"Колкото по в източна посока летим, толкова по-строги стават мерките, но от друга страна - на място не се приемат толкова на сериозно и не се спазват в степента, в която бихме искали всички". Това каза пред БНР пилотът и авиожурналист Александър Богоявленски. Според него това се дължи на различното възпитание, което има в страните от Източна Европа, за разлика от Западна:
"В Германия виждаме много по-сериозни нива на дисциплинираност от страна на обществото. Много от мерките, които са само препоръчителни, отново се спазват от огромното мнозинство от хората там, което води след себе си и съответните резултати в борбата с разпространяването на заразата с Covid-19".
Пилотът посочи в предаването "Хоризонт за вас", че в момента карго авиацията изнася на гърба си цялото летене:
"Карго авиацията е на предела на възможностите и на капацитета си. Най-големият карго оператор в света беше принуден да извади от "пенсиониране" някои от своите самолети, които вече бяха изпратени в пустинята. Търсенето на товари по въздух е огромно, а само до миналата година имаше спадове".
По думите му преминаването на границите по въздух е най-лесно и затова товарните пратки са предимно насочени към авиацията.
Той изтъкна, че още на ранна фаза на пандемията са били въведени мерки в авиацията - екипажите имат предпазни средства, самолетите се дизинфекцират на всеки 24 часа или след всеки полет:
"Всички авиокомпании, които продължават да летят, са взели всички необходими предпазни мерки за своите екипажи и служители. Същото се случва и на летищата и хъбовете, от които се лети. Не е същото за пътническите превози и терминали. Мерките ги има на хартия, но не се спазват достатъчно адекватно".
От 20 000 активни самолети в световния флот на земята сега са 14 000, изтъкна Богоявленски и уточни, че това води до намаляване на вредните емисии и до прочистване на въздуха. Според него това трябва да накара всеки от нас да се замисли какво човечеството причинява на природата, а всъщност и на себе си.
Той прогнозира бавно възстановяване на сектора "Авиация" след кризата с коронавируса и сериозно разместване на авиационния пазар: "Ще има фалити, те вече започнаха, ще има сливания, ще има одържавявания на компании".
По данни на Международната асоциация на авиокомпаниите към дата 16-и април загубите са от порядъка от 330-350 милиарда евро и то само за авиокомпаниите. Загубите за всички свързани с авиационния сектор компании могат да достигнат 3 трилиона.
"Виждаме най-сериозната криза в историята на авиацията от нейното създаване", обобщи пилотът и авиожурналист.
Цялото интервю на Снежана Иванова с Александър Богоявленски в предаването "Хоризонт за вас" можете да чуете от звуковия файл.

"Би трябвало стигмата да спада, но не е така. Около ХИВ продължава да има пелена от неприязън – че това е нещо, добито по специфичен начин, че е заболяване, което не предизвиква съчувствие, емпатия у хората." Това заяви пред БНР Елена Биринджиева, ръководител на Център за сексуално здраве CheckPoint София, застъпник на правата на хората с..
Съединените щати и Украйна са изготвили "актуализирана и усъвършенствана рамка за мир" на преговорите в Женева, според съвместното официално изявление. В документа се посочва, че преговорите са били градивни, съсредоточени и са преминали в атмосфера на взаимно уважение, подчинени на общата цел за постигане на справедлив и траен мир...
Гръцките фермери обявиха пътни блокади от неделя, 30 ноември. Фермерите в Гърция са непреклонни в исканията си за изплащане на пълните суми от субсидиите и помощите, както и за намаляване на данъци и по-евтино гориво за земеделски нужди. Правителството започна изплащане на част от тези помощи, но тези суми според фермерите не покриват..
Ще може ли пълноценно да се откажем от договор с мобилен оператор без неустойка при всяка индексация на цената и за какво да внимаваме при смяна на оператора? Промени в Закона за електронните съобщения вече дават повече възможности на потребителите. Потребителят ще може да се откаже, ако мобилен оператор вдигне едностранно цените..
На България няма да се наложи да спасява държави от еврозоната, които изпитват трудности. Това заяви пред БНР Лиляна Павлова, бивш вицепрезидент на Европейската инвестиционна банка. "В договорите, които подписваме и в правилата, които функционират, много ясно е казано, че нито една държава няма да плаща дълга на друга . Ние участваме със..
Косовската столица Прищина остава без обществен транспорт от днес, 24 ноември, съобщи вчера кметът Пърпарим Рама, цитиран от вестник "Коха диторе", предаде БТА. Той заяви, че това се случва, тъй като бюджетът на Прищина е "блокиран по изцяло политически причини" от косовското Министерството на финансите, като заяви, че за първи път в историята..
Сигурен съм, че ще има компенсация за битовите потребители и през следващата година. Това заяви пред БНР Антон Иванов, Български енергиен и минен форум. Той обаче не се ангажира с прогноза за размера й. "Процесът на либерализация на пазара в България върви като последователно ценово приближаване на отделни групи потребители към онези нива,..
Цялата политическа класа стигна до дъното. Това не е политика . Този прочит на политическата ситуация направи в интервю за БНР Корнелия Нинова,..
Не би трябвало да има размествания по бюджета. Това обясни пред БНР бившият финансов министър Владислав Горанов. "Бюджетът е една комуникация...
Тревненци отправят молитви за своя свещеник Неделчо Марков , диагностициран с тежко заболяване. Преди дни тревожната новина бързо обиколи жителите..