Предлаганите промени целят да повиши безопасността на пътя, да се подобри подготовката на бъдещите водачи и да се затегне контролът.
Според видинчани с по-дълъг стаж зад волана, полигонът трябва да се върне в обучението на бъдещите шофьори, а самото то да е по-продължително. „Тези курсове не трябва да бъдат за 15 дни или за месец, а, както едно време бяха – за пет месеца. Аз съм почнал октомври и съм се явил на изпит края на февруари“, казва пред "Хоризонт" жител на града. „Аз съм карала курс три месеца – каране вечерно, каране извънградско, учене на устройството на автомобила…", отбелязва друга жителка, според която сега всичко става "много набързо".
Теодосия Микова има шофьорска книжка от две години. До момента няма нито едно нарушение. Оценява сегашните часове по кормуване като малко. „Тези 30 часа според мен не стигат, ако ти за първи път сядаш да караш. Аз нямах тази рутина и първите два месеца ме беше страх. Първоначално съм карала с брат ми и с баща ми.“
Има пет организации на автоинструкторите в България и нито една не е потърсена за консултация и предложения по новия закон, негодува инструкторът Гошо Борисов. Той подозира, че част от хората в МОН, писали програмата за обучение, дори нямат шофьорска книжка.
От 31 моточаса сега искат да ги направят 50, казва инструкторът. И допълва, че предложението да се върне полигонът още повече ще оскъпи и без това скъпите курсове, защото ще трябва да се наемат специални площи. Борисов вижда като решение за намаляване на пътния травматизъм по-скоро завишения контрол на пътя.
Младите водачи ще трябва да държат изпит и на полигон и няма да имат право да карат по-мощни автомобили. Първите шест месеца задължително ще трябва да са с придружител, който пък ще трябва да отговаря на определени критерии. Тези предложения за промени обаче не срещат разбиране от страна на инструкторите и курсистите.
„Вече е трудно да се намери такъв автомобил, да се закупи (до 68 конски сили). Освен това, вкъщи хората имат някакви автомобили и сега, след като моят син стане водач, аз трябва да търся такъв автомобил, че той да може да кара?“, коментира автоинструкторът Емил Узунов, който работи в една от големите школи в града. Според него не е удачна разпоредбата за придружителя, защото така се ангажира още един човек, нито пък ограниченията младият шофьор да не може да вози други хора в тъмната част от денонощието.
„Другият вариант е шест месеца да не кара, тоест да загуби способностите, които е придобил по време на обучението си, и след шест месеца той вече може да седне и да кара без придружител", посочва Узунов. По думите му, в града няма свободни площадки за полигон.
Същевременно младежкото сдружение "Горна Оряховица, събуди се" предлага да бъде изграден полигон, на който ученици и кандидат-шофьори да се обучават на пътна безопасност. Инициативата е за реконструкция на бившия авто-мото полигон в града, който не работи по предназначение от две десетилетия.
„На една площ от около 10 дка, да се вземе един мултифункционален полигон. Първият етап е за пътна безопасност, вторият етап е за демонстративно шофиране“, пояснява Симон Милков.
Според председателя на „Горна Оряховица, събуди се“ Юлий-Кристофър Александров, смисълът на инициативата за възраждане на стария полигон е в това да се намалят пътните инциденти. „Ще има светофари, пешеходни пътеки, знаци за предимства, кръгово ще има“ – представя си бъдещия работещ полигон той.
30 на сто от финансирането могат да дойдат от Фонд „Пътна безопасност“. Останалото ще допълнят общината и местният бизнес. Предвижда се първата част от полигона да е готова през май.
За повече детайли слушайте звуковите файлове.
Оперативната група към Щаба за изпълнение на общинския план за защита при бедствия на територията на община Шумен заседава от 9:30 часа тази сутрин. За община Шумен е обявен оранжев код за снеговалежи със снежна покривка от 35 сантиметра според официалните данни към 9:00 ч., която се увеличава. Няма затворени пътища в Шуменско В 10:00 часа..
Патрулка на полицията се удари в пътен знак на кръстовище във Вършец, заради непочистен от снега път. По служебния автомобил има нанесени материални щети. При изпълнение на служебните си задължения по охрана на обществения ред във Върщец 38-годишен полицейски служител управлявал служебен автомобил, като при маневра на десен завой навлиза..
Затворени остават днес училищата в община Тутракан. Поради влошените метеорологични условия, със заповед на кмета д-р Димитър Стефанов, денят е обявен за неучебен за всички училища на територията на общината. Детските градини обаче ще работят по обичайния си график. От общинската администрация в Тутракан призовават всички да бъдат..
Въпреки студеното време и лошите метеорологични условия във Велико Търново започнаха проявите, посветени на 152-ата годишнина от обесването на Васил Левски. Гибелта на Апостола ще бъде почетена и с военен ритал и общоградско поклонение пред неговия паметник. С възпоменателна церемония Карлово почита 152 г. от гибелта на Васил Левски С..
Започнаха преговорите между външните министри на Съединените щати и Русия в саудитската столица Рияд. Това са първите официални разговори между Вашингтон и Москва след три години на почти пълно замразяване на отношенията заради войната в Украйна. Външните министри Марко Рубио и Сергей Лавров обсъждат двустранните отношения, евентуално..
45 години от първото излизане в ефир на предаването "Минута е много" ще отбележи екипът и неговите почитатели. " 45 години не стигат. То си остана. Може би беше добре, че спря на върха на одобрението и славата си ", каза пред БНР проф. Лилия Райчева. "Предаването стана бързо популярно, защото предложи нов стандарт в съществуващите..
Мачът за регулаторите вече е свирен и има политическа договорка, заяви в интервю пред БНР Славчо Нейков, юрист, енергиен експерт и бивш член на КЕВР. "Бих искал да тествам чувството за хумор на управляващите, едва ли експертизата ще е водещ критерии за избор за хората, определени за регулаторите. По-скоро ще става дума за политически..
По-скоро става въпрос за групировки , не за идеологически различия. Това каза след избора на председател на БСП социологът Кольо Колев от..
Няма саботаж, това си е обикновена некадърност, каза Явор Божанков в интервю пред БНР. Така той определи отлагането на внасяне на проекта за..