба, нито рак. Още по-лошо, плъгин хибридите са доста по-енергоемки в сравнение с колите изцяло на батерии. Дори и да бъдат постоянно и ефективно зареждани, което не винаги е така, според изследвания, често пъти не разчитат на електрическата мрежа. (А на двигателя си с вътрешно горене - ДОБРИ). От всички данни, които има, броят на продадените изцяло електрически коли надвишава този на хибридите. Заради конкуренцията на хибридите дори и някои от компаниите, които произвеждат само електрически коли, правят моделите си като „електрически превозни средства с удължен пробег“ - не разчитат само на захранване от батериите, а и на малък двигател. Тук има логика, ако се очаква да се пресече огромна държава. Но в крайна сметка – напълно електрическите коли са неизбежни."
Как еволюират хибридните коли
Пазарът на екоколи да еволюира естествено. Това призова пред влога "Толк ТВ" Иън Колинс. Той е основател на лобистка група "Фейрфюъл", която защитава интересите на използващите изкопаеми горива. Самият Колинс кара хибрид и обяснява, че технологиите са достигнали до ниво, което е напълно екологично.
"Аз карам хибрид от около осем - девет години. Винаги можете да използвате двигателя, знаете, че двигателят с вътрешно горене зарежда батерията. А като шофирам в Лондон с под 30 километра в час, си карам на ток. Тоест, това е електрическо превозно средство, което отговаря на всички условия. Но за съжаление имаме такова бездарно правителство, такива съветници, които са се вторачили така силно в плана за нулеви емисии, че не виждат как този план става част от плана да се отървеш от конкуренцията на бензина и дизела. А това става само със забрани. Още не виждам логиката. Нищо от това няма смисъл.
Винаги съм казвал, че трябва да оставим технологията за чистите горива да се развие по естествен път, защото емисиите на дизелови автомобили, на хибридните, са намалели драстично с 50%. Какво щеше да стане, ако ни бяха позволили да продължим това развитие от стандартите "Евро 6" до стандартите "Евро 7" или 8? В момента производителите не знаят кой път да поемат. Ако не спазват указите, ще бъдат глобени за неспазване на целите за производство на електрически превозни средства."
Срокове и условия за забраната на плъгин хибридите
"Помните преди години предишният премиер Борис Джонсън говореше за забраната през 2040. Обаче се събуди един ден и каза, "Хайде да е 35-а година". После стана 2030-а. А независимото изследване, което направихме, показа, че ползите от "забраната трийста година" е само една пета от разходите. С други думи, разходите са пет пъти повече от потенциалните ползи от мярката. И затова съм доста доволен, че другият предишен премиер Риши Сунак все пак реши за хибридите забраната да е от 2035-а. Сега новият премиер пак говори за 2030-та. В това няма логика. Това, което излиза от моя ауспух, е чисто. Много чисто. Толкова чисто, че плащам данъка си като за екоавтомобил.
Обсъждането на сроковете и условията за забраната на плъгин хибридите продължава до 18 февруари.
Британското правителство казва, че консултациите ще балансират интересите на бизнеса, потребителите и околната среда, като същевременно създават работни места и подкрепят прехода към чиста енергия.
Индустрията казва, че мандатът поставя на риск работни места.
Анди Палмър, бивш главен изпълнителен директор на Aston Martin и бивш оперативен шеф на Nissan казва, че пълните хибриди са "по-добро решение" от "меките хибриди, които не могат да се задвижват само с електричество. Но каза, че те използват "технология, която принадлежи на края на 90-те години".
Британското правителство обаче планира да вдигне на 28 през 2025 г. и с 80 през 2030 г. - минимален процент изцяло електрически автомобили, които производителите на коли трябва да продават всяка година."
Още по темата в звуковия файл.
Европейската комисия представи предложението си за бюджета на Съюза през периода 2028-ма - 2034-та година. Предлаганите разходи от два трилиона евро целият "надграждане на успехите от миналото и отговор на днешните и бъдещите предизвикателства", заяви ресорният комисар Пьотр Серафин. Националните вноски няма да се променят, увери..
Моряци на гръцкото пристанище Пирея организират поредната блокада, за да не се натоварят контейнери с боеприпаси за Израел. Синдикатът на гръцките моряци, активисти на леви партии и много граждани се събират на пристанище Пирея. Имат информация, че тази вечер ще се товарят боеприпаси за Израел. Недоволните заявиха, че проверяват всички..
Богата програма с театрални постановки, литературни вечери, изложби и музикални събития обещава продуцентът на фестивала " Арт поток" в Царево и Лозенец Димитър Тодоранов. "На 18 юли т. г. ще ни Мариус Куркински, който прави нещо специално за фестивала , на 19 гостуват "Комиците" с нов формат. Здрава Каменова ще участва в театралната..
Русия атакува Украйна със стотици дронове късно снощи и рано тази сутрин. Местните власти съобщават за една жертва и повече от 20 ранени от мирното население, както и за значителни материални щети. Парламентът в Киев гласува оставката на правителството начело с Денис Шмигал и чувствително увеличение на военния бюджет. Кремъл: Новите..
Летата стават по-горещи, но дали са по-дълги е спорно. Ако сравняваме сега летата с тези преди 30 години, сега са с 2 градуса по-високи. Август в София е с 2 градуса по-топъл и като п рибавим повечето бетон, настина картината става по-гореща отпреди, каза климатологът Симеон Матев в интервю пред БНР. В предаването "12+4" той съобщи, че..
Таксите на студентите за платено обучение да бъдат намалени с 40%. Това решиха депутатите от парламентарната просветна комисия с приети на второ четене промени в Закона за висшето образование, предложени от ИТН, ГЕРБ и БСП. Намалението на таксите е в отговор на недоволството от страна на студентите срещу високия им размер. Протести срещу..
Стартира ремонт за близо 3,8 милиона лева европейски средства на дома за стари хора "Свети Николай" в бойчиновското село Владимирово. Двойно повече ще станат стаите, което ще позволи възрастните хора да има по-добри условия на живот. "Ще запазим капацитета от 54 места, но при още по-добри условия", каза кметът на общината Светлин..
В "Нощен Хоризонт" гости по темата за отпуските на учителите, как почиват през лятото учителите - това коментират Дора Терзиева - старши учител в ДГ..
Обществената поръчка за десет нови автобуса до Витоша е провалена. Явили са се двама участници, като единият е бил отстранен по формални причини...
"Вчерашните протести са протести, които Варна не помни от 2013 година , когато на улицата излязоха наистина хиляди хора". Това каза пред БНР Спас..