Марио Нинов: С процедурата за частни оператори в железниците нищо добро не чака пътника
Идната седмица отварят конкурсната процедура за частните ЖП операториЗагубите и за пътническите превози до края на май са над 27.5 млн. лв., отчете се министър Гроздан Караджов преди време. Така още преди средата на годината пътническите превози са били на минус с над 5.7 млн. лв. Причините са повечето разходи за персонал и ток. Но май повече не заради подобряването на тези резултати, а заради парите по Плана за възстановяване и развитие. Сега Гроздан Караджов смята, че трябва да има реформи.

Състезанието за по-доброто обслужване звучи така: железопътната карта на България ще бъде разделена на три региона (лота) – западен, северен и южен. Към всеки от тях ще бъдат включени и второстепенните линии. Ще бъде осигурена възможността всеки от лотовете да се обслужва от съответното регионално депо (София, Горна Оряховица и Пловдив). Договорите на работниците и служителите, заети в настоящия оператор, няма да бъдат прекратени, а ще преминат към новите оператори на обществената железопътна услуга. И още, обяснява Гроздан Караджов.
Идната седмица ще бъде обявена конкурсната процедура. Тя ще бъде публикувана в официалния вестник на Европейския съюз. Достъп до нея ще имат всички лицензирани железопътни оператори в ЕС. Срокът за подаване на документи на потенциалните участници ще бъде 3 месеца.
До средата на декември се очаква сключването на договорите. Частните превози трябва да започнат от 13 декември 26-а. Тогава традиционно се обявяват сезонните промени в разписанията на влаковете. За да е гарантирано качеството на обслужването, транспортният министър Гроздан Караджов обяви, че от януари 28-а година ще има и бонуси за добрите пътнически ЖП превозвачи.
Бъдещите пътници с коментар на очакванията си дали конкуренцията ще подобри услугата на БДЖ и дали конкурсът ще доведе правилните частни превозвачи.
Още по темата в звуковия файл.
Франция настоява Европейската комисия да започне разследване срещу китайския моден гигант Shein след скандал с продажба на секс кукли с вид на деца. Френският скандал с платформата Shein придоби европейски размери. Френските власти настояват Европейската комисия да започне разследване и да приеме съответните санкции срещу модния гигант, като..
Парламентът одобри право на отказ при индексация на цените на мобилните оператори, което е в услуга на над 3 милиона потребители. Промените бяха гласувани на второ четене на три законопроекти на Закона за електронните съобщения. Основната тема в дебата беше защитата на потребителите при договори с мобилни оператори и приложението на европейския акт за..
Твърдението на Бойко Борисов, че бюджетът е коалиционен, не е вярно, заяви съпредседателят на ДБ Ивайло Мирчев. Борисов няма да допусне бюджетът да бъде поставен под риск "Трябва да е ясно - това не е бюджетът на ГЕРБ, това не е бюджетът на Борисов, това е бюджетът на ДПС, на Цонев и на Пеевски. И вече е ясно поне едно нещо - първото..
Европейската комисия официално реши да спре част от втория транш по Плана за възстановяване и устойчивост на България в размер на 214 544 232 евро. Причината - страната ни не е изпълнила ключова антикорупционна реформа за създаване на реално независим антикорупционен орган. В решението на Комисията от 3-ти ноември се посочва, че законът за..
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов, финансовият министър Теменужка Петкова и вицепремиерът Томислав Дончев са разговаряли в централата на партията с представители на работодателските организации за проектобюджета за 2026 г. и неговото отражение върху бизнеса. За това съобщи Бойко Борисов в профила си във "Фейсбук". По-късно разговорите са продължили във..
И от Алианса за права и свободи критикуваха проектобюджета. Хасан Адемов заяви: "Това е инерционен бюджет, който няма никакви реформи, няма дори идея за фискална консолидация. Борисов няма да допусне бюджетът да бъде поставен под риск И КТ "Подкрепа" не подкрепя проекта за държавен бюджет за 2026 г. Делян Пеевски: "ДПС - Ново начало"..
Вицепремиерите и министри на транспорта Гроздан Караджов и Александър Николоски подписаха в Гюешево Споразумение за начало на изграждане на жп тунел между България и Република Северна Македония. Дължината на жп връзката София-Скопие през Гюешево ще е 1350 км, от които на българска територия - 741 км. Българо-македонски екипи ще се срещнат..
Рекорд по най-много изкачвания на Хайдушката пътека в Сливенския балкан постави Милен Шидеров от Сливен. За 24 часа той направи 12 качвания и..
Малка част от дълга е за покриване на стари дългове, друга за покриване на дефицита, губят се около 5,4 млрд. евро – около 10 млрд. лв., с които..
Изборът на социалист – Зохран Мамдани за кмет на Ню Йорк е шамар за Тръмп, коментира в интервю пред БНР дипломатът Стефан Тафров. "Това е..