Близо 1 милиард лева реши да отпусне Министерството на труда през 2014 г. за нови работни места и осигуряване на по-висока и по-качествена заетост на хората до 29 годишна възраст. Очакванията бяха, че за 6 години средствата по оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ ще помогнат за квалификация и наемане на първа работа на 17 000 българи. Мерките предвиждаха да се даде възможност за обучение и преквалификация на безработните млади българи. За работодателите, които наемат младежи на стаж, програмата поема разходите за възнаграждения за половин година, а за хората, ангажирани по нея, бяха осигурени средства за транспорт до работното място през първия месец от обучението. Въпреки облекчения режим за кандидатстване и многобройните предимства на тези мерки, статистиката с днешна дата показва, че има около 500 хил. младежи в страната, които нито работят, нито учат. Експерти посочват, че трябва да се прилага гъвкав подход, с който да се мотивират младите хора, за да може след напускане на работа или изпадане от образователния процес да не се демотивират, а максимално бързо да открият ново място за обучение и работа.
Специалистите съветват да се изготвииндивидуален профил на всеки – какво е завършил, какви са уменията му, какво би искал да прави. Нестандартна идея за лесен, бърз и дори забавен начин за среща между незаети младежи и мениджъри от бизнеса предлага новата гражданска инициатива „Аз събуждам България“. Тя е плод на опита на млади и предприемчиви хора, които искат да насочат своите връстници към промяна в личен план. Пътят към промяната, според тях, минава през стимулиране на неформалното образование и социалното предприемачество. Всички срещи, семинари, обучения на хора под 30 години ще са насочени към това – да получат инструменти и информация за това как с малки инвестиции да повишат качеството и стандарта на живота си.
Ясер Маркос е млад човек, учредител на инициативата „Аз събуждам България“. Казва, че родителите му са от Палестина, но целия си живот е прекарал в България и иска да направи нещо добро за бъдещето на страната си. По думите му това, че е носител и на друга култура, го прави по-открит и толерантен към всички. Отнася се с разбиране към проблемите и се стреми да не критикува, а винаги да обмисля как може да се подобри животът на хората в общността.
Има пренасищане с думи, особено в маркетинга, в медиите. Когато се използват много силни изрази, то е по-скоро в негативен аспект, а хората ги е страх да ги използват в позитивен. Аз вярвам, че за да успееш, трябва да използваш позитивни послания. Забелязвам подем към по-голяма осъзнатост за собствената роля. И в България има подем, макар много често да не го забелязваме. Естествено, има възход, има и спад, но тенденцията е във възходяща посока и българинът все по-често търси упование в себе си. Към това се стремим в кампанията, да уловим този естествен ентусиазъм и да ускорим процеса на промяната към по-качествен и достоен живот за младите хора. Бил съм на специализации в Холандия, Израел, Унгария. Сега продължавам да пътувам до Холандия за различни обучения, но основната ми работа е тук, в България. Усилията си струват. Заедно с Пламен Попов сме поели задачата да помагаме на хората, да събуждаме предприемача в тях и да им дадем увереност, че сами могат да бъдат двигател на промяната. Тази кампания е насочена тъкмо към тези, които живеят в малките населени места и тези, в неравностойно положение. До момента сме се срещнали с над 1000 души в България, а ако включа и хората от дистанционните обучения, те са много повече. Освен за личностно развитие, ще ги обучаваме да използват интернет базираните платформи, маркетинг, социалните медии и електронната търговия. Това са предимствата на глобалната мрежа, с която работиш, без значение в коя точка на света се намираш.
Кампанията „Аз събуждам България“ се провежда под патронажа на д-р Султанка Петрова – зам.-министър на труда и социалната политика:
Това, което искат да направят тези младежи, трябва да подкрепим, защото България има нужда от събуждане и точно такива млади и активни хора трябва да предават своя личен опит на другите. Такива младежки кампании ще са полезни повече, отколкото организираните от държавната администрация.
Снимки: sabudi.bg
През 2032 година България и Дания ще изберат свои градове за титлата "Европейска столица на културата". Процедурата ще започне през 2026 година, когато двете държави официално ще поканят своите градове да подготвят кандидатурите си...
Партия “Възраждане” внася проекторешение за излизане от споразумението със Световната здравна организация (СЗО), съобщиха от парламентарната формация. Те изискват от правителството да прекрати Основното споразумение със СЗО за установяване на..
Студенти от Софийския университет "Св. Кл. Охридски" посетиха Радио България като част от обучението си в специалност "Балканистика". Гостите бяха впечатлени от процеса на работа в студиата на БНР, както и от многопосочната и интересна дейност на..
Подкрепа за дейността на Института по социални дейности и практики в София е каузата, която ще обедини организатори и гости на превърналия се в..
16 268 са новите българи през 2024 г., става ясно от отчета на комисията към вицепрезидента Илияна Йотова за миналата година. Така за първи път от 4 г...
Отлагането на искането на конвергентен доклад за влизането на България в еврозоната не е фатално. По-важно е да се постигне стабилност в управлението,..