Резервациите за зимните ни курорти вървят много добре, а браншът е обнадежден. България се готви да посрещне близо 1,2 млн. чужденци до края на месец март 2023г., прогнозират от Института за анализи и оценки в туризма /ИАОЦ/. След няколкогодишен отлив, гостите от Великобритания, която е водещ пазар за зимния ни туризъм, се завръщат. Наблюдава се и ръст при записванията от Централна Европа и Балканите, научаваме от Константин Занков от ИАОЦ. Според него през идните месеци, отрасълът ще се доближи до нивата на успешната предпандемична 2019 г., въпреки икономическата криза, инфлацията и бушуващия в съседство военен конфликт.
Още е рано за конкретни прогнози, но събуждането на туризма след пандемичната пауза е факт, валиден не само за България. Хората по света искат да пътуват и постоянно растящите цени не могат да ги спрат. Във всички случаи, ски ваканцията в България ще е по-скъпа тази зима:
"Най-общо казано, между 11 и 18% се очаква да бъде повишаването на цените спрямо предишната година в някои наши хотели. Защото хотелиерската и туристическата услуга са хибрид от различни услуги и когато, примерно нарасне разходът за храната, горивата и заплатите на персонала, е нормално да скочи и цената на туристическия пакет – казва Занков. – Така че при някои хотелиери, сезонът ще бъде труден, защото разходите им ще надвишат цената на крайния продукт. И при туроператорите скочиха цените. Дълго време хората не пътуваха заради рестрикциите покрай Covid-19, затова пакетите бяха изключително атрактивни. Но сега вече поскъпват самолетните билети, рент-а-кар услугите, нощувките в хотелите в чужбина… Същото се случва и у нас. За съжаление този много изгоден туризъм, който имахме по време на пандемията отмина.“
Затова пътуващите по света са настроени да харчат повече, но и срещу по-високо качество и повече атракции. В България, когато стане дума за зимен туризъм, хората си представят ски и сноуборд в Банско, Боровец и Пампорово, но това не изчерпва палитрата от преживявания, които можем да предложи, убеден е Занков. "Имаме зимен туризъм в градска среда, имаме балнео, спа и уелнес хотели, които са с много добра заетост в момента. Предлагаме културно-познавателен туризъм в по- малките градове, както и алтернативни форми на отдих" – казва експертът по туризъм и пояснява:
"Трендът е да се разнообразяват пакетите, да се правят атракции за самите пътешественици, за да могат те да дегустират местни храни и напитки, например дамите да се наслаждават на спа ваканция, докато мъжете им карат ски, да има различни работилнички за деца в самите хотели, които създават изживяване за цялото семейство, а също и много културно-познавателни маршрути към стандартните програми. Идеята е пътешественикът да опита от всичко и да е жаден за още, така че да се върне отново у нас, за да пробва и други форми на отдих“, каза в заключение Константин Занков.
Снимки: БГНЕС, архив
Най-новата атракция в района на черноморския ни град Бургас е подводен параклис, в близост до остров Св. Анастасия. Параклисът беше потопен през януари и се намира на около 15 метра дълбочина, предаде euronewsbulgaria. Той е висок около 3 метра, а край..
Топлото време предизвика стотици бургазлии и гости на града да направят първия си плаж за Новата година. В ранния следобед температурата достигна 20 градуса, а на морската вода – 9 градуса. Някои от хората предпочетоха разходката край морския бряг,..
Епископска базилика на Филипопол и късноантичната сграда „Ейрене” в Пловдив вече са част от 100-те национални туристически обекта в България. Това реши Координационният съвет на Националното движение „Опознай България - 100 национални туристически..
Кои са по-важните кулинарни и F&B (Food and Beverage или храни и напитки) тенденции през 2024-а? Как се променят вкусовете на клиентите и готови..