По данни на Европейската комисия България е на 3-то място по смъртност от катастрофи в съюза през 2020 г. Смъртните случаи по пътищата на страната са намалели с 26% за миналата година. За сравнение - в Гърция това намаляване е с 54 на сто за година.
„Никой не управлява нашата транспортна система. Вземат се мерки след събитията“, така Милчев описа обявените акции на Пътната полиция след поредните тежки пътни инциденти с жертви.
В Гърция има наскоро изготвена идентификация на над 7 хиляди опасни точки и ще получат милиарди, за да коригират тези черни точки, отбеляза Милчев. Той даде пример с района на село Микре у нас, като го нарече най-опасната отсечка в цяла България.
„За последните 5-6 години там са загинали над 20 човека и има десетки ранени. Тази отсечка, въпреки че продължава да бъде най-опасната, през нея минават всяка седмица ръководни служители на АПИ. Учудващо е защо не се предприемат мерки тази отсечка да се коригира и там да спрат да загиват хора.“

В участъка край Микре има страшно много проблеми в организацията на движението, отбеляза Богдан Милчев след извършена проверка на Института за пътна безопасност там.
„Липсващи знаци, неправилно поставени знаци, от едната страна намаляваме скоростта на движението, от другата го няма знакът за намаляване на скоростта. Камери, които трябва да снимат, на тях са залепени лепенки умишлено, за да не могат да снимат. Ние го документирахме това.“
За институциите в България пътната безопасност е досадна служебна отговорност, а за политиците не е приоритет, обобщи той.
Като погрешен Богдан Милчев определи подходът да се въздейства над поведението на хората на пътя чрез КАТ.
Агенция „Пътна инфраструктура“ няма програма, план и оценка на риска, за да може експертите да харчат нашите пари по пътищата, категоричен е инж. Милчев, според когото „нашите пари по пътищата се харчат през политически задания“, а АПИ трябва да се разформирова и да се направи съвсем нова структура извън МРРБ.

От 2017 година насам за ремонт на пътищата са налети над 2,2 милиарда лева, поясни още Богдан Милчев.
„И въпреки това ние виждаме, че повече от 50% в цялата страна маркировката липсва, а маркировката е ключовият момент, поради който нашите шофьори по нашите пътища се уморяват по-често и оттам - допускат по-често грешки. Допускайки по-често грешки, ние затова и загиваме по-често“, очерта картината той.
Не може постоянно цялата отговорност да се прехвърля върху Пътна полиция и КАТ, категоричен е Милчев.
„И те на мускули да решават въпроса. Да, те могат. Ще изкарат сега всички камери, ще напънат нещата. В крайна сметка се оказва, че те могат за ден, за два да решат някакъв проблем. Трябва да променим изцяло философията, да променим правилата.“
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.
28 точки, сред които лишаване от територии, недопускане на чужди войски в страната, обявяването на руския за втори официален език - това са част от условията, с които Украйна трябва да се съгласи, според нов американски план за мир. В момента той се обсъжда в Киев. САЩ и Русия са съгласували помежду си мирен план за Украйна Има ли..
Пореден случай на насилие над животно - прегазването на кучето Мая от специализант във ВМА, доведе до обществено недоволство и до протести в София и Варна. Какво означава обществената реакция и как ще бъдат приложени новите разпоредби на Наказателния кодекс, който вече предвижда завишени наказания? Мнения по темата дават адвокат Мариета..
България е успяла да намали употребата на антибиотици в резултат на въвеждането на електронните рецепти, но проблемът с микробите, които са резистентни на лечение, продължава да се увеличава. Това заяви в интервю за предаването "Преди всички" доцент Иван Иванов от Националната Референтна Лаборатория "Контрол и мониториране на антибиотичната..
Около 15 сигнала за поява на мечки в населените места са постъпили в Държавното горско стопанство в Карлово. Последният случай от тези дни е от вилната зона на Карлово, където мечка свободно се е разходила по улиците. Там вече има денонощен патрул от горски служители, които да помогнат мечката да бъде прогонвана към планината. Денонощни патрули..
Необходимо е осъвременяване на Закона за меценатството. Това заяви пред БНР Теодора Бакърджиева - изпълнителен директор на Българския дарителски форум. "Най-малкото по-модерно звучене на използваните термини, дефиниции - такива, които да са синхронизирани и с останалите нормативни документи, които са в сферата на културата и изкуството...
Продължава проверката в завода за преработка на дървесина "Кроношпан - България" след над 400 сигнала, подадени от жители на Велико Търново, за неприятни миризми. Очаква се и заключението на МОСВ. Регионалната екоинспекция във Велико Търново вече глоби завода със 70 хил. лева. РИОСВ глоби "Кроношпан" със 70 000 лева Кметът на Велико..
В образователната ни система има голяма нужда от по-интересни и интерактивни инструменти за работа с децата. Това мнение изказа пред БНР Александра Стоименова от организаторите на кампанията "Сила за новото поколение", която стартира през 2024 г. Продължението ѝ е опит да се вдъхновят учениците да опознаят света на емоциите чрез нова..
Групата за мониторинг на демокрацията, върховенството на закона и основните права към Европейския парламент проведе вчера закрито заседание за..
Някои държави имат 75 поправки в Конституцията, ние имаме 75 погазвания на Конституцията. Това заяви пред БНР проф. Александър Маринов, социолог,..
Обявените за днес протести срещу разширението на синята и зелената зона за платено паркиране в София и увеличаването на цените няма да промени решението..