Ценното на този проект е, че гласуването и определянето на учителите - новатори стана чрез онлайн гласуване от самите ученици, от родителите, а в последния етап - чрез събеседване.
"Започвайки работа с един нов випуск първото ми нещо, първата задача, първата цел, която си поставям, е да спечеля доверието на тези хора. Ако нямаме взаимно доверие нищо няма да направим. Те ще ме лъжат, аз ще ги лъжа, времето ще мине. Аз ще си получа заплатата, те ще си получат дипломите и всичко е наред, но когато излязат извън рамките на училище, когато завършат изведнъж се оказва, че не съм си свършил работата добре. Не съм успял да стигна до тях, не съм успял да им помогна да се моделират, да се създадат такива, каквито в края на краищата животът ги изисква", споделя преподавателят в предаването "Преди всички".
Това според Чавдар Тошков не се постига "в рамките на седмица, месец или няколко месеца, това е нещо, което се постига ежедневно ежечасно, ежеминутно".
Второто, към което той се стреми, е излизане от клишето. "Клишето, което ни ограничава, клишето, което е всъщност методиката на преподаване."
Учениците идват в училище да развият някакви способности и качества, които ще им трябват по-нататък в живота, мотивира се Чавдар Тошков.
"Стимулирайки ги да търсят информация от различни източници, малко или много успяват, или поне аз така мисля, да развият в себе си такива качества, които ще им трябват след време. Да речем трудолюбието. Всички са свикнали при тази огромна маса от информация, това огромно количество информация - да я копнат, да я пейснат, да излязат и да я споделят. По-важно е те какво мислят върху тази информация."
"Много пъти ми се е случвало по време на часа да нарушим тотално структурата на тази методична единица - учебен час, само и само, за да можем да разработим един проблем, да решим един проблем или да решим един казус, който животът ни поставя", разказва за работата си Чавдар Тошков.
В момента в 9-и и 10-и клас правим презентации за отделните държави и аз им казвам: "Добре, тази държава е вътрешноконтинентална, да речем. Какво следва от това - какво печели какво губи от това?". Значи те могат да копнат и пейснат информация за това къде се намира, с кого граничи, степен на развитие, но никъде няма последиците от това, че тя се намира примерно там. Въпросът "Защо", който използвам, много често ги кара да мислят и да търсят причините, които са предизвикали едно или друго политическо, икономическо или социално събитие", смята учителят.
И не упреква учениците за това, че не четат книги. "Упреквам може би себе си, моите колеги, упреквам и родителите за това ,че не намерихме правилния път да ги научим да анализират информацията, с която боравят. Нека за в бъдеще да помислим какво и как да направим,така че информацията, която те притежават, да бъде анализирана от тях и използвана в живота. Иначе остава неизползваема и нищо", допълва Чавдар Тошков.
Повече можете да чуете в звуковия файл.Галина Мирчева е овцевъд и управител на сдружение "Плевенско мляко". Тя притежава една от най-модерните овцеферми в региона, отглежда над 800 животни в плевенското село Петърница. Наскоро представи и първата си книга "Милно ми е", която е посветила на българските овцевъди. „Следвам път, пълен с хубави неща. Когато излъчваш хубаво, хубаво те..
"За мен един от съвременните истински будители на България беше генералният консул на България в Истанбул Ангел Ангелов, защото на него дължим реставрацията на българската Желязна църква край Босфора и възстановяването на дейността на Българското неделно училище в Истанбул , каза за БНР режисьорът Стилиян Иванов . "Възстановяването на..
Съвременните комуникационни канали предлагат разнообразно съдържание, повечето тематично подчинено на търсенето от потребителите. Комуникаторите са без брой и транслират посланията си в среда от информационен шум. Това силно намалява критичния поглед на аудиторията и тя все по-трудно селектира качеството на информацията сред..
"Защо трябва да учим философия?" е въпросът, който най-често чува Владислав Тодоров. Той преподава предмета "Философски цикъл" в елитна врачанска гимназия. Основната идея в работата му е да насърчава учениците си да изразяват мнение, да споделят, да питат, да търсят отговори за всичко, което ги вълнува - от първото влюбване до проблемите на днешния..
Журналстът Николай Барулов описва своята работа като "далеч от консерватизма на класическата телевизия". Той е фриланс режисьор и видео журналист с над 20 годишна кариера в телевизията. В професионалния си път минава и през кореспондент във Великобритания. Николай Барулов дойде в Автономията за да разкаже за тръпката, която ускорява пулса..
Певицата Катя Близнакова, която преди години изпя народната песен "Лиляно, моме" - песента, която се превърна в нейна емблема и стана любима на поколения българи - тази усмихната и пламенна певица гостува на "Нощен хоризонт" . Тя споделя за музиката и песните си, за срещите ѝ с публиката, за колекцията ѝ от ангели - пазители , както и за..
Жаклин Прейс е талантлива млада българска цигуларка , която от 7 години е част от Белгийския национален оркестър . От 2018 година нашата сънародничка живее в Брюксел, но периодично се връща и в България, когато има покани за участия в концерти. В работата си като оркестрант Жаклин се среща със солисти и диригенти от цял свят , сред..
Нямаме договорка за каквото и да било сливане и обединяване , ръководството на партията и Ахмед Доган са запознати с всички процеси. Това заяви пред..
Основното, което прави нашето образование е методът на възпроизвеждане на знания, ученикът едва ли не да наизусти. Не се показват приложенията на..
С тържествена церемония във Враца ще бъдат открити Ботевите дни, посветени на 149-ата годишнина от подвига на Христо Ботев и неговата чета...