Така по думите й ще може терапията да започне най-рано. Ранната интервенция е най-работещата за момента, категорична е Андреева.
Центърът е създаден, за да помага на родителите на деца с аутизъм и специални образователни потребности да намерят висококачествена ежедневна професионална грижа, подкрепа и консултация за своите деца.
„Аутизмът е комплексно състояние и има много различни прояви на диагнозата аутизъм. Най-честите трудности са поведенческите проблеми - нарушената мотивация за учене, за работа, за научаване на нови места, срещата с различни стимули, преработката на тези стимули и саморегулацията. Другото много сериозно затруднение е социализацията на тези деца и нуждата на семейството от подкрепа от различни видове специалисти и терапевти“, посочи още ерготерапевтът.
В центъра работи мултидисциплинарен екип от специалисти – детски психолози, логопеди, специални педагози, възпитатели. Те са единствените в България, които се обучават от сертифицирани международни организации, за да работят по наложени в света програми, разработени за децата с аутизъм – PECS, TEACCH, DIR/FLOORTIME, MONTESORI, TOMATIS, ABA.
Специалистите по различните терапевтични програма обсъждат екипно случаите на децата. При нужда програмите се актуализират, посочва Александра Андреева.
„За всяко едно дете се изготвя индивидуална програма, след като е изготвена индивидуална оценка на силните и слабите му страни. След това се започва работа и водещият принцип в терапията на едно дете са неговите нужди и на семейството му. В терапията се стъпва на силните страни на детето, за да се подпомогнат слабите, пояснява Андреева.
При ерготерапията през тялото и централната нервна система на детето се прави опит да се повлияе преработката на сетивната информация, която то получава, така че да се намали или да премахне съответният дефицит.
„Като цяло терапевтичните програми не са обвързани с биохимичния профил на детето, с резултати от негови изследвания, те имат пряка връзка с поведенческите особености на детето, но, разбира се, ни е важна медицинската история на детето, дали има пристъпи, какво лечение е назначено от невролозите“, разяснява още специалистът.
При децата с по-тежки затруднения от аутистичния спектър се наблюдава регрес заради изолацията по време на извънредното положение и заради липсата на контакт със специалист. При други деца не се отчита промяна, констатира ерготерапевтът. По-малките деца са имали нужда от по-бърза адаптация.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.
Върховният касационен съд сложи точка на делото за тежката катастрофа от лятото на 2022 година, в която на столичния булевард "Черни връх" загинаха две млади жени. Магистратите потвърдиха 20-те години затвор, на които футболистът Георги Семерджиев беше осъден първо от Софийския градски, а след това и от Софийския апелативен съд. Върховните съдии..
"Не съм притеснен. Чувствам се подготвен. Каквото стане, не е краят на света ", каза пред БНР един от зрелостниците минути преди началото на матурата по български език и литература , която се провежда днес. Учениците пишат по вариант 4, който беше изтеглен тази сутрин в просветното министерство . " Готова съм на всякаква тема, която се падне ",..
Светът познава Димитър Маринов като великолепен актьор, станал популярен с филма "Зелена книга", удостоен с Оскар от филмовата академия на САЩ. Но не са много хората, които знаят, че той е и музикант, изразяващ душата си чрез цигулката и китарата. Филмът „Зелена книга“ с извънредна прожекция на „София филм фест на брега“ Преди броени дни..
Как изглежда животът на глухите деца, след като им бъде поставен кохлеарен имплант и започнат да опознават света на звуците? За историята на Венци и вълнуващия и труден път, по който е минало семейството му и той, от бебе до дипломирането му в Класическата гимназия в София, разказват родителите му пред журналиста Елена Бейкова. Зелен..
На децата отдавна не им е интересно в училище. Това заяви пред БНР Александър Чакмаков, директор на Първа английска гимназия в София. "Образователната ни система не дава интересни възможности на учениците да се развиват извън учебната програма". Учениците и учителите препускат… Министър Вълчев: Най-трудно е в 6. и 7. клас Чакмаков..
След влизането в ЕС България преживява промени, множество кризи и реформи. Все още спорим обаче дали членството ни отваря възможности за развитие, работа и образование. България преди и след членството в ЕС: Къде бяхме, къде сме и къде отиваме? Как се промени страната ни, след като избрахме демократичния път на развитие? България,..
Когато България се присъедини към еврозоната и имаме монети с българска национална страна, на тази от 2 евро, от която ще ни гледа светлият образ на отец Паисий, на гурта (кант на монетата) ще бъде изписано: "БОЖЕ ПАЗИ БЪЛГАРИЯ" с главни букви . Този надпис е бил използван върху монетите ни между 1882 и 1943 г. В специалното интервю за БНР..
На децата отдавна не им е интересно в училище. Това заяви пред БНР Александър Чакмаков, директор на Първа английска гимназия в София...
Репортаж на Латинка Светозарова в предаването "12+3" можете да чуете от звуковия файл.
" Видях транспортни работници, които бяха използвани от политиците. Бяха използвани от т.нар. икономическо мнозинство в Столична община, в което за мой..