"Протестът започва, очакваме много хора да се включат в него. Първоначално идеята беше да се проведе в големите градове. Сега, доколкото разбирам към днешна дата, ще се присъединят и колеги от други градове, които искат да се включат в протеста, защото напрежението расте бързо заради всички събития, които се включват в тези дни", каза за БНР Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи.
В предаването "Хора, пътища, автомобили" тя коментира написаното в социалните мрежи от депутата Настимир Ананиев, председател на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление, че Милтенова е получила "хиляди държавни левове за превози в Перник преди да оглави конфедерацията през 2018 година"."Аз представлявам браншова организация от 2003 година и съм член на Браншови съюз за стопанска инициатива в транспорта в последствие негов председател. Този Браншови съюз е част от Конфедерацията на автобусните превозвачи. Факт е, че тя е създадена през 2018, но по-важното, което трябва да кажем за субсидиите - да, всеки превозвач в страната получава субсидии. За съжаление господин Настимир Ананиев не прави разлика между компенсации и субсидии. Може би е редно да направим това разграничение, аз видях какво е публикувал той, можете да проверите и да прочетете - получените субсидии са 47 хиляди, които бяха написани. Субсидиите са средства, които се предоставят на транспортните фирми за покриване на претърпените загуби от нерантабилните превози. Компенсациите са тези средства, които се предоставят на превозвачите, за да направят те съответните отстъпки на пенсионери, ученици, деца от 0 до 7 години, военноинвалиди, майки с деца. Има една огромна група правоимащи, които ползват намаление в автобусния транспорт, именно за тези хора се предоставят тези компенсации".
Тя зави, че субсидиите, които получават превозвачите са само за градските автобусни линии, за междуселищните автобусни линии във високопланински и гранични райони.
"Тези линии се субсидират по два курса дневно нещо, което управляващите и хората от партия "Продължаваме промяната“ деликатно пропускат и продължават да се опитват да манипулират общественото мнение. Няма транспорт в Европа, който да може да съществува без субсидиране. Регламент 1370 на ЕС казва именно това, че нашата държава в своя закон за автомобилните превози е възприела точна този механизъм на работа. И тези средства се предоставят от Министерството на транспорта, респективно от Министерството на финансите, за да осигурят транспорт на населението. И ако някои не го разбира или се опитва да спекулира с това транспортните фирми колко субсидии получават, това е изключително некомпетентно и проява на абсолютно неразбиране на материята".
Тя заяви, че едно от исканията на превозвачите е да се намалят цените на горивата за всички българи.В Силистра работят за свят без насилие над децата , но пътят към него минава през трудни въпроси и откровени признания. Проучване на Женско сдружение "Екатерина Каравелова“ показва, че три от четири деца не познават добре правата си , а повечето родители не знаят към кого да се обърнат при насилие. Институциите полагат усилия, но липсата на..
"Особеният управител съществува в законодателството вече може би над две години и нищо не пречи, ако управляващото мнозинство е решило да процедира с особен управител , той да бъде назначен и да гарантира непрекъснатостта на доставките на горивата, но ситуацията и това, с което ни занимава управляващото мнозинство от няколко седмици, е основно..
Конференция , посветена на Желю Желев, първия демократично избран президент на България, ще се проведе във Френския културен институт в София на 10 ноември . Френският културен институт организира конференция за президента Желю Желев "Днес се намираме в ситуация, която е доста притеснителна, един притеснителен геополитически контекст -..
"Става дума за това да не може да се мине годишен технически преглед (ГТП), ако има влезли в сила глоби, тоест такива, които са връчени, а и за които собственикът на автомобила, който трябва да мине ГТП, знае и не ги е платил ". Това заяви пред БНР aдвокат Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи: "Не говорим за случаи, в..
"Част от исканията на синдикатите бяха удовлетворени, затова в крайна сметка те седнаха на масата и се превърнаха в едни умерени защитници на бюджета, който бе внесен". Това коментира пред БНР политологът Калоян Велчев : "Част от недоволството към бюджета идва и поради поне два факта, отвъд самите политики, които са заложени вътре. От една страна..
"Сеизмичните събития носят и двата типа усещане - и хоризонтално, и вертикално , тъй като вълната има и двете раздвижвания на земните пластове - и хоризонтално, и вертикално, но за усещането зависи колко близо са хората до епицентъра ". Това каза пред БНР доц. д-р Пламена Райкова от департамент "Сеизмология и сеизмично инженерство" към..
"Параметрите на бюджета за следващата година не ми харесват , както и предполагам на повечето от слушателите". Това заяви пред БНР доц. Григор Сарийски от Института за икономически изследвания на БАН: "Всъщност нямахме много време да се запознаем с параметрите на бюджета. Основният параметър беше времето, което беше предоставено на..
Всеки трети българин изразява готовност да изложи на риск личния си живот, за да защити демокрацията, а всеки пети е готов да се запише като доброволец..
Нас, българите, ни чакат много, много тежки моменти, купуване на коли на лизинг и апартаменти на кредит - ще вием, предупреди в интервю пред..
"Става дума за това да не може да се мине годишен технически преглед (ГТП), ако има влезли в сила глоби, тоест такива, които са връчени, а и за които..