Кино с думи

неделя (през седмица)
от 20.00 до 21.00 часа

"Кино с думи" среща слушателите с едни от най-интересните и утвърдени личности в българското кино, за да разкрие всичко най-актуално и любопитно от процесите по реализиране на една кинопродукция в България.

"Кино с думи" има четири рубрики: "Те ще ме цакат с българско кино", където под формата на дискусия се разглежда определена тема от участници, които се включват в разговора от своята професионална гледна точка; "Извън кадър", където – позовавайки се на жанра на портретното интервю, слушателите се срещат отблизо с личност с дългогодишен творчески път или утвърдени творчески тандеми; "Киното на младите", където на фокус са младите таланти на българското кино и тяхната представа за седмото изкуство у нас, и "В кината", където се представят най-новите български филми, които могат да бъдат гледани на широк екран.

Екип: Таня Димова, Диляна Трачева

Публикации

В кината: "Януари" на Андрей Паунов

Да потънеш в "Януари", е като бленуван кошмар – студ, мистерия, мрак, въпроси – понякога риторични, понякога просто невъзможни, съмнения, фантастична реалност, но все пак реалност, доказан абсурд, при това някак желан. Като добавим към това и двама мъже и..

публикувано на 16.01.23 в 12:23
Драгомир Шолев

В окото на абсурдността с киното на Драго Шолев

Посветил се на това да докаже, че българският език е и винаги ще бъде език на киното, Драгомир Шолев не спира да създава стойностни провокации, които припомнят на зрителите, че родното ни седмо изкуство е част от техния интерес. Последната провокация на..

публикувано на 21.11.22 в 09:59

Орлин Милчев: Изкуството да падаш е правенето на българско кино

Ако го попитате, ще ви каже, че работата на режисьора е сходна с тази на диригента – той не свири, но налага начина, по който се интерпретира дадено произведение. Неслучайно основата му задача като режисьор на достойния дебют, какъвто всъщност се явява..

публикувано на 07.11.22 в 08:45

Животът на киното в дигиталната ера

Част от същината на киноиндустрията несъмнено се крие и в нейната техническа възпроизводимост. В днешната дигитална ера са налице различни дистрибуционни канали за разпространение на филми – кинопоказ, телевизионно излъчване, платформено и фестивално..

публикувано на 24.10.22 в 09:45
Безсмъртният, Анна и Ковачът

"Безсмъртният", "Анна" и "Ковачът": филми от един фестивален живот

Най-красноречиво за качествата на един кинофестивал говорят филмите в неговата селекция. Когато те са разнообразни в темите и жанра си, започваш да разбираш, че българското кино развива своя потенциал, независимо от насоченото към него недоверие понякога,..

публикувано на 10.10.22 в 09:00

Усещане за кино: "Златна роза" с 40-о издание във Варна

Червен килим, отбрана селекция от 14 пълнометражни и 5 късометражни филма, желание за споделеност, приобщаване към една общност, влюбена в българското кино, и очакване за много и различни емоции, предадени през езика на седмото изкуство – това обещава..

публикувано на 26.09.22 в 10:00
Луиза Григорова и Алeксандър Димов

"С река на сърцето" – сериал, който говори честно за любовта

"С река на сърцето" е сериалът, който – докато ни показва Видин, както никога не бихме могли и да си го представим, и ни разхожда из вкуса на виното и изкуството на винопроизводството –ще ни припомня за пътя на сърцето и провокацията да живееш днес...

публикувано на 14.09.22 в 08:44

"Любовта е лудост" вече 30 години

Любовта е универсално чувство, което обединява кинематографисти от цял свят и им дава възможност да изявят своите творчески качества. Човешките чувства винаги са били обект на изследване и интерпретации. Доказва го тематиката на фестивала, който вече 30..

публикувано на 04.08.22 в 08:45

"Любовни черупки" в българското анимационно кино

Самотен охлюв, изградил собствена реалност, в която да се скрие от външния свят, излиза от черупката си заради друга такава. В нея открива любовта и желание да се справи със страховете си, но именно в техния капан се озовава. Тази поетична анимационна..

публикувано на 04.07.22 в 08:35

Киното на прехода – вчера и днес

Какви качества трябва да притежава стойностното кино? Да носи финеса на европейското такова, екзотиката на азиатското или да е гръмко като холивудското? А може би просто трябва да представя стегнат и ясен разказ, живи образи, в които зрителят да може да..

публикувано на 20.06.22 в 08:30