За по-малко от година проблемът с дефицита на чипове ще бъде решен, прогнозира в подкаста „На всяка цена“ изпълнителният директор на Аутомотив клъстера в България арх. Любомир Станиславов. По думите му в Европа вече се изграждат много нови производствени мощности, защото бизнесът е осъзнал, че е по-сигурно да планира доставки от близка европейска държава, отколкото от далечна Азия. Прогнозите са, че до края на 2023 година кризата с чипове напълно ще бъде решена, но според Станиславов заради бързото строителство на нови заводи, това ще се случи много по-рано.
До построяването на нови мощности съществуващите производители имат много повече поръчки, което има и позитивен ефект върху българските компании от автомобилната индустрия. Още преди кризата с Ковид-19 белгийската компания „Мелексис“ е започнала да строи нова мощност в България, където вече има предприятие, с което е изпреварила събитията, коментира Станиславов, според когото обаче потенциалът пред развитието на автомобилния бранш в България е много по-голям и страната ни не се възползва напълно от създадените възможности.
Той е напълно съгласен с тезата, че индустрията с производство на чипове е ключова за икономическата сигурност и независимост на Стария континент. Ето защо експертът напълно приветства идеята за създаване на европейско законодателство в тази посока.
10 % по-малко чипове спрямо предкризисните нива
При първата вълна от Ковид-19 голяма част от автомобилните компаниите са отложили поръчките на чипове. В същото време производителите на чипове са потърсили други клиенти, а това е добре дошло за компаниите от гейминг индустрията например, допълни Станиславов. С възстановяването на пазара обаче за аутомотив индустрията вече е нямало достатъчно количества чипове, тъй като производителите им е трябвало да обезпечат новите си поръчки за други сектори, обясни експертът и подчерта, че в момента в света се произвеждат до 10 % по-малко чипове от преди кризата.
И този проблем обаче вече се преодолява от автомобилната индустрия. Все по-ясно се очертава тенденцията да се продават нови автомобили без определени функционалности, които да бъдат добавени на по-късен етап, когато вече има достатъчно чипове, обясни Станиславов. Пример за това е определена функционалност на чистачките, която може да бъде добавена на по-късен етап, когато има необходимите компоненти.
От страха до иновативността – пътят на Ковид кризата в автомобилната индустрия
Първата вълна на коронавируса идва с отказ от поръчки в много компании в автомобилната индустрия. Страхът от неизвестното ги кара да освободят голяма част от хората, тъй като не могат да им осигурят заетост, обясни Любомир Станиславов. По думите му обаче след първия локдаун компаниите са успели да променят организацията на работата си и отново са започнали да наемат хора. За да отговорят на новите предизвикателства, голяма част от тях имат нови разработки – например собствени системи, с които да пречистват въздуха в работните помещения.
Между първата и втората вълна на коронавируса – презапасяване с компоненти
Възстановяването от първия локдаун и последиците върху автомобилната индустрия идва с бързо възстановяване в сектора, като миналата година се оказва доста успешна за част от бранша, обясни Станиславов. По думите му освен че поръчките са се завърнали, в месеците на свободно движение и ниска заболеваемост от Ковид-19 част компаниите са се презапасили с компоненти, заради което производството е продължило.
„След това много бързо се върнахме от проблемите преди кризата. Един от тях е недостигът на квалифицирана работна ръка, който бе обсъден на заседание на Управителния съвет на Аутомотив клъстера“, коментира изпълнителният му директор. По думите му това е сигурен сигнал, че не просто има възстановяване от предкризисните нива, но има и реален след кризата.
Как кризата с коронавируса промени автомобилната индустрия и защо е по-евтино да шофираме електрически автомобил? Кога автономните превозни средства ще бъдат реалност? Отговорите на тези и още много други въпроси може да научите в звуковия файл.
Талант от Силистра получи повиквателна за националния отбор по тенис за жени за турнира "БИли Джийн Кинг къп". Младата тенисистка от Силистра сбъдва мечтата на хиляди деца да представлява България на международната сцена. Само на 18 години Лидия Енчева вече е част от националния отбор за жени, който игра в Кипър. Любовта ѝ към тениса започва..
В планините обстановката е все още зимна, казва Иван Драгошинов, работил дълги години като част от постоянния екип на Планинската спасителна служба , а след пенсионирането си - доброволен спасител. Планински спасители помогнаха на мъж в беда край Враца Неговият призив към всички, които искат да отидат в планината по празниците е да свалят от..
На 15 април от 18.30 в София ще бъде открита благотворителната великденска изложба „Изкуство с мисия“. Тя е в подкрепа на деца и младеж със специални образователни потребности. Организатори са Роксана Кирилова и Христина Бобокова. В изложбата ще бъдат представени творби на художниците Райна Стоймирова, Константин Константинов, Илиана..
Междувременно Столичният общински съвет одобри инициативата "Витоша на децата" , която ще осигурява занимания сред природата за деца на възраст от 7 до 12 години през лятната ваканция. Лагерите ще бъдат дневни, без нощувки, с продължителност 5 дни и ще се провеждат в периода юни – септември 2025 г. Заниманията ще включват походи и спортни..
Италианският холдинг за мода и аксесоари "Прада" стана собственик на другата емблематична италианска луксозна модна фирма "Версаче". "Прада" върна "Версаче" на Италия" е обобщеното мнение на медиите на Апенините, начело с информационната агенция "Анса". "Прада“ закупи "Версаче“ за 1 милиард и 250 милиона евро от американски холдинг, който бе..
ООН обяви настоящата 2025-а за година на кооперативите. Като част от солидарната икономика социалните предприятия осигуряват заетост на хора от уязвимите групи . "Държавата и кооперативните съюзи трябва да работят заедно. Ние сме длъжници на кооперативното дело ", смята министърът на социалната политика Борислав Гуцанов...
Фестивалите са начин да съхраним традициите , да се докоснем до местната култура и да усетим духа на общността. Те събират хора от различни краища, като създават атмосфера на споделеност и празничност. Освен че предлагат уникални преживявания, фестивалите подпомагат местната икономика и популяризират автентични кулинарни, фолклорни и занаятчийски..
Какво може да накара човек да изостави в една мразовита зимна вечер кучето, за което до този момент е полагал всеотдайни грижи? Историята на едно..
В България строежът и поддръжката на пътища се правят по корупционни схеми, след което резултатът е нулев, а само корупцията цъфти . Това заяви пред..