Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Българите все по-често избират Северна Гърция не само за почивка, но и за инвестиции

4
Снимка: Венета Николова

И това лято българите масово ще изберат плажовете на съседна Гърция, въпреки сериозния ръст на цените, стигащ на места до 30%. Но се задълбочава още една тенденция. Освен като място за отдих, южната ни съседка се налага все повече и като дестинация за инвестиции. През последните години над 10 хиляди наши сънародници са закупили недвижими имоти, най-вече в района на Северна Гърция.

Голям туристически и инвеститорски интерес бележи пристанищният град Александруполис, който разчита най-вече на туристи от съседните Турция, България и Румъния. Тук, цените на нощувките и заведенията са малко по-ниски в сравнение с други части на страната, а и фактът че градът се намира на едва 76 км. от българо-гръцката граница си казва думата


"След края на епидемията с коронавирус, цените значително се повишиха заради голямото търсене, но това е свързано и с подобряването на качеството на туристическото ни предлагане. И се радваме, че от 2022 г. българските туристи при нас бележат много голям ръст" – каза Петрос Кириакидис, зам. директор на отдел "Туризъм" и на общинското туристическо дружество на Александруполис.


"Посетителите от България са вече между 50 и 60 хиляди годишно. Но е важно да уточним, че през последните две години българите купуват недвижими имоти с цел инвестиция в областта на хотелиерството, тъй като районът на Александруполис е много перспективен от тази гледна точка. Ако български гражданин, който е собственик на фирма, иска да инвестира при нас, той получава данъчни облекчения. А властите приветстват всякакви инвестиции в сектора, защото градът ни е в период на растеж и търсенето рязко се увеличава. Самият местен бизнес няма нищо против тази конкуренция. Хората тук са наясно, че това е в полза на града и на целия туризъм в района" – казва Петрос Кириакидис пред Радио България.


Александруполис е столицата на регион Източна Македония и Тракия и е третото по големина пристанище в Гърция. Градът се наложи като транспортен и икономически хъб в тази част на континента не само заради кръстопътното му положение, свързано с доставките на втечнен газ и с изграждането на интерконектора с България.


"В ход е много сериозна инвестиция от страна на НАТО, както и два проекта за изграждане на ж.п. връзки, които ще свързват Александруполис с Варшава и ще пресичат целия регион, включително и България. Така, Северна Гърция става още по-привлекателна за бизнес и туризъм" – обяснява Крис Мамидес – експерт по туризъм и реклама.

"Покрай тези проекти очакваме притокът на посетители от вашата страна значително да нарасне" – казва Мамидес и добавя:

Крис Мамидес
"Туристическият ръст при нас стартира още след ковид и сега ни прави впечатление, че много българи купуват имоти тук не само за лични цели, но и за да инвестират в областта на хотелиерството. Други ги отдават под наем. Това означава, че българите купуват имоти за да ги ползват, но в същото време и за да развиват бизнес с тях" – твърди Крис Мамидес.

Активният туристически сезон в Северна Гърция още не е започнал, но по улиците, плажовете и таверните на Александруполис вече звучи българска реч. Според Петрос Кириакидис сънародниците ни заемат сериозен дял в местната икономика и са високо ценени не само като инвеститори, но и като гости и … добри съседи:


"Те са много добри туристи, имат подобна на нашата гръцка потребителска култура, подобни нужди и манталитет. Ние оценяваме еднакво високия стандарт в обслужването, имаме същите предпочитания по отношение на ресторантите, на храната, на питиетата… Така че ние много обичаме българите, а и те харесват нас. Затова много добре си сътрудничим и се нуждаем от тях!" – казва в заключение Петрос Кириакидис.

Снимки: Венета Николова, БГНЕС

По публикацията работи: Иван Петров

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Още от категорията

Снимка: Youtube / World Buzz Channel

Японска телевизия популяризира България като туристическа дестинция

Японската телевизия Fuji TV засне епизоди, с които представя България пред японското общество. Снимачният процес е осъществен в сътрудничество с българското посолство в Токио, съобщиха от дипломатическото ни представителство...

публикувано на 09.04.24 в 11:26

Google актуализира функцията си за навигация с нови снимки от нашата страна

Колите на Google Street View отново ще прекосят България тази година. През следващите месеци те ще посетят над 25 града, сред които Смолян, Златоград, Исперих, Кърджали и Перник. Целта, освен да се актуализират изображенията на градовете и пътищата,..

публикувано на 06.04.24 в 09:10

Пътувай емоционално – туризмът като автентично преживяване и уединение с природата

Свръх туризмът, причинен от невиждания бум на пътуванията след края на епидемията е причина хората да търсят алтернатива на общоприетите представи за почивка. Особено сред по-младите поколения има пресищане от стандартните екскурзии до известни..

публикувано на 04.04.24 в 10:10