Предлаганите промени целят да повиши безопасността на пътя, да се подобри подготовката на бъдещите водачи и да се затегне контролът.
Според видинчани с по-дълъг стаж зад волана, полигонът трябва да се върне в обучението на бъдещите шофьори, а самото то да е по-продължително. „Тези курсове не трябва да бъдат за 15 дни или за месец, а, както едно време бяха – за пет месеца. Аз съм почнал октомври и съм се явил на изпит края на февруари“, казва пред "Хоризонт" жител на града. „Аз съм карала курс три месеца – каране вечерно, каране извънградско, учене на устройството на автомобила…", отбелязва друга жителка, според която сега всичко става "много набързо".
Теодосия Микова има шофьорска книжка от две години. До момента няма нито едно нарушение. Оценява сегашните часове по кормуване като малко. „Тези 30 часа според мен не стигат, ако ти за първи път сядаш да караш. Аз нямах тази рутина и първите два месеца ме беше страх. Първоначално съм карала с брат ми и с баща ми.“
Има пет организации на автоинструкторите в България и нито една не е потърсена за консултация и предложения по новия закон, негодува инструкторът Гошо Борисов. Той подозира, че част от хората в МОН, писали програмата за обучение, дори нямат шофьорска книжка.
От 31 моточаса сега искат да ги направят 50, казва инструкторът. И допълва, че предложението да се върне полигонът още повече ще оскъпи и без това скъпите курсове, защото ще трябва да се наемат специални площи. Борисов вижда като решение за намаляване на пътния травматизъм по-скоро завишения контрол на пътя.
Младите водачи ще трябва да държат изпит и на полигон и няма да имат право да карат по-мощни автомобили. Първите шест месеца задължително ще трябва да са с придружител, който пък ще трябва да отговаря на определени критерии. Тези предложения за промени обаче не срещат разбиране от страна на инструкторите и курсистите.
„Вече е трудно да се намери такъв автомобил, да се закупи (до 68 конски сили). Освен това, вкъщи хората имат някакви автомобили и сега, след като моят син стане водач, аз трябва да търся такъв автомобил, че той да може да кара?“, коментира автоинструкторът Емил Узунов, който работи в една от големите школи в града. Според него не е удачна разпоредбата за придружителя, защото така се ангажира още един човек, нито пък ограниченията младият шофьор да не може да вози други хора в тъмната част от денонощието.
„Другият вариант е шест месеца да не кара, тоест да загуби способностите, които е придобил по време на обучението си, и след шест месеца той вече може да седне и да кара без придружител", посочва Узунов. По думите му, в града няма свободни площадки за полигон.
Същевременно младежкото сдружение "Горна Оряховица, събуди се" предлага да бъде изграден полигон, на който ученици и кандидат-шофьори да се обучават на пътна безопасност. Инициативата е за реконструкция на бившия авто-мото полигон в града, който не работи по предназначение от две десетилетия.
„На една площ от около 10 дка, да се вземе един мултифункционален полигон. Първият етап е за пътна безопасност, вторият етап е за демонстративно шофиране“, пояснява Симон Милков.
Според председателя на „Горна Оряховица, събуди се“ Юлий-Кристофър Александров, смисълът на инициативата за възраждане на стария полигон е в това да се намалят пътните инциденти. „Ще има светофари, пешеходни пътеки, знаци за предимства, кръгово ще има“ – представя си бъдещия работещ полигон той.
30 на сто от финансирането могат да дойдат от Фонд „Пътна безопасност“. Останалото ще допълнят общината и местният бизнес. Предвижда се първата част от полигона да е готова през май.
За повече детайли слушайте звуковите файлове.
"Би трябвало стигмата да спада, но не е така. Около ХИВ продължава да има пелена от неприязън – че това е нещо, добито по специфичен начин, че е заболяване, което не предизвиква съчувствие, емпатия у хората." Това заяви пред БНР Елена Биринджиева, ръководител на Център за сексуално здраве CheckPoint София, застъпник на правата на хората с..
Съединените щати и Украйна са изготвили "актуализирана и усъвършенствана рамка за мир" на преговорите в Женева, според съвместното официално изявление. В документа се посочва, че преговорите са били градивни, съсредоточени и са преминали в атмосфера на взаимно уважение, подчинени на общата цел за постигане на справедлив и траен мир...
Гръцките фермери обявиха пътни блокади от неделя, 30 ноември. Фермерите в Гърция са непреклонни в исканията си за изплащане на пълните суми от субсидиите и помощите, както и за намаляване на данъци и по-евтино гориво за земеделски нужди. Правителството започна изплащане на част от тези помощи, но тези суми според фермерите не покриват..
Ще може ли пълноценно да се откажем от договор с мобилен оператор без неустойка при всяка индексация на цената и за какво да внимаваме при смяна на оператора? Промени в Закона за електронните съобщения вече дават повече възможности на потребителите. Потребителят ще може да се откаже, ако мобилен оператор вдигне едностранно цените..
На България няма да се наложи да спасява държави от еврозоната, които изпитват трудности. Това заяви пред БНР Лиляна Павлова, бивш вицепрезидент на Европейската инвестиционна банка. "В договорите, които подписваме и в правилата, които функционират, много ясно е казано, че нито една държава няма да плаща дълга на друга . Ние участваме със..
Косовската столица Прищина остава без обществен транспорт от днес, 24 ноември, съобщи вчера кметът Пърпарим Рама, цитиран от вестник "Коха диторе", предаде БТА. Той заяви, че това се случва, тъй като бюджетът на Прищина е "блокиран по изцяло политически причини" от косовското Министерството на финансите, като заяви, че за първи път в историята..
Сигурен съм, че ще има компенсация за битовите потребители и през следващата година. Това заяви пред БНР Антон Иванов, Български енергиен и минен форум. Той обаче не се ангажира с прогноза за размера й. "Процесът на либерализация на пазара в България върви като последователно ценово приближаване на отделни групи потребители към онези нива,..
Цялата политическа класа стигна до дъното. Това не е политика . Този прочит на политическата ситуация направи в интервю за БНР Корнелия Нинова,..
Не би трябвало да има размествания по бюджета. Това обясни пред БНР бившият финансов министър Владислав Горанов. "Бюджетът е една комуникация...
Тревненци отправят молитви за своя свещеник Неделчо Марков , диагностициран с тежко заболяване. Преди дни тревожната новина бързо обиколи жителите..