В разгара на лятото, отново отправяме поглед към ситуацията по републиканската пътна мрежа, но не към курортите около морската столица Варна, а в района на град Видин.
Някогашната столица на Видинското царство в периода 1369-1396 година, днес за жалост се намира в най-бедния и обезлюден район на Европейския съюз. Наред с тези проблеми, жителите на града и околните населени места чакат завършването на скоростния път Видин – Ботевград. Прогнозите са 190-километровото трасе да бъде готово през 2027 година. Построяването му би свързало "Дунав мост 2" с Автомагистрала "Хемус", което значително ще облекчи натовареното движение в района.
Сериозна пречка пред облекчаването на работата на пункта, отчетена в анализа, е невъзможността да бъде променена организацията на движението. Причината е, че това зависи изцяло от северната ни съседка, тъй като имотът, на който е разположен пунктът е румънска собственост. Пунктът и зоната около него се управлява от смесено българо-румънско дружество "Видин-Калафат" АД. Анкета сред шофьори на границата изразява възмущението им от условията, в които са принудени да чакат, за да преминат през граничния пункт.
"За една работна смяна от 15 часа ако преминеш, е добре. Не е лесно – слънцето пече, над 30 градуса е, няма вятър. Мисля, че забавянето се дължи на контрола на румънците, който отнема повече време, докато в обратна посока към България, опашката върви малко по-бързо", обяснява шофьор на ТИР.
"Възможно е да се намали времето за изчакване, ако изместят след пункта гишетата, на които се проверяват документи от страни извън ЕС и се купуват винетки" – споделя друг.
"Голямо забавяне се получава и при газ-анализа, който правят на пункта на някои от камионите" – посочва трети.
Задължението всички камиони да преминават през кантар, също губи дълги часове на границата. Някои от шофьорите дават пример с организацията на този процес в Унгария, където тази процедура се извършва на паркинг, извън граничния пункт.
Именно това е и една от препоръките в анализа на МВР – отпадане на някои от процедурите или изместването им извън зоната на граничния пункт.
Съставил: Йоан Колев
Снимки: Радио Видин-архив, БГНЕС-архив
Мъжки черен лешояд, освободен в рамките на реинтродукцията на вида, е успял да намери спътница в живота си, която вероятно произхожда от колонията на черните лешояди в Националния парк "Дадя" в Гърция. Новата двойка е забелязана в Източните..
Най-високата средна работна заплата в България е в София-град – 3388 лева, а най-ниската е в Смолян – 1617 лева. Това сочат данните на Националния статистически институт за декември 2024 година. Заради заплатите в столицата в целия Югозападен..
Бургаският зоопарк предлага контактни зони, в които посетителите могат да общуват с различни животни, пуснати свободно. Любителите на животните имат възможност да се снимат с тях и да ги нахранят от ръка. Зоните са достъпни целогодишно ,..
В Световния ден на радиото, който преминава под мотото „Радиото и климатичните промени“, разговаряме за това как екологичните предизвикателства на..
На 13 февруари радиата по света говорят за климата – темата е акцент в Световния ден на радиото. "Въздухът ни прави равни и свободни" –..
В четвъртък минималните температури ще бъдат между минус 5 и 0°, в източните райони до минус 8°. В София ще е около минус 3°. През деня ще се заоблачи и..