Защо си купуваме все по-скъпи мляко, масло, сирене и кашкавал, а същевременно производителите на млечни продукти работят на загуба и фалират?
По данни за октомври на Центъра за икономически изследвания в селското стопанство цените на кашкавала и маслото у нас са почти двойно по-високи от средното ниво в Европейския съюз.
„Успоредно с това вървеше процес на поскъпване на почти всички цени на материали, които са свързани с производството – опаковки, суровини като закваски, суровото мляко. За сравнение ще дам сурово краве мляко - миналата година по това време около 65-70 стотинки, в момента е 85, вероятно на места вече има и 90 ст. В никакъв случай не може да се каже, че фермерите спекулират. Но цена 90 стотинки - такова нещо в нашата история не си спомням да сме виждали.“
Цените на крайните продукти спрямо миналата година са скочили 10-15%, поясни Михайлов.
„При нас основната суровина е с над 30%, токът четири пъти, газта е двойна. Ние трябва да догоним поне ръста на цената на основната суровина, за да имаме възможност поне да работим на нулата. Няколко месеца по-голямата част от предприятията работят на червено“, коментира Владислав Михайлов в предаването „Преди всички“. По думите му резервите, на които разчитат предприятията, ще свършат и „оттук нататък няма закъде“.
Ноември и декември традиционно се правят добри обороти в бранша, но тази година се очертава да е от най-лошите, а тепърва предстои зима, подчерта Михайлов.
Той вижда вариант в някаква форма на подпомагане от държавата и очерта бюрократични пречки в преговорите с търговските вериги за цените на млечните продукти.
От години веригите държат близо 70% от пазара в България, а в големите градове - 80-90%, уточни Владислав Михайлов.„Ако някое средно или голямо предприятие не работи с поне една от търговските вериги, то не може да се развива, то угасва. Те са окупирали пазара, ти не можеш да стигнеш до пазара, ако не работиш с тях.“
Има европейски фондове, предвидени за ситуацията с коронакризата още от миналата година, които не са използвани и е нужна бърза реакция от страна на държавата за подпомагане на бранша, обобщи Михайлов.
Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..
2025-а година е определена като най-успешната след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..
"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..
За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..
Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка. Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..
Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..
Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..