Taylor Swift е една от най-влиятелните звезди в момента от двата бряга на Атлантика. Тя е в топ 10 в радио класациите на Америка, Великобритания и цяла Европа. В последните радио класации на някои страни в Източна Европа, включително и България няма нито една песен на Taylor Swift в топ 10 (интересно, но не е по темата), но станции от Лос Анджелис до Ню Йорк, Лондон и Берлин поставят нейни парчета на тежка ротация. В световен мащаб Swift е фактор, който движи музикалната индустрия. Най-новият й албум не е точно нов, но успя да достигне номер едно и в Америка, и във Великобритания.
Става дума за презаписаната и преиздадена версия на 1989 - албум излязъл първоначално през 2014-та. Но за какво Taylor презаписа и преизидаде този албум и с какво нейното действие е важно за музикалната индустрия?
Всичко започна през 2019-а, когато звездата обяви, че ще презапише първите си шест албума и след това стъпка по стъпка тя предостави на феновете нови версии на стари песни.
Taylor взе решение за това след като Scooter Braun (познат като дългогодишен мениджър на Justin Bieber) купи Big Machine Music Group - лейбъл, за който Swift записва. През 2018 тя се премества в Republic и се опитва да изкупи оригиналните си мастър записи, но не успява като обвинява Braun в “непрестанен, манипулативен тормоз.” Така тя попада под ударите на рестрикции, които не й позволяват за определено време да презаписва стар материал под шапката на нов лейбъл. След като рестрикциите падат се стига до презаписване на стар материал и призив от нейна страна към феновете и радиостанциите да пускат само преиздадените версии на песните от времето й в Big Machine Music Group.
Подобни преиздадени версии в миналото е имало от артисти като Frank Sinatra и бандата Def Leppard, но грамаданският успех на Swift сега прави темата на преден план в момента и лейбъли обмислят дали да не променят правилата.
Съществуването на времеви рестрикции за презаписване са нормално явление в договорните отношения между лейбъли и творци. Една от целите е чисто икономическа - да не се правят допълнителни печалби от договор, който е изтекъл, по-конкретно печалби в полза на нов лейбъл, който ползва вече измислен и създаден продукт.
По информация на Billboard неотдавна вероятно под влиянието на успеха на преиздадените албуми на Taylor Swift големите лейбъли като Universal Music Group, Sony Music Entertainment и Warner Music Group са променили договорите си като в някои случаи има изисквания да се изчакват “безпрецедентните” 10, 15 и дори 30 години за презаписване на материал след като изпълнителят напусне лейбъла.
Рестрикциите, обаче към момента така или иначе не се приемат добре заради традицията, която позволява по-голяма свобода. От друга страна лейбълите искат да покажат, че са заемали важно позиция в разработването на една звезда. Josh Binder, адвокат представящ звезди като SZA, Doechii и Marshmello обобщава за Billboard потенциалната позиция на лейбълите:
“Ако ще похарчим куп пари да създадем този бранд с теб, то не би трябвало да се опитваш да създаваш записи за конкуренция с нас.” Binder подчертава, че подобни ситуации с презаписване се случват рядко и че новите условия в договорите не са най-големия проблем в тях, по-голям от контролът върху мастър записите, което всъщност бе основната причина за действията на Swift.
Но в крайна сметка дали е са оправдани опасенията на лейбълите за вълна от презаписи, които да им бъркат джоба? Добре е да се запитаме колко други изпълнители освен Taylor притежават потенциала и мотивацията да постигнат такива големи успехи при презаписване на голяма част от каталога си и дали броят им е толкова голям, че да оправдава масово променяне на договорни отношения.
Междувременно да се върнем на 1989 (Тaylor’s Version). По преработката звездата е работила усърдно и в крайна сметка е успяла да събере отново ключови елементи, които допринесоха за качеството преди около десетилетие. В Instagram тя специално благодари на емблемата в съвременния рап Kendrick Lamar:
“Това, че Kendrick се върна и презаписа Bad Blood, за да мога аз да си възстановя и притежавам тази творба, от която съм толкова много горда е сюрреалистично.”
