Михайло Николич, съосновател на Център за споделени иновации "Резонатор" и "Технократи", изрази своята перспектива за културата на мейкърството в рубриката “Време за наука“ на предаването "Нашият ден".
Той подчерта връзката и разликите между мейкърството и културата на "направи си сам", но разкри и контекста, от който произтича този феномен. По думите на Николич, мейк културата е вдъхновена от списание "Мейк", базирано в Сан Франциско, което е играло ключова роля в формирането на термина около 2005 година. Той подчерта разликата между просто "направи- си- сам" и мейк културата, като посочи, че последната включва по-широко използване на компютърно управлявани машини.
Николич подчерта важността отварянето на технологиите за производство към широката общественост. Според него, този подход е от съществено значение, тъй като иновациите, иначе, често се ограничават до големите промишлени компании.
"Важно е да не се затварят тези технологии за производство само в ръцете на хората, които са свързани с индустрията, но да станат по-скоро достъпни за всеки човек", твърди той.
"Концепцията за бързото протитипиране е заложено в концепцията на това производство. Това означава възможност по оптимален и бърз начин да създадеш нещо, да видиш какво не е ок, да промениш съответно било то дизайна, или някаква функционалност, да направиш няколко варианта преди да стигнеш до заключение какво наистина ти трябва и евентуално тогава да мислиш за серийно производство на тези неща, които произвеждаш", казва още той.
Той разкри и важността на общността, която се формира около мейкър културата. По думите му споделянето на знания и помощта помагат за развитието и успешното функциониране на това движение. Николич посочи, че, въпреки че подобни инициативи са започнали в университетите, сега те излизат извън тези рамки, достигайки по-голяма аудитория и разширявайки влиянието си.
Чуйте разговора в звуковия файл.
Като във всички отношения – между хората, между изкуствата, между световете в нас и извън нас, между това, което е тук, и това, което го няма – човек трябва да загърби егото си, за да осъществи истински контакт. Така е и в превода. Едва когато проявиш готовност да не гледаш с лице към собственото си его, би могъл да вникнеш в нечий чужд свят и да го..
Иновациите, като двигател на напредъка, неизменно водят към подобрение на живота в обществото и стимулират икономиката на държавите. В противоположност, деновациите, тези технологични маловъведения, имат потенциал да влошат състоянието на обществото и да създадат застой в икономическото развитие. Разговорът с Леона Асланова, един от организаторите..
Антония Дончева и Стефан Караманов печелят вниманието на публиката, независимо от сцената, мястото или обкръжението. Двамата са с поне ход напред, с уважение и точна преценка за противника в играта. Като двойка в живота, бизнеса и творчеството – Антония и Стефан създават своя Замък за настолни игри и привличат отбрана публика. Последната познава..
Това издание на "Terra Култура" посвещаваме на спасителите на ежедневието – хората, чието мислене се простира отвъд удобството на безразличието. Един от тях е Георги Златинов , който е в основата на това с. Делчево да се превърне в най-чистото село, а Гоце Делчев – в най-чистия град. Усилията да организира почистването и залесяването на цели..
"Обичам туризма, но не обичам туристите" – такива изказвания могат да се видят в специализирани чатове и групи по темата "туризъм". Всъщност само преди два века хората са се придвижвали в пространството масово единствено при война, природен катаклизъм или за търговия. Кога и защо става толкова привлекателно да се пътешества? Защо понякога обсесията..
Един снимачен миг – в "Артефир" ставаме част от работния процес на режисьора Стефан Командарев върху най-новия му филм с работно заглавие "Made in..
СУ "Св. Климент Охридски" открива нова интердисциплинарна магистърска програма по астробилогия . За целите и възможностите, които предлага специалността,..
Гражданският журналист е новият публичен "дезинформатор" . Такова определение дава Силвия Недкова, журналистка от сайта "Площад Славейков". Защо? Защото..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg