Фитнес залите бяха отворени преди две седмици. Браншът се смята за един от най-силно засегнатите от ограничителните мерки. „Тъй като ние нямахме дори теоретична възможност за приходи. Разходите в голяма степен останаха. Наемодателите не проявяват никакво разбиране и изпращат фактури през времето на затварянето", разказа Ангелов в предаването "Преди всички".
След отварянето положението се влошава финансово, защото 30% посещения не значат 30% приходи, уточни Ангелов. „Защото повечето от хората са предплатили картите си и просто си ги използват.“
Загубите за периода на затварянето до момента се изчисляват приблизително на 20 милиона лева.
„В нашата индустрия печалбата въобще не е толкова голяма, че да може да компенсира такива загуби. Смея да твърдя, че в близката една година, даже повече, няма да се върнем на старите нива, които бяха преди затварянето. Много от бизнесите, които са малки бизнеси, няма да оцелеят. Няма как да издържи бизнесът да си плаща кредитите, разходи в пълен размер и приходи 30%“, подчерта Петър Ангелов.
От Българската асоциация за здраве и фитнес настояват за среща с премиера и други институции. „Ако не получим държавна безвъзмездна помощ, голяма част са застрашени. Вече има информация за фалирали бизнеси“, допълни Ангелов.
Едно от исканията е да се намали ДДС от 20 на 9%. Това искане е входирано при спортния министър много преди да се чуе и да се говори за искането на ресторантьорския бранш, каза той.
Ако исканията на фитнес индустрията не бъдат чути, ще има протести, категоричен е Петър Ангелов. „Ние сме изправени до стената и нямаме накъде да отстъпваме“, коментира той.
„Ролята на нашия бранш за възстановяване на здравето на нацията е много по-различна от всички други браншове. Нашият продукт е насочен към здравето – не само физическото, а и психическото здраве. От нашата индустрия се възползват може би над половин милион хора. Фитнесът не значи само вдигане на тежести“, обобщи Петър Ангелов.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..
2025-а година е определена като най-успешната след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..
"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..
За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..
Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка. Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..
Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..
Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..