Резултатът от преиздадената компилация? Зашеметяващ. Албумът дебютира на върха в Billboard 200 като постигна най-доброто представяне за албум от гледна точка на продажби от успеха преди осем години на друга ярко светеща звезда - Adelе с албума й 25. И отговорът е “да” ако се питате дали презаписаната версия на 1989 се е представила по-добре в Щатите от оригинала.
Taylor с новия си шампион има още по-голяма преднина като женският изпълнител с най-много номер едно (13 на брой). Тринадесет албума до върха в Billboard 200 е изпратил и Drake. Пред тях са само Jay-Z (14) и The Beatles (19).
На Острова 1989 (Taylor’s Version) е най-продаваният албум в рамките на една седмица от началото на годината досега. Това е 11-ти шампион на Taylor във Великобритания и това я прави женския изпълнител с най-много номер едно албуми през 21-ви век. В класацията на всички времена пред нея е само Madonna (с общо 12 албума). Иначе Тhe Beatles са пред всички с 16 албума на върха.
Следващата седмица в Мюзик Пойнт Акцент: суперфенове със средства от анонимни донори и предприемани от тях действия за изпращане на любимия им изпълнител на върха в престижни чартове.
Не пропускайте двучасовото предаване Мюзик Пойнт за хитовете на Америка и Великобритания с водещ Младен Петков в неделя от 19 по БНР Бургас.
ОЧАКВАЙТЕ В „ЕВА В НЕДЕЛЯ“ НА 16 ФЕВРУАРИ! Авторът на книгата "Как да не станеш мъж под чехъл" не успял да отиде на презентацията на книгата си - жена му не го пуснала! Е, дами, оставете за малко мъжете да домакинстват и се настанете удобно, защото идва ред на времето за уикенд релакс – „Ева в неделя“. Интересни срещи ни очакват и този..
Темите в предаването днес: Министърът на вътрешните работи Даниел Митов беше изслушан в Парламента заради твърденията на полицай Димитър Николов от Бургас за оказване на натиск върху него и поръчка за арест на конкретно лице. разпоредени са проверки, какви бяха реакциите обобщава Петя Янакиева. 4 -ма юристи кандидатстват за бургаски омбудсман. Днес..
Здравейте в деня на Трифон Зарезан и Свети Валентин! Днес към делника ще прибавим два празника и ще уважим този на виното и този на любовта, защото: И виното, ако е добро, и любовта, ако е истинска, струват скъпо на ползвателя, но и двете си заслужават цената. Истинската любов и доброто вино са само за онези, които могат да разпознаят вкуса..
Бойкота на търговските вериги, за който няколко организации призоваваха сякаш не се случи. Дали клиентите повярваха повече на анализаторите, според които нямало никакъв смисъл или пазаруването им бе твърде неотложно? В първия час ще проследим ситуацията в Бургас и Ямбол. Онлайн петиция събира подкрепа срещу идеята за задължително изучаване на предмет..
"Ако не разполагате с време за малките неща, няма да имате време за големите." Бързайте бавно в четвъртък, така или иначе работата няма да избяга, но ще е по-приятна след кафето… Добро утро на 13-ти февруари! Освежаваме делника и от ефира на БНР – Бургас, ето акцентите в програмата ни до 10.00 ч.: Днес бългapcĸитe пoтpeбитeли са..
Темите в предаването: В навечерието на еднодневния бойкот у нас на големите хранителни магазини, ще ви срещнем с местен млекопроизводител, със собствена мандра, в средецкото село Драчево. Как се определят цените, какво влияе на ценообразуването и може ли една семейна фирма да оцелее, разговор на Свобода Атанасова с Михаил Михайлов. Целият..
Щастието е там, където го намираме и рядко е там, където го търсим. Намерете го в днешната сряда, то може би е някъде до вас! Добро утро от екипа ни днес – звукорежисьор е Алекс Пенев, новините представя Ивайло Пеев, водещ е Стефка Бакърджиева. Ето и темите в сутрешната ни програма от 7 до 10 часа: - В рубриката „Тема на деня“ -..
Темите в предаването днес: Министърът на вътрешните работи Даниел Митов беше изслушан в Парламента заради твърденията на полицай Димитър Николов от Бургас..
ОЧАКВАЙТЕ В „ЕВА В НЕДЕЛЯ“ НА 16 ФЕВРУАРИ! Авторът на книгата "Как да не станеш мъж под чехъл" не успял да отиде на презентацията на книгата си -..