Софийското метро отбелязва 24 г. от пускането в експлоатация на първия си участък от пет станции. Първото влакче на столичната подземна железница потегля на 28 януари 1998 г., по трасе с дължина 6,4 км.
Строителството на първите пет станции започва още през 1979 година, когато тогавашният кмет Петър Междуречки прави първата копка на станция „Вардар”. Изграждането на петте станции отнема цели 19 години, а през 1999 г., 2000 г. и 2003 г. към тях се присъединяват следващите три.
Така Западният радиус на Линия 1 е изграден за 24 г. от започването на строителството му. Следва изграждането на втора и трета линия, които свързват отдалечените квартали на София с центъра ѝ.
През март тази година започва строителството на нови участъци от третата линия. Очакванията са изграждането им да приключи през 2025-2026 година.
През нощта ще бъде ясно и почти тихо. В сутрешните часове във вторник на отделни места в низините и над източните райони ще има временни увеличения на облачността и намалена видимост. Минималните температури ще бъдат между 8° и 13° , в София - около..
България чества 117 години от обявяването на своята Независимост. Център на тържествата е старата българска столица Велико Търново, но тържества се проведоха из цялата страна. С тържествена церемония и възстановка на събитията от 1908 г. Пловдив..
Председателят на Народното събрание Наталия Киселова участва в тържественото честване на 117-ата годишнина от обявяването на Независимостта на България във Велико Търново. "Само единни и обединени около национални приоритети можем да градим държавата си..
"- Анадолеца или Пашата, както му казваха още, беше най-хубавото куче на Петра. То беше голямо, черно, с дълга космата опашка и увиснали уши, каквито са..
И тази година екипът, проучващ археологическия комплекс Провадия-Солницата, организира на 22 септември Ден на отворените врати. Подготвен е интересен и..
В "България днес" на 22 Септември слушайте: 01:47 - Актуално от България и сънародниците по света 12:55 – В деня на..