През лятото на миналата година у нас са почивали полски туристи от всички възрастови групи, като най-много са били семействата с деца. От Министерството на туризма очакват и тази година почиващите в България поляци да запазят броя си отпреди пандемията, когато са отчетени 280 000 регистрации в различни туристически обекти.
"Ние имаме в Полша неоценим наш национален капитал – доброто отношение на поляците към България", смята Герчо Герчев, член на варненската асоциация на туристическите агенции, който има сайт, популяризиращ страната ни в Полша.
Полша е много важен партньор за България в безброй отношения, допълва той.
Бизнес пътуванията са друго водещо направление за полските туристи у нас по данни на НСИ и "Гранична полиция".
Съвместни предприятия между двете страни биха имали положителен ефект върху туризма, смята Герчо Герчев.
За да има обаче повече полски туристи в България липсва едно – транспорт, изтъква той. Вече има нискобюджетна компания София – Вроцлав, но е необходимо да има подобен транспорт и до морето, дава пример Герчев.
"От 5 юни до 25 септември има. Преди и след – няма. Има самолетна линия Варшава – София, убийствено скъпа. Затова "Райън еър" направиха самолетна линия Вроцлав – София, три пъти и половина по-евтино. Такова нещо търсим. Да има такива линии обаче не само до София. Да има и до морето, защо да няма и до Пловдив."
Ние се мъчим да дадем изпреварваща информация, която да провокира повече поляци да посетят страната ни, пояснява за работата си Герчев. По думите му, полякът е любознателен и любопитен и пътува с удоволствие.
Поляците познават най-вече българското Черноморие, отбелязва Ева Полак, управител на туроператор, който води полски туристи у нас.
"Дори София, Пловдив за тях са непознати. Те не знаят, че България е една от най-старите цивилизации. Тук е "черна дупка". Аз се учудвам, че България, която има толкова голям потенциал, не прави нищо, за да е известна на света", коментира Полак. Според нея рекламата на страната ни е "срамежлива".
"България е мръсна страна. Тези боклуци навсякъде – това е ужасно. Има къщи, които се разпадат. Стоят на места, където не би трябвало да ги има. Поляците вземат пример от Австрия. Преди години при нас беше като при вас, но това беше преди 30 години. България е изостанала", не пести критиките си Ева Полак, която е учила тук, обича България, но споделя, че тези неща не ѝ харесват.
Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..
2025-а година е определена като най-успешната след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..
"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..
За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..
Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка. Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..
Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..
Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..