При установяване на неравноправни клаузи ще се налагат санкции, които може да достигнат до 70 хиляди лева, уточни за БНР председателят на КЗП Стоил Алипиев.
Предоставянето на услуги, без потребителят да знае за това, е нелоялна търговска практика, поясни той. БНР огласи сигнал за подобен случай, касаещ застраховане на декодер.
"Сключване на застраховка без желанието на потребителя отвсякъде представлява вид предварителна продажба", отбеляза Алипиев.
За нелоялни търговски практики глобите стигат до 50 хиляди лева, а при повторно нарушение могат да достигнат и до 70 000 лв. КЗП обаче в момента не проследява кампанийно нелоялни практики.
"Това е вторият проблем, който сме дефинирали на пазара. Използването на нелоялни търговски практики, в съчетание с неравноправните клаузи сериозно изяждат доходите на потребителите", коментира Стоил Алипиев в предаването "Хоризонт до обед"
В докладите за преглед на общите условия на мобилните оператори има предложения за отстраняване на неравноправни клаузи, обясни председателят на КЗП и посочи като такива например изключително кратък срок за вземане на решение от потребителя, или задължение за него да заплаща услуга, която не ползва.
При банките, фирмите за бързи кредити и лизинговите компании процесът ще се забави поради големия им брой, стана ясно от думите на Алипиев.
Досега са изискани общите условия на около 160 компании. Около 30-40 на сто от тях вече са анализирани.
"Нарушения със сигурност има открити. За присъщи на финансовите институции дейности, за които те получават възнаградителна лихва, допълнителни възнаграждения, които финансовите институции едностранно налагат на потребителите, годишниятпроцент на разходите в някои случаи е по-висок от този, който е нормативно установен. Включително ще проверим самите кредити, когато се прехвърлят към колекторски компании, дали се прехвърля точно това, което е дължимо и дали няма някакви скрити, допълнително добавени, недължими от потребителите услуги."
Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..
2025-а година е определена като най-успешната след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..
"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..
За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..
Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка. Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..
Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..
Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..