В разгара на лятото, отново отправяме поглед към ситуацията по републиканската пътна мрежа, но не към курортите около морската столица Варна, а в района на град Видин.
Някогашната столица на Видинското царство в периода 1369-1396 година, днес за жалост се намира в най-бедния и обезлюден район на Европейския съюз. Наред с тези проблеми, жителите на града и околните населени места чакат завършването на скоростния път Видин – Ботевград. Прогнозите са 190-километровото трасе да бъде готово през 2027 година. Построяването му би свързало "Дунав мост 2" с Автомагистрала "Хемус", което значително ще облекчи натовареното движение в района.
Сериозна пречка пред облекчаването на работата на пункта, отчетена в анализа, е невъзможността да бъде променена организацията на движението. Причината е, че това зависи изцяло от северната ни съседка, тъй като имотът, на който е разположен пунктът е румънска собственост. Пунктът и зоната около него се управлява от смесено българо-румънско дружество "Видин-Калафат" АД. Анкета сред шофьори на границата изразява възмущението им от условията, в които са принудени да чакат, за да преминат през граничния пункт.
"За една работна смяна от 15 часа ако преминеш, е добре. Не е лесно – слънцето пече, над 30 градуса е, няма вятър. Мисля, че забавянето се дължи на контрола на румънците, който отнема повече време, докато в обратна посока към България, опашката върви малко по-бързо", обяснява шофьор на ТИР.
"Възможно е да се намали времето за изчакване, ако изместят след пункта гишетата, на които се проверяват документи от страни извън ЕС и се купуват винетки" – споделя друг.
"Голямо забавяне се получава и при газ-анализа, който правят на пункта на някои от камионите" – посочва трети.
Задължението всички камиони да преминават през кантар, също губи дълги часове на границата. Някои от шофьорите дават пример с организацията на този процес в Унгария, където тази процедура се извършва на паркинг, извън граничния пункт.
Именно това е и една от препоръките в анализа на МВР – отпадане на някои от процедурите или изместването им извън зоната на граничния пункт.
Съставил: Йоан Колев
Снимки: Радио Видин-архив, БГНЕС-архив
На 30 април в сградата на Конгреса на САЩ е имало среща между делегация от партия "Възраждане" и републиканския депутат Кийт Селф, който е зам.-председател на Комисията по външна политика в Камарата на представителите на САЩ и председател на..
В България законодателството е така уредено, че не може да се направи общонационална стачка. Това обясни пред БНР Тодор Капитанов вицепрезидент на най-големия синдикат в страната КНСБ. През последните години КНСБ организира около 70 протеста, но те..
В брой 49 на предаването слушайте: Разговор за художничката Марена Джингова, успяла да си извоюва място в областта на приложните изкуства, въпреки ограниченията социалистическия завод, в който се е трудила – интервю с изкуствоведа..
"Два "Кугъра" ще придружат Ми-17, който ще спусне българския трикольор. Военните паради се правят регулярно, за да се покаже славата на армията и да се..
През настоящата 2025 година емблематичната нова сграда на Българското национално радио на ул. "Драган Цанков" № 4 има юбилей – 55 години от първата ѝ..
Само на 6 май - Ден на храбростта и празник на Българската армия , Националният военноисторически музей предоставя възможност на своите гости да влязат..