Тази препоръка отправя в ефира на БНР Димитър Димитров, който е бил заместник-председател на Градския съвет на БСФС в София и е отговарял за материално-спортната база в града и околността, както и директор на предприятие за платени спортни услуги.
"С тези средства могат да се изкупят обратно съоръженията, които се продадоха с лека ръка преди време: лифтовете. Достатъчно специалисти има по света, които да се поканят и за една-две години да направят съоръжения на Витоша, която да стане общодостъпна за столичани. Да не е този поток с коли, който замърсява и унищожава планината. Дотогава може по спешност да се урегулира движението на колите събота и неделя. Става задръстване, блъскане и катастрофи, тъй като се качват и с летни гуми".
Като друг плачевен резултат в момента Димитров отбелязва факта, че почти всички туристически хижи нямат пречиствателни станции и "отпадъчните и фекалните води направо си отиват в планината". Той е категоричен, че през публично-частно партньорство хижите могат да бъдат подтикнати да изградят такива, както и да облагородят районите наоколо с маси за хранене, беседки и заслони.
Друг проблем на Витоша е липсата на тоалетни, подчертава Димитър Димитров. Затова, според него, където има възможност около хижите трябва да се направят тоалетни, но без ограничения за достъп от туристите.
"Има мостове, които са направо опасни – изгнили дъски или зимно време са под наклон и може човек да се хлъзне без да иска и да падне в реката".
Димитров отбелязва и друг важен детайл – указателните табели, които, ако ги има, не съдържат нито време за изминаване на маршрута, нито разстоянието в километри, така че туристът да се ориентира.
В заключение той обобщава, че посетителите на Витоша остават с впечатлението, че се връщат в 20-те и 30-те години на миналия век.
Всички говорят за достъпа до Витоша, но никой не дава решения как да бъде осъществен, коментира пред БНР Венцислав Венев, председател на Българския туристически съюз.
"Всеки ще каже – най-лесното е да построим лифтове. Автобусите в момента през седмицата горе-долу се справят с туристопотока, но през уикендите и празничните дни по-скоро са натоварващо съоръжение, отколкото да бъдат полезни. Повечето хора се качват с автомобили.
Решенията: първото, в съвсем обозримо бъдеще да разпределим туристопотока от други изходни точки, от които да има достъп до планината. Говоря основно за Железница, Владая, Кладница, Бистрица, където трябва да се изградят буферни паркинги, от които да могат да тръгват туристическите маршрути с маркировка.
Всички са се концентрирали на две основни точки – Златните мостове и хижа "Алеко", където големият туристопоток допринася не само за доброто изкарване на туристите в планината, но и до големи проблеми от природосъобразна гледна точка".
Венев акцентира и върху екологичния транспорт, който трябва да се изгради за достъп до планината – лифтовете. Трябва да се планират няколко лифта, подчерта председателят на БТС.
Двете гледни точки чуйте в звуковия файл.
Битката за дневния ред в България предопределя следващите конфигурации за управление . Това заяви пред БНР Крум Зарков, вече бивш секретар по правните въпроси на президента Румен Радев, както и бивш министър на правосъдието. Секретарят по правните въпроси на президента напуска поста си заради референдума за еврото "Ако основният дневен..
Иран няма да се откаже от ядрената си програма. Такава прогноза направи пред БНР Руслан Трад, анализатор от Атлантическия съвет във Вашингтон, след като Доналд Тръмп започна втория етап от близкоизточната си обиколка. "Програмата е важна за оцеляването на режима в Техеран. Не смятам, че страната ще се откаже и от оръжейната. Това е вид щит,..
Какъв е броят на извинените отсъствия на учениците година след като позволените дни отсъствия от клас по семейни причини по настояване на родителите бяха увеличени от 10 на 15 годишно? Отговор на този въпрос по Закона за достъпа до обществена информация потърси и получи от Министерството на образованието и науката Ирина Манушева. Тя е майка..
България е жертва на огромна комуникационна война! С тази констатация започна коментара си пред БНР комуникационният експерт Любомир Аламанов. "Спешно е необходима национална стратегия за комуникационна сигурност. Самите комуникационни инструменти станаха толкова добри, че не може със стандартни средства да се противопоставяме на това, което се..
" Ако нямаме покана и разговор, в който да има разумни предложения от страна на институциите, на работниците няма да им остане друг изход, освен да преминат към ефективна стачка ". Това заяви пред БНР Александър Шопов - председател на Федерацията на транспортните синдикати в КНСБ. София под блокада - осъмна без градски транспорт Към..
Снимки: Евелина Стоянова
"Грийнпийс" излезе с призив за опазване на Световния океан. Каузата бе подкрепена от български учени и природозащитници . Отворено писмо с настояване България да ратифицира международния договор за океаните , който ще осигури възможност за защита на водите извън национални граници, бе изпратено до премиера, министъра на околната среда и..
Включването на строителните материали в списъка на стоките с висок фискален риск предизвиква хаос в сектора . Беше много кратък срокът да се..
И днес София остава без наземен транспорт. Според синдикатите вчерашните преговори със столичния кмет са се провалили. Трети ден без наземен..
Заместник-директорът на ГДБОП старши комисар Боян Раев заяви пред БНР, че задържаните във Враца и околни села четирима млади мъже са набирали..