По данни на Европейската комисия България е на 3-то място по смъртност от катастрофи в съюза през 2020 г. Смъртните случаи по пътищата на страната са намалели с 26% за миналата година. За сравнение - в Гърция това намаляване е с 54 на сто за година.
„Никой не управлява нашата транспортна система. Вземат се мерки след събитията“, така Милчев описа обявените акции на Пътната полиция след поредните тежки пътни инциденти с жертви.
В Гърция има наскоро изготвена идентификация на над 7 хиляди опасни точки и ще получат милиарди, за да коригират тези черни точки, отбеляза Милчев. Той даде пример с района на село Микре у нас, като го нарече най-опасната отсечка в цяла България.
„За последните 5-6 години там са загинали над 20 човека и има десетки ранени. Тази отсечка, въпреки че продължава да бъде най-опасната, през нея минават всяка седмица ръководни служители на АПИ. Учудващо е защо не се предприемат мерки тази отсечка да се коригира и там да спрат да загиват хора.“
В участъка край Микре има страшно много проблеми в организацията на движението, отбеляза Богдан Милчев след извършена проверка на Института за пътна безопасност там.
„Липсващи знаци, неправилно поставени знаци, от едната страна намаляваме скоростта на движението, от другата го няма знакът за намаляване на скоростта. Камери, които трябва да снимат, на тях са залепени лепенки умишлено, за да не могат да снимат. Ние го документирахме това.“
За институциите в България пътната безопасност е досадна служебна отговорност, а за политиците не е приоритет, обобщи той.
Като погрешен Богдан Милчев определи подходът да се въздейства над поведението на хората на пътя чрез КАТ.
Агенция „Пътна инфраструктура“ няма програма, план и оценка на риска, за да може експертите да харчат нашите пари по пътищата, категоричен е инж. Милчев, според когото „нашите пари по пътищата се харчат през политически задания“, а АПИ трябва да се разформирова и да се направи съвсем нова структура извън МРРБ.
От 2017 година насам за ремонт на пътищата са налети над 2,2 милиарда лева, поясни още Богдан Милчев.
„И въпреки това ние виждаме, че повече от 50% в цялата страна маркировката липсва, а маркировката е ключовият момент, поради който нашите шофьори по нашите пътища се уморяват по-често и оттам - допускат по-често грешки. Допускайки по-често грешки, ние затова и загиваме по-често“, очерта картината той.
Не може постоянно цялата отговорност да се прехвърля върху Пътна полиция и КАТ, категоричен е Милчев.
„И те на мускули да решават въпроса. Да, те могат. Ще изкарат сега всички камери, ще напънат нещата. В крайна сметка се оказва, че те могат за ден, за два да решат някакъв проблем. Трябва да променим изцяло философията, да променим правилата.“
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.Българската народна банка публикува нова серия с въпроси и отговори за присъединяването на България към еврозоната . Секцията се намира горе в ляво на сайта на институцията, като всеки потребител може да намери данни за превалутирането, промените в банковите резерви и нормативните промени, свързани с въвеждането на единната европейска валута. В..
Политически и дипломатически совалки предстоят в Киев, но и отвъд океана в деня, в който отбелязваме 3 години от нахлуването на Русия в Украйна . Володимир Зеленски е готов да се раздели с президентството, ако това ще донесе мир на страната му, но е категоричен - Украйна кани на масата за преговори, не някой друг . Първоначалният вариант на..
Премиерът на Израел Бенямин Нетаняху заяви, че освобождаването на палестински затворници от израелски затвори съгласно споразумението за прекратяване на огъня в Ивицата Газа, ще бъде отложено, докато "Хамас" не сложи край на унизителните церемонии за освобождаването на израелски заложници, предадоха световните агенции. "В светлината на..
Цялото интервю на Явор Стаматов с Първан Симеонов в предаването "Неделя 150" чуйте в звуковия файл.
Отвъд войната на думи между лидерите на САЩ и Украйна – която не попречи на диалога за сигурност и минерали между двете страни да продължи – с преговорите между руската и американската страна в Рияд тази седмица най-после започна да се избистря подходът на новия американски президент към уреждането на конфликта в Източна Европа. Пратениците..
Популизмът е по дефиниция политически бездарен, политически импотентен, той се влачи след онова, което нарича народ, а не го води, и това има за ефект отказа от отговорност. Това каза проф. Георги Каприев, философ и университетски преподавател, който представи пред БНР новата си книга "Българските разломи", която е в книжарниците от началото на..
"Няма митове. Има просто неистини и полуистини , има политически употреби ." Това каза пред БНР историкът доц. Мартин Иванов за Народния съд преди граждански форум за историко-юридическите му аспекти, който ще се проведе днес. Според него " обичаме декларативно да отбелязваме годишнини, но задълбочено разглеждане не ни се удава ",..
" Тези, които трябва да се извинят и да понесат съдебна отговорност, са хората, които в момента насилствено, и с фалшиви данни, вкарват България в..
Цялото интервю на Явор Стаматов с Делян Добрев в предаването "Неделя 150" чуйте в звуковия файл.
Цялото интервю на Явор Стаматов с Първан Симеонов в предаването "Неделя 150" чуйте в звуковия файл.