„В Югоизточна Европа ние се движим в пакет, т.е. когато има подобрение, то е почти навсякъде, когато има влошаване, такова се наблюдава в повечето страни – коментира Даниел Ванков от „Отворена младеж”. – Тази година до момента има влошаване на положението по българските пътища: повече жертви, повече катастрофи. Но такава тенденция се наблюдава и в Полша, и в Словакия. Например колегата от Словакия сподели, че миналата седмица при тях е имало голяма катастрофа с автобус с ученици, при която има загинали. Словакия е единствената страна от Югоизточна Европа, която е над средното европейско равнище и за последните 3 години бележи най-сериозно подобрение по отношение на намаляване на жертвите на милион население. Обсъждайки причините за проблемите на пътя, стигнахме до извода, че освен културата на шофиране, освен кампаниите, които се провеждат навсякъде, до голяма степен влияние има и икономическата ситуация. Когато хората са зле материално, пестят най-вече от експлоатацията на автомобила, стоят си повече вкъщи, което означава, че и рискът на пътя намалява. Но когато икономиката тръгне нагоре, съответно хората пътуват повече, позволят си повече екстри и се увеличава рискът на пътя, а това рефлектира върху броя инциденти.”
Съвсем наскоро България също бе разтресена от трагичен инцидент, при който 4-годишно момченце беше премазано от джип на пешеходна улица в Стара Загора. Това предизвика вълна от недоволство и протести на различни места в страната. Случаят ни кара отново да си зададем въпроса има ли българинът култура на поведение на пътя и какви трябва да бъдат санкциите, за да не ставаме свидетели на подобни инциденти?
„Лично моето мнение е, че повечето шофьори имат култура на поведение на пътя. Но проблемът са тези 5-10%, които нямат такава култура. Ние ги виждаме навсякъде, защото те са хора с повече финансови възможности, с по-малко страх от закона и затова си позволяват повече волности на пътя – коментира Даниел Ванков. – Обществото не трябва да се скандализира само при такива случаи, защото сега реакцията е много остра, но от друга страна защо нямаше такава реакция, когато ВАС отмени електронните фишове на КАТ, защо им спряха камерите да не могат да контролират нарушителите. В областта на превенцията ние се стараем да решим проблема с позитивен подход, но това не е достатъчно. Трябва да има много строг контрол, а на всички българи ни се иска, когато ни спрат полицаите, да ни се размине. Но когато спрат някой друг, на него не трябва да му се разминава. Къде е логиката?”От 7 до 9 ноември "София Тех Парк" ще бъде домакин на десетото издание на CASSINI Hackathons & Mentoring, организиран от Европейската комисия и Агенцията на Европейския съюз за космическата програма (EUSPA). Научно-технологичният парк е първата..
В петък минималните температури ще са от 5 до 10°, в София ще е около 6°. През деня ще е облачно и с валежи, на повече места преди обед. В Северозападна България количествата ще са по-значителни. Почти без валежи и с временни разкъсвания на..
Вицепремиерите и министри на транспорта Гроздан Караджов и Александър Николоски подписаха в Гюешево Споразумение за начало на изграждане на жп тунел между България и Република Северна Македония. Съоръжението е част от транспортния коридор "Западни..
Във вторник минималните температури ще са от 8 до 13°, в София ще е около 9°. През деня валежи ще има над цялата страна, като по-значителни ще са в..
В сряда минималните температури ще са от 4 до 9°, в София ще е около 2°. Вятърът ще отслабне и ще стихне и на много места в низините и котловините ще бъде..
Размерът на средния осигурителен доход за страната за септември 2025 г. е 1882,97 лв., а размерът на средномесечния осигурителен доход за страната за..