Руската режисьорка Вера Водински гостува в София с късометражния си игрален филм „Неона“ на 13-ото издание на Международния студентски филмов фестивал „Ранно пиле“.
„Неона“ – лаконично като време и пестеливо откъм изразни средства – разкрива пред зрителите една напълно възможна, но плашеща версия на бъдещето. „Засега спасяваме телата…“ – още през 20 век горчиво констатира един от екзистенциалистите. А във филма на Вера Водински можем да усетим и резултата от това „спасяване“ – студ, самота и съвършени външности. Младата руска режисьорка не се и опитва да прави твърде далечен във времето и пространството художествено-футуристичен скок. Мястото е Земята. Човеците, дръзнали да потърсят близост, незабавно са докладвани и санкционирани. Нищо лично. Така „безопасно“ е организирано обществото. Авторката прогнозира с филма си бъдещите последствия след едно предложение, направено по време на световна конференция на ООН в Пекин през 1995 година.
Жанрът на филма „Неона“ е еротична антиутопия. В екипа на кинолентата са актьорите Антон Стреляев и Галина Сулина, операторката – Любов Князева, продуцентката – Арина Шакун. Другите филмови заглавия в творческата биография на Вера Водински са „Родителите ми пристигнаха при мен в Шри Ланка“, „Руският танц на Окада Йосико“, „Поднебесие“, „Тъмна история“ и др.
Вера Водински е завършила ВГИК в Москва. Тя е преминала и през Майсторската академия на Никита Михалков в групата на Владимир Хотиненко. На някои от филмите си е и сценарист.
" Тези, които трябва да се извинят и да понесат съдебна отговорност, са хората, които в момента насилствено, и с фалшиви данни, вкарват България в..
Политиците никъде, никога не работят за хората, те работят за себе си. Навсякъде е било така и така ще бъде. И за се чудя защо гласуваме за тях...
Приключва международната система, която бе учредена в края на Втората световна война, чийто резултат беше ядреният чадър, който Америка осигуряваше на..