Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Субсидиите се предоставят на транспортните фирми за покриване на претърпените загуби

Протестите на превозвачите във вторник ще се проведат и в големи, и в по-малки градове

Магдалена Милтенова
Снимка: БГНЕС

Превозвачите излизат на национален протест във вторник - 10 май, след като срещата им с премиера Кирил Петков завърши без резултат.

"Протестът започва, очакваме много хора да се включат в него. Първоначално идеята беше да се проведе в големите градове. Сега, доколкото разбирам към днешна дата, ще се присъединят и колеги от други градове, които искат да се включат в протеста, защото напрежението расте бързо заради всички събития, които се включват в тези дни", каза за БНР Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи.

В предаването "Хора, пътища, автомобили" тя коментира написаното в социалните мрежи от депутата Настимир Ананиев, председател на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление, че Милтенова е получила "хиляди държавни левове за превози в Перник преди да оглави конфедерацията през 2018 година".

"Аз представлявам браншова организация от 2003 година и съм член на Браншови съюз за стопанска инициатива в транспорта в последствие негов председател. Този Браншови съюз е част от Конфедерацията на автобусните превозвачи. Факт е, че тя е създадена през 2018, но по-важното, което трябва да кажем за субсидиите - да, всеки превозвач в страната получава субсидии. За съжаление господин Настимир Ананиев не прави разлика между компенсации и субсидии. Може би е редно да направим това разграничение, аз видях какво е публикувал той, можете да проверите и да прочетете - получените субсидии са 47 хиляди, които бяха написани. Субсидиите са средства, които се предоставят на транспортните фирми за покриване на претърпените загуби от нерантабилните превози. Компенсациите са тези средства, които се предоставят на превозвачите, за да направят те съответните отстъпки на пенсионери, ученици, деца от 0 до 7 години, военноинвалиди, майки с деца. Има една огромна група правоимащи, които ползват намаление в автобусния транспорт, именно за тези хора се предоставят тези компенсации".

Тя зави, че субсидиите, които получават превозвачите са само за градските автобусни линии, за междуселищните автобусни линии във високопланински и гранични райони.

"Тези линии се субсидират по два курса дневно нещо, което управляващите и хората от партия "Продължаваме промяната“ деликатно пропускат и продължават да се опитват да манипулират общественото мнение. Няма транспорт в Европа, който да може да съществува без субсидиране. Регламент 1370 на ЕС казва именно това, че нашата държава в своя закон за автомобилните превози е възприела точна този механизъм на работа. И тези средства се предоставят от Министерството на транспорта, респективно от Министерството на финансите, за да осигурят транспорт на населението. И ако някои не го разбира или се опитва да спекулира с това транспортните фирми колко субсидии получават, това е изключително некомпетентно и проява на абсолютно неразбиране на материята".

Тя заяви, че едно от исканията на превозвачите е да се намалят цените на горивата за всички българи.
"В крайна сметка ние сме работещи хора, трудещи се със статут на средностатистическия българин и смятаме, че това, че отстояваме позицията си в момента и защитаваме правото си на труд е наше право и ако някой си позволи да каже, че протестирайки ние шантажираме държавата, когато упражняваме законното си конституционно право на протести, аз не знам как мога да го окачествя".
Цялото интервю можете да чуете в звуковия файл.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Пътуване назад във времето с първа спирка - Военната академия "Георги Раковски"

Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..

публикувано на 26.11.25 в 15:09
Полина Карастоянова

Поли Карастоянова: 2026-а година ще бъде по-добра за българския туризъм

2025-а година е определена като най-успешната  след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..

публикувано на 25.11.25 в 13:42
Мартин Димитров

Мартин Димитров: Сегашното управление става опасно за финансовата система

"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..

публикувано на 25.11.25 в 09:16
Хранителна банка в САЩ

Кърт Шулц за бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас

За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..

публикувано на 24.11.25 в 15:46

ИИ и туристическите платформи - кое е новото и кое е "забравеното старо"?

Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка.  Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..

публикувано на 24.11.25 в 14:44

Дигитален туризъм и нови професии на изкуствения интелект в сферата

Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..

публикувано на 23.11.25 в 11:53
с. Баните, община Баните

Старата минерална баня в Баните ще стане музей на балнеологията

Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..

публикувано на 23.11.25 в 07:45