Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Богдан Милчев: У нас няма лаборатория, която ще скочи на строителните фирми

Системата за пътна безопасност у нас не работи и катастрофите ще продължават, смята директорът на Института за пътна безопасност

Богдан Милчев
Снимка: БГНЕС

В износващия слой на новите пътища, които се ремонтират в момента, не се използват фракции и камъни с достатъчна плътност, след няколко месеца пътят полира и няма достатъчно сцепление, алармира в интервю за БНР Богдан Милчев, който оглавява Института за пътна безопасност. 

"Такива изследвания нито АПИ, нито Областно пътно управление извършват. Лабораториите, които ги извършват, са пряко свързани със строителните фирми, които извършват тези ремонти и са абсолютно зависими от тях. Ако не допуснем международна експертиза, сформирана от българското правителство, за да установи за последните 2 години асфалтът, който се полага, дали отговаря на нормативните изисквания или се слагат некачествени материали, поради които загубваме управление, не можем да спрем навреме, когато падне дъжд, излитаме от пътя – всичко това трябва да започне да се променя."

"Няма в България лаборатория, която ще скочи на строителните фирми", категоричен е Богдан Милчев.

Според него системата за безопасност на пътя у нас не работи и катастрофите ще продължават.

"Непрекъснато говорим и настояваме държавните институции да създадат механизми за мониторинг на цялата транспортна система от гледна точка на безопасността. Не да чакаме да стават катастрофи и гражданите да си решават сами проблемите", коментира Милчев в предаването "Хоризонт до обед".

Катастрофа на Подбалканския път  Илюстративна снимка: БГНЕС

Конкретен пример за това е сопотското село АневоЖителите на селото поискаха повече пешеходни пътеки и ограничители на скоростта, след като през април двегодишно дете загина при катастрофа.

Според кмета на селото Николай Николов това "ще доведе до намаляване на конфликтите на пътя и до желаната безопасност в този участък на подбалканския път".

"Движението е много интензивно и предполага всеки момент да се получи конфликт", допълни Николов.

"В най-кратък срок ще бъдат изпълнени всички мероприятия", увери пред БНР инж. Петър Попов, началник на Областното пътно управление в Пловдив.

Няма подадени други подобни сигнали от жители на населени места по Подбалканския път, уточни Попов.

Повече по темата чуйте в звуковия файл. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Пътуване назад във времето с първа спирка - Военната академия "Георги Раковски"

Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..

публикувано на 26.11.25 в 15:09
Полина Карастоянова

Поли Карастоянова: 2026-а година ще бъде по-добра за българския туризъм

2025-а година е определена като най-успешната  след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..

публикувано на 25.11.25 в 13:42
Мартин Димитров

Мартин Димитров: Сегашното управление става опасно за финансовата система

"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..

публикувано на 25.11.25 в 09:16
Хранителна банка в САЩ

Кърт Шулц за бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас

За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..

публикувано на 24.11.25 в 15:46

ИИ и туристическите платформи - кое е новото и кое е "забравеното старо"?

Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка.  Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..

публикувано на 24.11.25 в 14:44

Дигитален туризъм и нови професии на изкуствения интелект в сферата

Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..

публикувано на 23.11.25 в 11:53
с. Баните, община Баните

Старата минерална баня в Баните ще стане музей на балнеологията

Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..

публикувано на 23.11.25 в 07:45