Вече 30 години летя и основната идея в пилотската кабина е безопасност, безопасност, безопасност… Не може да има никакви импровизации. Това ми каза пилотът на „Боинг 767“ Йордан Колев. Но дали и свободното време на този първи български участник в десетата околосветската регата за ветроходи, управлявани от аматьори, е също под надслов „Безопасност“, можете сами да разберете, ако прочетете първата му книга „От Рио до Кейптаун“. Зад това заглавие се крие нещо, за което Владимир Зарев – литературният шкипер на Йордан Колев – отбелязва: Книгата се чете леко, с нарастващо удоволствие, сякаш е талантлив и изпълнен със смисли приключенски роман. А шкипер на CV30 Уницеф – ветроходната яхта, на която Йордан Колев като член на екипажа прекосява Южния Атлантик – е Джак Пиърс. Всичко останало, което ви интересува е на страниците на този своеобразен дневник на непрофесионалния мореплавател. И за всеки професионален читател ще е особено вдъхновяващо да открие между кориците на книгата и Бофортовата скала – таблицата за силата на вятъра и височината на вълните, и Графиката на географския юг и Южния кръст, и Азбучника на морските термини, че дори и Списък с героите на книгата – членовете на екипажа.
Неоспоримо е обаче, че с първото си пътуване през океана на думите Йордан Колев успешно акостира с „От Рио до Кейптаун“ точно сред онези читатели, които отдавна носят в сърцето си по някое непредприето още морско пътешествие.
" Тези, които трябва да се извинят и да понесат съдебна отговорност, са хората, които в момента насилствено, и с фалшиви данни, вкарват България в..
Политиците никъде, никога не работят за хората, те работят за себе си. Навсякъде е било така и така ще бъде. И за се чудя защо гласуваме за тях...
Приключва международната система, която бе учредена в края на Втората световна война, чийто резултат беше ядреният чадър, който Америка осигуряваше на..