Вчера се запали бързият влак София - Варна. Това се случи в района на Каспичан.
Рано е още да кажем каква е причината за пожара, каза Димитър Димитров от БДЖ:
"Назначена е комисия първа категория, която тепърва ще разследва причините за инцидента. Докато тя не излезе със заключения, няма да правим предположения какво е предизвикало запалването. Факт е, че подвижният състав в БДЖ се експлоатира съгласно установените технически норми и в това отношение не се правят абсолютно никакви компромиси. Истината е такава, че вагоните са на преклонна възраст и това дава своите резултати", уточни той.
Началникът на РДПБЗН в Шумен комисар Иван Иванов каза, че огнеборците вече имат версия за причините за инцидента.
"Най-вероятно се касае за техническа грешка. Част от пътниците казаха, че по време на движение се е появил пушек, чул се е пукот и веднага след това е започнал пожарът", разказа той.
Един човек успява да предотврати голяма трагедия. Това е старши инспектор Върбан Петков, който е пожарникар от 22 години, а сега е началник група в Първа районна служба по противопожарна безопасност във Варна. Той дърпа внезапната спирачка, след като вижда дим в коридора на купето си във втория вагон от композицията. Във влака е редови пътник. Към пушека вниманието му насочва млада жена.
Инцидентът се случва в 19,30 часа, старши комисар Петков веднага отваря прозорците по цялото протежение на вагона. Други пътници помагат при извеждането на трудноподвижни хора.
Младо момиче забелязва пушека.
"Важно е, че ме предупреди, ако се бяхме забавили с по-малко от минута, щеше да има жертви", категоричен е той.
Съветът му е в такива случаи да запазим самообладание.
"Запазете хладнокръвие, трезвата мисъл може да помогне най-много в такава ситуация", каза той.
Комисар Петков смята, че е необходимо да се правят разяснителни кампании, които да подготвят хората с план за действие при подобни инциденти.
В железниците няма произшествие, при което да липсват поне 3 нарушения. Това обясни пред БНР проф. Симеон Ананиев, който е председател на Асоциацията българските железопътни превозвачи и преподавател във ВТУ.
"Това е една стабилна и консервативна система, която разполага с правилници, но неспазването им води до тези инциденти".
Като една от важните предпоставки за произшествия той определи и състоянието на железопътния състав.
"Нашият е най-старият и негоден в целия ЕС. Има изисквания вагоните да бъдат с негорими облицовки, но при нас те не са с такива. Липсват автоматични системи за сигнализиране и отваряне на врати. Над 50% от подвижния състав в момента е опасен. Необходим е мониторинг на всяко едно превозно средство – на колко години е, какви материали има в него и отговаря ли на изискванията. По-добре е да спрем някой влак, отколкото да поставяме гражданите в опасност".
Той апелира, независимо от политическата обстановка и управление, да не се сменят хората в железниците и обясни, че е нужна дългосрочна програма за развитието им.
Експертът обясни, че работата в железниците е зле платена и с нисък обществен имидж, а това е предпоставка за ниско качество на предлаганата услуга.
Цялото интервю на Снежана Иванова с проф. Симеон Ананиев може да чуете в звуковия файл.Валежите от началото на годината в пустинята са многократно повече, отколкото са в нашата страна. Това съобщи пред БНР климатологът Симеон Матев. "Това е изненада. Има конспиративни теории какво се случва. Чисто научно човек все още не може да предизвика такива валежи, каквито паднаха в Дубай. Може да ги увеличи с 10-15%, но не и да..
В демографско положение българските планини са по-стабилни от равнинните територии на страната. Това заяви пред БНР гл. ас. Димитър Събев от Института за икономически изследвания при БАН, журналист, доктор по икономика, писател. Българските планини са много разнообразни. Между 30 и 60% от територията ни е планинска. Ние сме планинска..
Като държава отдавна сме поели ангажимента да спазваме Конвенцията за правата на хората с увреждания, които обаче продължават да бъдат изключвани и много често стават жертва на насилие . Това каза в интервю за БНР адвокат Анета Генова, основател на фондация "Кера", преди конференцията "Правата на хората с увреждания: защита от насилие,..
Желанието да станеш родител и това да имаш наследник е съвсем естествен човешки стремеж. Съвременният начин на живот обаче, дефинира много репродуктивни проблеми . Причините са различни, но трудностите в зачеването намират своето решение в асистираната репродукция. Много са хората, в чието семейство е проплакало бебе, именно с нейната..
Трафикът на хора е зло, което засяга не само жертвите, но и техните семейства и близките им. "Трафикът на хора е престъпление, което е близко до всеки един от нас, ако той не е информиран, не знае за какви индикатори да гледа, и въобще не знае как да се предпази, каза в "Нощен Хоризонт" Моника Николова, директор на Фондация "А 21" . Моника..
Общественият съвет към ЦИК излезе със становище, в което предлага редица мерки за прозрачност и подобряване на организацията на изборите 2 в 1 на 9 юни. Сред тях са достатъчно рано да се предадат необходимите елементи за удостоверяване на машините за гласуване на трите институции, посочени в Изборния кодекс, като се излъчва онлайн не само довереното..
Отварянето на Шенгенското въздушно пространство за България и Румъния беше отбелязано символично през изминалите почивни дни на Летище Балчик. Събитието беше организирано от пилотите на двете съседни страни и се проведе под надслов "Schengen check". Летище Балчик показа част от потенциала си през изминалата събота, приютявайки около 40 малки..
Българският Червен кръст започна раздаването на хранителни пакети за нуждаещи се от цялата страна по програмата за храни и основно материално..
" След направените конституционни промени българската правна система прилича на човек, на когото са предписали силни лекарства, които нямат нищо общо с..
У нас се прилагат едни от най-модерните стратегии за лечение на сърдечносъдови заболявания. Има сравнително бърз достъп до нови лекарства и до някои..