Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

На мач с маргаритка – кампания срещу агресията

16 отбора в 8 мача участват в инициативата за семейно посещение на футболен мач

| Интервю
Йордан Жечев и Яна Липованска
Снимка: Борислава Борисова

Мачът да не е терен на война, а място, където можеш да заведеш детето си – този мотив обединява организаторите на кампанията "На мач с маргаритка".

Акцията ще се състои в рамките на четири дни – от 11 до 14 април и ще покрие 8 мача с участието на 16 отбора. Това е 29-и кръг, предпоследен за професионалната ни футболна лига.

"Маргаритка" е социален проект, който се бори децата ни да са по-възпитани, да прекарват повече качествено време с родителите си. Мачовете са такова място, където обаче не можем да отидем с децата си заради безобразията, които се случват, обясни пред БНР рекламистът Йордан Жечев, един от организаторите на кампанията. 

По думите му, футболът се използва като най-достъпният пример да се обясни на децата, че едно дете може да е фен на друг отбор в рамките на разбирането, че другият има право на мнение, на собствен свят. 

"Крайната цел е да са много повече от 4 дни и този семеен кръг – с маргаритка на мача, да се превърне в традиция", подчерта Яна Липованска, която също е организатор на инициативата.

От "Левски" ще излязат на терена с маргаритка на ръкавите си. Някои агитки ще правят хореография. Част от клубовете са се съгласили деца под 12 години да влязат безплатно за мачовете, посочиха организаторите на кампанията.

Липованска уточни, че досега са работили по темата "през едни доста мили способи – занимателно-образователни, с друг изказ" и затова са възприели предизвикателството с футбола като огромно.

"Настръхнахме доста, но има много смисъл в това да говорим за агресията. Във всеки вид съдържание, което сме произвели дотук, темата за агресията е засегната."

В предаването "Преди всички" Йордан Жечев, който е баща на три момчета, коментира:

"Невъзможното е много по-интересно от трудното. Първо отидохме при най-дълбоките фенове, т.нар. ултраси. Те са напълно наясно, че тази любов, която изпитват към отбора, биха искали да я предадат на децата си. Казахме им – тази любов трябва да може да се предава нататък. Тази промяна, за да бъде истинска, трябва да има обединение на всички."

"Не живеем във вакуум. Въпросът е децата да не са свидетели на безпощадна агресия, на истинско намерение някой да не бъде наранен. Някой път някое дете чуло някоя дума - това е навсякъде", каза още Жечев.

"Целта е излишната агресия да бъде обрана, защото е безсмислена", подчерта Яна Липованска. Според нея по-голямата цел е да се работи в посока да сме мили и добри един към друг, без в това да се влага утопичен смисъл.

"Би било чудесно да се сетим, че можем да сме по-толерантни един към друг."

Цялото интервю слушайте в звуковия файл. 

По публикацията работи: Яна Боянова

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Витоша... в бъдеще време

Междувременно Столичният общински съвет одобри инициативата "Витоша на децата" , която ще осигурява занимания сред природата за деца на възраст от 7 до 12 години през лятната ваканция. Лагерите ще бъдат дневни, без нощувки, с продължителност 5 дни и ще се провеждат в периода юни – септември 2025 г. Заниманията ще включват походи и спортни..

публикувано на 11.04.25 в 11:20
Модели представят колекция на

Италианският моден холдинг "Прада" стана собственик на "Версаче"

Италианският холдинг за мода и аксесоари "Прада" стана собственик на другата емблематична италианска луксозна модна фирма "Версаче". "Прада" върна "Версаче" на Италия" е обобщеното мнение на медиите на Апенините, начело с информационната агенция "Анса". "Прада“ закупи "Версаче“ за 1 милиард и 250 милиона евро от американски холдинг, който бе..

публикувано на 11.04.25 в 10:48

В режим на оцеляване ли са социалните предприятия и кооперациите?

ООН обяви настоящата 2025-а за година на кооперативите. Като част от солидарната икономика социалните предприятия осигуряват заетост на хора от уязвимите групи . "Държавата и кооперативните съюзи трябва да работят заедно. Ние сме длъжници на кооперативното дело ", смята министърът на социалната политика Борислав Гуцанов...

публикувано на 10.04.25 в 10:33

Туроператорите със свежи и вкусни идеи къде да празнуваме Великден

Фестивалите са начин да съхраним традициите , да се докоснем до местната култура и да усетим духа на общността. Те събират хора от различни краища, като създават атмосфера на споделеност и празничност. Освен че предлагат уникални преживявания, фестивалите подпомагат местната икономика и популяризират автентични кулинарни, фолклорни и занаятчийски..

публикувано на 09.04.25 в 11:35
Локомотив 2626

Назад във времето с ретро подвижния състав на БДЖ

Има още една г рупа любители на железниците, които показват страстта си към този вид транспорт като изработват модели на влакове , жп инфраструктура и гари. Това са членовете на Клуб железопътен моделизъм . Неговото клубно помещение и изработени модели се намират на Централна жп гара София. Владимир Колев е председател на клуба. По темата..

публикувано на 08.04.25 в 13:25

Тайнствена пирамида на 2200 години открита близо до Мъртво море

Тайнствена пирамида на 2200 години, пълна със съкровища: монети и оръжия, беше открита близо до Мъртво море. Артефактите са запазени в почти перфектно състояние, благодарение на сухия пустинен климат. Мистериозната пирамидална структура е близо до ручея Зохар. Джипът пъпли през пустинята. Няма път. Тръгнахме, въпреки предупрежденията, че след..

публикувано на 08.04.25 в 11:05
Снимката е илюстративна

"Активни потребители": Нови правила облагодетелстват авиокомпаниите за сметка на пътниците

В продължение на две десетилетия Европейският съюз прави полетите по-лесни и по-справедливи за потребителите, като либерализира цените и въвежда в законодателството основни права на пътниците.  Сега налице е обратният процес - преразглеждане на Европейския регламент относно правата на пътниците с въздушен транспорт .  Авиокомпаниите редовно..

публикувано на 08.04.25 в 06:20