Предлаганите промени целят да повиши безопасността на пътя, да се подобри подготовката на бъдещите водачи и да се затегне контролът.
Според видинчани с по-дълъг стаж зад волана, полигонът трябва да се върне в обучението на бъдещите шофьори, а самото то да е по-продължително. „Тези курсове не трябва да бъдат за 15 дни или за месец, а, както едно време бяха – за пет месеца. Аз съм почнал октомври и съм се явил на изпит края на февруари“, казва пред "Хоризонт" жител на града. „Аз съм карала курс три месеца – каране вечерно, каране извънградско, учене на устройството на автомобила…", отбелязва друга жителка, според която сега всичко става "много набързо".
Теодосия Микова има шофьорска книжка от две години. До момента няма нито едно нарушение. Оценява сегашните часове по кормуване като малко. „Тези 30 часа според мен не стигат, ако ти за първи път сядаш да караш. Аз нямах тази рутина и първите два месеца ме беше страх. Първоначално съм карала с брат ми и с баща ми.“
Има пет организации на автоинструкторите в България и нито една не е потърсена за консултация и предложения по новия закон, негодува инструкторът Гошо Борисов. Той подозира, че част от хората в МОН, писали програмата за обучение, дори нямат шофьорска книжка.
От 31 моточаса сега искат да ги направят 50, казва инструкторът. И допълва, че предложението да се върне полигонът още повече ще оскъпи и без това скъпите курсове, защото ще трябва да се наемат специални площи. Борисов вижда като решение за намаляване на пътния травматизъм по-скоро завишения контрол на пътя.
Младите водачи ще трябва да държат изпит и на полигон и няма да имат право да карат по-мощни автомобили. Първите шест месеца задължително ще трябва да са с придружител, който пък ще трябва да отговаря на определени критерии. Тези предложения за промени обаче не срещат разбиране от страна на инструкторите и курсистите.
„Вече е трудно да се намери такъв автомобил, да се закупи (до 68 конски сили). Освен това, вкъщи хората имат някакви автомобили и сега, след като моят син стане водач, аз трябва да търся такъв автомобил, че той да може да кара?“, коментира автоинструкторът Емил Узунов, който работи в една от големите школи в града. Според него не е удачна разпоредбата за придружителя, защото така се ангажира още един човек, нито пък ограниченията младият шофьор да не може да вози други хора в тъмната част от денонощието.
„Другият вариант е шест месеца да не кара, тоест да загуби способностите, които е придобил по време на обучението си, и след шест месеца той вече може да седне и да кара без придружител", посочва Узунов. По думите му, в града няма свободни площадки за полигон.
Същевременно младежкото сдружение "Горна Оряховица, събуди се" предлага да бъде изграден полигон, на който ученици и кандидат-шофьори да се обучават на пътна безопасност. Инициативата е за реконструкция на бившия авто-мото полигон в града, който не работи по предназначение от две десетилетия.
„На една площ от около 10 дка, да се вземе един мултифункционален полигон. Първият етап е за пътна безопасност, вторият етап е за демонстративно шофиране“, пояснява Симон Милков.
Според председателя на „Горна Оряховица, събуди се“ Юлий-Кристофър Александров, смисълът на инициативата за възраждане на стария полигон е в това да се намалят пътните инциденти. „Ще има светофари, пешеходни пътеки, знаци за предимства, кръгово ще има“ – представя си бъдещия работещ полигон той.
30 на сто от финансирането могат да дойдат от Фонд „Пътна безопасност“. Останалото ще допълнят общината и местният бизнес. Предвижда се първата част от полигона да е готова през май.
За повече детайли слушайте звуковите файлове.
От Института за пътна безопасност искат обяснение от председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" каква е причината за изплатените за 2024 г. премии за "добре свършена работа". Премиите са в размер на повече от 2,274 милиона лева. Парите са разпределени между ръководителите в агенцията. Председателят на Института за..
Извънредното заседание на министрите на външните работи на страните членки на ЕС ще започне в 17 ч. българско време и ще бъде по Zoom, съобщава "Политико". В него ще участва и украинският им колега Андрий Сибига. Според изданието целта му на този етап е да се осигури място на масата за преговори на украинския президент Володимир Зеленски на срещата между..
Синдикатите и бизнесът започват разискванията на проекта на правителствено постановление, с който се предлага официалната линия на бедност за страната да бъде 764 лева от 1-ии януари вместо сегашните 638 лева, научи БНР. Документът вече премина едномесечно обществено обсъждане, и предстои тази седмица да бъде разгледан в Комисията по доходи..
Комисията за защита от дискриминация се самосезира заради сваленото от самолет дете от нискотарифен авиопревозвач. Действията на превозвача представляват дискриминационно третиране на лице с увреждане, посочва в доклада си председателят на Комисията Елка Божова. Тя предлага да бъде образувано производство с основание чл. 50, ал. 3 от Закона за..
Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов е внесъл тази сутрин сигнал в Комисията за защита от дискриминация (КЗД) заради случай с авиокомпания, свалила семейство с трудноподвижно дете на 9 години заради батерията на инвалидната му количка, съобщи БТА, като цитира пресцентъра на министерството. Авиокомпания свали дете с..
Системата на опазване на недвижимото културно наследство е абсолютно разрушена . Това заяви пред БНР арх. Петър Петров, бивш директор на Националния институт за недвижимо културно наследство Общественици и експерти, ангажирани в опазването на културното наследство, се противопоставиха на законови промени. В специална декларация те настояват..
Националната менторска програма на платформата Менторите.БГ е предложена за награда в кампанията за насърчаване на предприемачеството, съобщават от фондация "За добрите примери в бизнеса". Европейските награди за насърчаване на предприемачеството се връчват всяка година. В конкурса участват всички страни от ЕС. Носителите на наградите ще бъдат..
Ежедневните тренировки не водят до по-бърз ефект за тялото ни през лятото – организмът ни има лимит, който може да понесе и да се възстанови, а..
Стефан Арсов е юрист по образование, завършил Юридическия факултет на Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Кариерата му започва в частния..
"Апаратът е сигурен. Няма допуснати грешки. Признава се за изобретение, а Асен Йорданов - за изобретател. Датата 10 август 1915 година да се счита..