Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Около 70% от българите се очаква да пазаруват в „Черен петък“

„Според статистиката, ако миналата година около 60% от българите са се възползвали от намаленията в Кампанията „Черен петък“, според проучване тази година, около 70%  от родните потребители са склонни да си купят нещо от тази Кампания“ – съобщи за Радио Благоевград Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.

Според него, факт е и друга особеност, че през 2020 г. Кампанията стартира доста по-рано, в края на октомври месец и най-вероятно ще приключи след датата на голямото намаление, което тази година се пада на 27 ноември.

Очаква се повечето покупки да бъдат онлайн

Заради пандемията от COVID-19, се очаква тази година да има засилен интерес към онлайн пазаруването, затова и повече онлайн магазини вече стартираха кампании, свързани с „Черен петък“.

„Затова е възможно да има и повече нелоялни търговски практики, но ние вече сме стартирали проверките, като най-важното, за което следим, е дали намаленията ще са реални, дали в онлайн пространството ще има опити на търговците за хитруване и повишение на цените преди настъпването на определените промоционални периоди. Ние вече сме на терен и следим за нередностите“ – уточни Димитър Маргаритов.

Глобите за нелоялните търговци са „солени“

Председателят на Комисията за защита на потребителите припомни, че санкциите за нелоялни търговски практики са доста сериозни – при първо нарушение на търговеца се налага глоба до 30 хиляди лева, а при повторно – до 50 хиляди лева.

Три групи проблеми се очакват и тази година

Забавените доставки, привършването на наличностите и намаленията в много кратък срок, нереални намаления или обявяването на по-ниски цени само за някой стоки са част от проблемите, за които са сигнализирали през миналите години потребителите.

„Статистиката за миналата година сочи, че сме направили над 250 проверки в търговски обекти и около 65 проверки в електронна среда, при  които бяха установени около 15 – 20 нарушения, свързани с този тип проблеми“ – коментира още Димитър Маргаритов.

Около 450 лева средно се очаква да похарчат българите тази година

Над милиард и половина лева са били похарчени от българските потребителите в Кампанията „Черен петък“ миналата година.

„Проучването тази година показва, че българите са склонни да похарчат средно около 450 лева по време на тази Кампания, което означава, че имат доверие, но не трябва да се допуска и предоверяването. Особено в онлайн пазаруването е много важно да сме проследили цените на стоките, които искаме да купим, за да сме сигурни, че намалението е действително. Това може се установи както с проследяване на цената в някакъв период от време, така и със съпоставка на дадена стока, която се продава в други магазини“ – допълни председателят на Комисията за защита на потребителите. Той припомни, че не е добре да се изкушаваме и да купуваме стоки, които не са ни необходими и че имаме 14 дневен срок,  в който можем да върнем покупка от онлайн магазин.

Увеличава се потребителската ни култура

Маргаритов е категоричен, че потребителската култура на българина нараства, а при проблем, можем да сигнализираме както в онлайн платформата на Комисията за защита на потребителите, така и на горещите телефони, които вече са два.

Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Димитър Маргаритов:



БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

„Дари добро“ – кампания на ДГ „Синчец“ по повод 21 ноември

На 21 ноември православната църква отбелязва празника Въведение Богородично, а в българския народен календар е отреден за Ден на християнското семейство. Ден, в който напомняме за важността на семейството като основна ценност, обединена около вярата, обичта и добротата. По повод днешния празник вече от няколко години екипът на детска градина..

публикувано на 21.11.24 в 13:20

Религията в училище учи децата на морални ценности и толерантност

В Деня на християнското семейство четвъртокласници от Трето основно училище „Димитър Талев“ гостуваха в ефира на Радио Благоевград . Възпитаниците на Николай Михов – преподавател по религия в учебното заведение, разказаха за историята на празника и посланията, които той носи. „Изключително лесно се преподава религия на малки деца, защото, за щастие,..

публикувано на 21.11.24 в 12:29

Политиците у нас вече се продават през скандала, а не с посланията

През последните години политическото говорене у нас става все по-неслушаемо, защото отдавна вече медийните аудитории и публиката го възприемат като демагогско, лъжливо, като послания, на които не може да се вярва. Това означава, че една от най-важните тенденции по отношение на говора на политиците е, че фактите и логиката са изместени от стила на..

публикувано на 21.11.24 в 11:39

Честваме Световния ден на географските информационни системи

На 20 ноември повече от 140 държави отбелязват 25-ия Световен ден на Географските информационни системи (ГИС). У нас националното събитие е международната конференция „Обединени в ГИС решенията създаваме по-добро бъдеще“, която дава  възможност да се научи всичко най-ново от света на Географските информационни системи и тяхното приложение...

публикувано на 20.11.24 в 09:48

Защо е важно да внесем цвят в зимния си гардероб?

Хората забравихме какво е да се радваме на цветовете, защото самите ние станахме едни такива безцветни, апатични и навъсени. Защото все някой ни е крив пред погледа, защото вместо да се усмихнем на вятъра в косите ние се дразним, че ни се е развалила прическата. Ей такива работи, хлапе... Добре, че не ги разбираш. И ако утре или след време някой..

публикувано на 19.11.24 в 19:49

Планините в България издават албум всеки ден. Време е да подкрепим техните артисти!

Планините в България издават албум всеки ден. Време е да подкрепим техните артисти. С това послание кампанията на WWF „Абонирай се за природата“ ни призовава да вдигнем за миг очи от виртуалния свят и да обърнем внимание на живата планета, която ни заобикаля. Нейните артисти нямат почивен ден, но въпреки това изпълненията им сякаш остават..

публикувано на 19.11.24 в 14:00

WWF стартира кампанията си „Абонирай се за природата“

Природозащитната организация WWF България постави началото на своята кампания „Абонирай се за природата“. С любопитна заигравка с някои от популярните стрийминг платформи и хитови сериали, WWF отправя посланието, че изчезването на дивата природа не е кино. То се случва в нашия живот и всички ние участваме в него с ежедневните ни решения...

публикувано на 19.11.24 в 11:58