Добре ли са подготвени младите шофьори за шофиране в по-трудни условия? Оказва се, че през зимните месеци желаещите да се запишат за шофьорски курс са много по-малко от тези, които предпочитат да изкарат книжка напролет или през лятото.
Според Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, това се корени в нашата народопсихология.
Докато в другите страни целта на хората, които искат да станат шофьори, е да се научат да карат, то у нас целта е да се вземе книжка, подчертава Георгиев в интервю за БНР.
Той е категоричен, че тези, които карат шофьорския курс през зимните месеци, стават по-подготвени шофьори от останалите.
"Наистина курсът е по-труден. Но те могат да усетят сцеплението на гумите с пътя, особеностите при управление в заледени участъци, при намалена видимост, дори при минусови температури", обяснява експертът.
Затова той и колегите му от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България подкрепят напълно идеята за създаването на полигони за шофиране в екстремни условия по примера на други европейски държави.
При аквапланинг, сняг, дъжд, лед, както и когато цяла зима се хвърля пясък, а напролет пясъкът не се изчисти, сцеплението намалява и в завой например колата губи посоката си, дава пример Красимир Георгиев.
По думите му, основната причина за ПТП е факторът изненада, а върху този фактор можем да влияем с добра подготовка.
Според Георгиев, полигоните, за които говори транспортният министър, няма да имат нищо общо с полигоните от едно време, в които имаше конуси и бъдещите шофьори се учиха да паркират.
"На тези полигони ще се направят участъци с локви, в които да се влезе и да се усети аквапланингът. Ще се направят завои с обратни наклони, за да се види как те действат на автомобила. През лятото ще се правят опесъчени участъци, а през зимата - леко заледени, където автомобилът леко да се завърти и да се обясни на курсиста в такъв случай какво трябва да направи", коментира Красимир Георгиев.
Според него е възможно и курсът да поскъпне с въвеждането на новите полигони, но:
"Не може да ядем първо, второ и трето, а да ни таксуват само за първо. Каквато и да е цената обаче, тя ще бъде несъизмеримо по-малко от цената на един човешки живот", категоричен беше той.
"Нито един водач – с опит или без опит, не е по-силен от законите на физиката", напомня Красимир Георгиев.
Зимната гума не се определя от дълбочината на грайфера, а от съставките, от които е направена, отбелязва още Георгиев във връзка с подготовката на автомобила за зимата.
"Не може да виждаме, че вали сняг и да не намалим скоростта. Не може да не виждаме, че има минусова температура и да не предвиждаме, че там е имало локва, която след това се е превърнала в леден участък. Това трябва да се предвижда и да се коригира поведението зад волана!"
Чуйте повече в звуковия файл.
Под диригентството на маестро Йордан Камджалов на 8 юли Плевенската филхармония започна Национално турне. Предвидени са 15 концерта "Музикална магия 2" в цялата страна. През 2011 година Камджалов беше избран за Музикант на годината. През 2019 година спечели в категория "Музикален проект на годината" на предаването "Алегро Виваче" на Българското..
" Не знам колко струват колите. Те не са наши . Дадени са от човек, който също е ощетен от това управление и каза, че понеже продава бизнеса си, продава всичко, ще си продаде и колите, иска да ги даде един-два месеца да се карат облепени, но това, което се случва, е, че веднъж ги спряха неоснователно от движение". Това коментира пред БНР Ивелин..
Сериозна промяна предстои в следващите месеци в регулацията на дроновете у нас . По-строги мерки за операторите на дронове предвиждат промени в Наредбата за безпилотни летателни системи и нови изисквания към центровете за обучение на пилоти на този тип летателни средства . Идва ли време, в което регулацията на дронове, ще прилича на тази,..
" Като цяло хотелиерите са поляризирани в оценката си за туризма у нас" . Това заяви пред БНР Георги Дучев - изпълнителен директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели: "Една трета от тях смятат, че той се е подобрил спрямо миналата година. Пак една трета смятат, че няма промяна и има една трета, която декларира..
Как чрез изкуство да вдъхновява младите хора към тяхното по-добро развитие - тази цел си е поставил Виолин Неделчев. Той е талантлив художник и отдаден учител по "Изобразително изкуство". В момента преподава в 143-то Основно училище "Георги Бенковски", но пътят му е свързан и с много други учебни заведения. Виолин три пъти получава..
14 линейки пристигнаха днес в Лвов . Крайната им цел е фронтът в Източна Украйна. Тръгнаха преди една седмица от Мюнхен. Разстоянието е около 1200 километра . Преходът отне седем дни, защото в него участваха и около 70 любители колоезначи в етапи от по 200 километра на ден . Това са сухите факти около една от многобройните доброволчески..
Домашна атмосфера, в която бебетата получават грижа, а техните родители – спокойствие и увереност, че ще се справят. Това усещане дава пространство на осмия етаж на болницата Майчин дом , което се нарича сектор за кенгуру грижа . То е съвсем ново и първото в България. Идеята е майките и бащите на недоносени бебета да ги прегръщат, колкото време..
Кая Иванова - хореограф и танцьор, е посветила живота си на българските народни танци . Повече от 40 години е била преподавател в Държавното..
Трябва да се обединят всички усилия, за да може да се стигне до позитивен резултат. Не е въпросът да се повтарят вотове на недоверие всяка седмица с..
Над пет километра е отсечката от Е-79, която минава през Кресна, а след влизането на България в Шенген и особено в сезона на лятото потокът от леки..