Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Предвидимото финансиране е изключително необходимо за независима обществена медия

Милен Митев: Марката БНР трябва да продължи да е синоним на качество

Продукцията на програма "Христо Ботев" е изключително подходяща за нелинейните услуги

Милен Митев
Снимка: Ани Петрова

Обществото трябва ясно да заяви какво иска от обществената медия, да разпише нейната мисия. БНР трябва да продължи да бъде синоним на българската култура и да дава достъп до достоверна информация. Изграждане на единна стратегия в създаването на съдържанието на БНР, както и инвестиции в медийните форми. Формиране на обособени журналистически екипи и механизми за координация, чрез които да се работи по-лесно и качествено. Хората, които създават радиото, трябва да са склонни към промяна. Именно хората са и най-важни. Това са приоритетите на новоизбрания генерален директор на Българското национално радио Милен Митев. По определение на подкрепилите го членове на СЕМ "концепцията му е реалистична и в най-голяма степен отговаря на изискванията за поста".

Ето как коментира в предаването "Мрежата" детайлите на своята концепция Милен Митев:

Обществената мисия на радиото и законовата рамка

"Важно е да имаме подробно описана обществената мисия на радиото, и то не само заради препоръките на Европейската комисия. Общественото радио не може да живее откъснато от обществото. Обществената мисия се дефинира именно в Закона за радиото и телевизията. В момента тази дефиниция е доста обща. За мен няма съмнение, че трябва да има ясно описване на мисията и свързаното с нея обществено финансиране. Независимото и предвидимо финансиране е изключително необходимо, за да имаме независима обществена медия. Ако има ясни механизми и алгоритми за определяне на финансирането, радиото няма да бъде зависимо от временни политически решения.

Хубаво е, че стартираме от добра основа – българското общество и сега ни вярва. Обществените медии успяват да изградят една от най важните си задачи – да съхрани доверието на своята аудитория. Ние не се борим толкова за рейтинг – за нас той е важен, но не определящ. За нас най-важно е усещането за добавената стойност, която даваме на обществото. Разбира се, това доверие не може да се приема за даденост. Мисля, че е много важно това доверие, с което се ползват нашите ефирни програми да бъде пренесено навсякъде, където се вижда логото и марката на БНР – в различните форми на нелинейни медийни услуги. Подкасти, фичъри, по-различна версия на нашия интернет сайт, повече специализирани продукти, които да представят архивите, дейността на музикалните състави – така че марката БНР да продължи да бъде синоним на качество, синоним на българската култура, на българското изкуство и на правото на информация.

Предизвикателствата

Милен Митев и Михайлина Павлова
"Не можем да си позволим да стоим на едно място. Ефирното радио няма да изчезне утре, но все пак като че ли балансът на медийния пазар лека-полека се променя. Вече е необходимо да бъдем много повече от ефирно радио. Това изисква да започнем да правим нови, по-различни неща. Затова е необходимо, хората, които създават радиото, да са склонни на тази промяна."

Приоритетите

"На първо място – хората. Необходима е среда, която да кара всички да се чувстват добре от това, че работят в БНР днес и да дадат най-доброто от себе си. БНР е институция, но не трябва да почиваме само на историята. Инвестиции в обучението на хората – различни форми на обмяна на опит както между колегите от различните програми, така и с колеги от обществени медии в Европа. За да сверим часовника и да видим кои са добрите практики, които можем да привнесем при нас."

Програмна дирекция

"Обособени журналистически екипи и добра и ефективна координация между тях – механизми за координация. Новините и актуалната информация имат своя специфика. Една добра координация би позволила информацията да се използва в различни програми – както в ефира, така и в подкаст, статия... една и съща тема да се разработи по различни начини. Тази по-активна комуникация между отделните програми, планирането на представянето на съдържанието, да допринесат ресурсите да си помагат, а не да се конкурират помежду си."

Дигитализация

"През първите шест месеца от мандата си ще разработя дигитализацията на радиото. То трябва да допълва това, което имаме вече от ефирните програми. Опаковката, форматите и достъпът до аудитория – трябва да подходим по по-различен начин. Трябва да положим по-специални усилия. Струва ми се, че дигиталните ни продукти са в много първоначален етап – сега прохождат... Създаваме ги с много ентусиазъм, но с не толкова ясен план. Смятам, че до 6 месеца трябва да бъде разработена стратегия с ясни цели и срокове."

Програма "Христо Ботев"

"Програма "Христо Ботев" има уникална позиция както в семейството на БНР, така и в целия български медиен сектор – тя е мястото за култура в целия български радиоефир. "Ботев" трябва да бъде не само наблюдател, но и активен участник и организатор на събития, колкото и да е затруднена от пандемията. Един културен продукт би могъл да се слуша многократно и по-късно, и да заживее свой живот в интернет пространството. Продукцията на програмата е изключително подходяща за форматите на нелинейните услуги. Мястото на програма “Христо Ботев” е в единната стратегия на БНР. Работа по посока на авторекламата и допитване до социологията. Фокус върху разработването на стажантски програми."

Уникално съдържание, а не линейни медийни услуги; Малко или много са 3 години; Радио България и платформата Бинар – с нов облик; Музикалните състави, Архивите – чуйте още в звуковия файл.

Снимки – Ани Петрова, Таня Димова, БНР




БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

"Светът на Мария" – за по-качествен живот на хората с интелектуални затруднения

"Светът на Мария" е фондация, учредена в обществена полза през февруари 2012 г. в София от семейството на Мария – млада жена с интелектуално затруднение. Мисията на организацията е да подобри качеството на живот на хората с интелектуални затруднения и техните семейства, както и да подпомага личностната им реализация чрез осигуряване на достъп..

публикувано на 07.08.25 в 16:45

Започва благотворителният рок фестивал Varna Rock Adventure

Днес в парк Аспарухово във Варна започва благотворителният рок фестивал Varna Rock Adventure, който ще продължи до 10 август. Събитието обединява известни български рок групи, които излизат на сцената с една обща мисия – да подкрепят лечението на деца с онкохематологични заболявания. Каузата на фестивала е насочена към събиране на средства в..

публикувано на 07.08.25 в 09:13

Морето, къмпингите и регулациите на 2025 година

Министерството на регионалното развитие и благоустройството заяви, че няма да вземе предвид гражданските възражения срещу Наредбата за свободно къмпингуване. За морето, къмпингите и регулациите на 2025 година разговаряме в "Нашият ден" с Люба  Батембергска от гражданската инициатива "Да спасим Карадере". Наредбата се основава на Закона за..

публикувано на 06.08.25 в 10:13

Хирошима – памет, предупреждение и призив за мир

Днес отбелязваме Световния ден на борбата за забрана на ядреното оръжие. Навършват се 80 години от атомната бомбардировка над японския град Хирошима по време на Втората световна война (1939–1945), при която загиват близо 220 000 души, а над 200 000 умират по-късно от лъчева болест. На 6 август 1955 г. в Хирошима е проведена и първата Международна..

обновено на 06.08.25 в 10:03

Сливен събира музиканти и поети в защита на природния парк

Днес в 18:30 ч. в центъра на Сливен ще се проведе концерт с кауза – защита на целостта на природен парк "Сините камъни". Инициативата обединява усилията на граждани, неправителствени организации, поети и музиканти, които искат да издигнат глас в подкрепа на опазването на уникалната природна среда. Поводът за организирания концерт е решение на..

обновено на 05.08.25 в 12:09