Слушайте!
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Формулата на успеха

От семейните градини – до световните пазари

Младият Васил Ралчев развива семейното биопроизводство на крилете на смелите си идеи

Снимка: Facebook/ inaessentialss

Производителите на розово масло от собствени градини край град Панагюрище − семейство Ралчеви, повдигат завесите и показват на хиляди заинтересовани у нас какво точно се случва в едно биостопанство и как се отглеждат растенията по най-чист начин.

Наследникът на семейството − Васил, подготвя почти на шега маркетинговата си стратегия за фамилния бизнес, наречена „Био градините на Ралчеви“.

Само преди година той се завръща от Англия, където завършва образованието си по специалност бизнес и мениджмънт на земеделието. Там прави първите успешни крачки в професионалната сфера и въпреки че е едва на 22 години, вече е издал книга с примери и съвети за просперитет в бизнеса. „Пет стъпки към по-добър живот” е заглавието, което половин година държи първенство по продажби сред книгите на неговия издател.

„Приложих опита си в областта на маркетинга, който имам от Англия и върху продуктите на семейната компания и то се оказа в пъти по-голям бизнес от това, което преди си представях. Така изведнъж се озовах в бранша на козметиката и онлайн търговията” – казва Васил Ралчев. По думите му с всяка изминала година процентът на онлайн търговията расте. Допълнителен тласък дава сегашната ситуация, породена от световната пандемия.


„В Англия доста учих дигитален маркетинг и ми показаха някои нови стратегии, а аз реших да ги пробвам тук – казва младият специалист по продажби. – Основното, което ми обясняваха, е, че рекламата не трябва да е насочена конкретно да продава продукта, а да представя историята, която стои зад този продукт. Той да има традиция, характер и визия. Използвах този алгоритъм при представянето на нашия асортимент, онлайн магазинът ни стартира през 2019 г. Имаше много голям ефект веднага в България. Ние не пускахме снимка на продукт с обяснение колко е добър, както обикновено се прави, а създавахме съответните блогове, където разказвахме цялата история на родителите ми и как са решили да се занимават с биоземеделие през далечната вече 2000 г. Тогава биопроизводството е било нещо екзотично за България.


Разказвам, че моята майка е един от създателите и първи представител на Асоциацията на биопроизводителите у нас през 2006г. Тогава започва бизнес пътешествието на семейството, което е свързано с биоетеричното производство. Минали сме през много административни и пазарни трудности. Но все пак родителите ми вече са постигнали такова ниво, че имат установено име и успяват да продават продукцията си навсякъде по света. Така че с нашата реклама не казваме – купете продуктите ни, а представяме семейството си Ралчеви и обясняваме как с биологични средства се грижим за градините и растенията.

Показваме целия процес със снимки и видео и с това печелим доверието на потребителя. Най-добрата реклама за нас са добрите отзиви в социалните мрежи, защото хората наистина остават доволни.”

Формулата на успеха включва и откриването на подходящи целеви групи. Васил Ралчев намира ниша сред подрастващите и създава блог, в който обяснява на тийнейджърите как да се справят с неприятните дерматологични проблеми на възрастта. И понеже темата засяга много младежи и родители, той става хит − за 40 дни събира над 1 000 000 преглеждания в България. Професионалните занимания увличат все повече младия човек, а това дава силен тласък и на биопродукцията на семейството, която за кратко време достига до нови европейски пазари.

„В края на миналата година, ноември – декември, забелязахме, че имаме много голяма вълна от клиенти у нас – над 50 хиляди. Тогава си помислих, че този бизнес може би ще работи и в други държави. Направих проучване и съответно съставих бизнес модел. Искахме да правим същото, което правим у нас, в чужбина − уебсайт и реклама в социалните мрежи. Единственото, което липсваше в това уравнение беше – как стоката да достига до крайните клиенти. Решихме, че това може да става чрез логистични складове в съответните държави. Отне три месеца да ги направим, заради спазването на регламентите. Започнахме в Германия през февруари. Там имахме огромен успех, а вече реализираме нашата продукция в Англия, Гърция, Румъния, съвсем скоро започваме и в Полша и Швеция”.


Цялото интервю чуйте в звуковия файл.

Снимки: Facebook/ inaessentialss


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Още от категорията

1800 българи извървяха 120 км по пътя на Ботевата чета от Дунав до връх Околчица

В различни градове на страната с военни ритуали, поднасяне на венци и други прояви българите почетоха паметта на поета-революционер Христо Ботев и други герои, загинали за свободата на България. Беше обявен успешният край на 76-ото издание на Националния..

публикувано на 02.06.24 в 13:24
Президентът връчва Почетния знак на сестри Колев

Сестри Колев - носителки на "Златен клоун" от Монте Карло, бяха отличени и от президента

В София се проведе 13-ото издание на спектакъла "Нощ на звездите", организиран от Фондация "Енчо Керязов" и посветен на талантливите деца на България. По време на събитието бяха връчени годишните награди в областите "Спорт", "Образование" и "Изкуство", а..

публикувано на 02.06.24 в 10:57
Урсула фон дер Лайен

Урсула фон дер Лайен се среща с жителите на Пловдив

Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен днес ще бъде на посещение в Пловдив. Визитата е  част от обиколките в страните членки на ЕС, които правят водещите кандидати за следващ председател на Европейската комисия. Предвижда се Урсула..

публикувано на 02.06.24 в 09:21