В разгара на лятото, отново отправяме поглед към ситуацията по републиканската пътна мрежа, но не към курортите около морската столица Варна, а в района на град Видин.
Някогашната столица на Видинското царство в периода 1369-1396 година, днес за жалост се намира в най-бедния и обезлюден район на Европейския съюз. Наред с тези проблеми, жителите на града и околните населени места чакат завършването на скоростния път Видин – Ботевград. Прогнозите са 190-километровото трасе да бъде готово през 2027 година. Построяването му би свързало "Дунав мост 2" с Автомагистрала "Хемус", което значително ще облекчи натовареното движение в района.
Сериозна пречка пред облекчаването на работата на пункта, отчетена в анализа, е невъзможността да бъде променена организацията на движението. Причината е, че това зависи изцяло от северната ни съседка, тъй като имотът, на който е разположен пунктът е румънска собственост. Пунктът и зоната около него се управлява от смесено българо-румънско дружество "Видин-Калафат" АД. Анкета сред шофьори на границата изразява възмущението им от условията, в които са принудени да чакат, за да преминат през граничния пункт.
"За една работна смяна от 15 часа ако преминеш, е добре. Не е лесно – слънцето пече, над 30 градуса е, няма вятър. Мисля, че забавянето се дължи на контрола на румънците, който отнема повече време, докато в обратна посока към България, опашката върви малко по-бързо", обяснява шофьор на ТИР.
"Възможно е да се намали времето за изчакване, ако изместят след пункта гишетата, на които се проверяват документи от страни извън ЕС и се купуват винетки" – споделя друг.
"Голямо забавяне се получава и при газ-анализа, който правят на пункта на някои от камионите" – посочва трети.
Задължението всички камиони да преминават през кантар, също губи дълги часове на границата. Някои от шофьорите дават пример с организацията на този процес в Унгария, където тази процедура се извършва на паркинг, извън граничния пункт.
Именно това е и една от препоръките в анализа на МВР – отпадане на някои от процедурите или изместването им извън зоната на граничния пункт.
Съставил: Йоан Колев
Снимки: Радио Видин-архив, БГНЕС-архив
От 10 до 22 февруари в районите на Учебен център „Црънча“, на Национален военен учебен комплекс „Чаралица“, в 22-ра авиобаза в Безмер и във Военноморска база – Бургас ще се провежда най-голямото за годината военно учение на НАТО „Steadfast Dart..
Граждани на Сърбия се събраха на 9 февруари на 15 минутен мълчалив протест под надслов “София подкрепя студентите” пред посолството на Сърбия в българската столица. Организаторите коментираха пред БТА, че се солидаризират с 3 месечните протести в..
Виенският бал в София бе открит от автентичния оркестър на Йохан Щраус, с което организаторите на светското събитие отдадоха уважение към 200-годишнината от рождението на „Краля на валса“. Балът, който е под патронажа на кметовете на София и Виена и..
Екип от 12 български ученици от 11-и клас, ръководен от Елица Павлова, спечели първо място сред участници от цял свят в престижния конкурс за..
Всички международни летища в България да бъдат оборудвани с анти-дрон системи се договориха министърът на транспорта и съобщенията и вицепремиер..
България остава сред държавите с високи нива на корупция в публичния сектор, сочи индексът за възприятие на корупцията за 2024 г., публикуван от..