Приветстваме планираната за днес видеоконферентна среща на министрите на транспорта на ЕС и очакваме мъдри решения от нея, каза пред БНР Красимир Лалов - председател на Националното сдружение на превозвачите.
Ако България си позволи да спре международния транспорт, това означава да се срине до 2-3 дена и да станат непредвидими последствия, посочи той в предаването „Преди всички“ на програма „Хоризонт“.
Лалов благодари за обявените вчера мерки от Националния оперативен щаб, свързани с коронавируса за бранша, но посочи, че закъснялото решение е създало доста неприятни емоции.
Той уточни, че една от мерките е ако пристига международен шофьор от чужбина и фирмата е решила камионът му да не се товари, има прозорец или почива, тогава той си остава под карантина в къщи.
Другият вариант е, когато шофьорът пристига и разтовари и тръгва, той просто няма проблеми на границите, с правните органи и закона, тъй като изпълнява задълженията си.
Проблем са наличните коридори
Лалов увери, че фирмите са подсигурили шофьорите си с лични предпазни средства, които „и в Европа са налице, където камионите се допускат само с маски, със съответното оборудване“.
„Нашите камиони, 90 на сто, са оборудвани много над изискванията… проблемът не е в това. Проблемът са наличните коридори“.
„През изтеклото време имахме хора, които стояха на словенско-унгарската граница и не бяха допускани да продължат… Към момента има хора, които изчакват да се образува конвой, да тръгнат, нещата са много бавни…Затова приветстваме тази видеосреща на министрите на транспорта на ЕС“, каза Лалов.
Опашки заради липса на буферни паркинги у нас
„Но искаме да подчертаем, че на турската граница имаме проблем с 31 километра опашки, на „Дунав мост“ 1 и 2 трудно се обработват камионите, опашките са големи, на „Калотина“ и „Кулата“ е същото“.
„Крайно време е България да изгради това, за което говорим от 15 години – буферните паркинги по границите. Защото тези 31 км на „Капитан Андреево“ е смешно за европейска страна“, каза Лалов.
Тези хора са по самата магистрала, нито имат откъде и какво да купят, нито санитарни неща, каза той и посочи, че подобни са условията и по другите основни гранични пунктове
Според него такива паркинги и оборудването им, щяха да бъдат като превантивна мярка срещу коронавируса.
„ А в момента някакви странни субекти търгуват по колоната…, а освен корона вируса има и куп други заболявания при неспазване на хигиена. Там няма вода да се измиеш… въобще нещата са доста, които създават проблеми“, каза Лалов
Без резерв от шофьори
Той призна, че българските превозвачи на практика не разполагат с резерв от шофьори, които да запълнят празнината, ако се стигне до карантина или заболяване.
„Наличието на шофьори в България, както и в много други страни от ЕС, е под необходимия минимум. Така че никой не може да се похвали, че има някакви резерви от 50-100 шофьора. Ние просто нямаме резерви т нито един шофьор“, каза Лалов.
Както има лекари които отказват, така има и шофьори, каза той, коментирайки дестинации към страни с повишен риск от Covid-19.
„Всичко опира до психика, до това дали осъзнаваш, че тази държава разчита на теб, защото нашата икономика е отворена и около 80% от това, което се вкарва и изкарва, е на гуми, с камиони. Много от нашите шофьори съзнават своята отговорност и ние им благодарим."
Цялото интервю може да чуете от звуковия файл.
Фондация "Искам бебе" в Плевен събира на кръгла маса институции, лекари и двойки с репродуктивни проблеми. Целта е да се предостави информация за видовете медицински процедури и възможностите за тяхното финансиране. Най-често хората с репродуктивни проблеми се сблъскват с намирането на подходящия лекар , когото да почувстват като своя..
За красиво украсените градчета в провинция Бавария разказва пътешественичката и блогърка Джули в Нощен Хоризонт. Джули живее със семейството си във Великобритания от години и по традиция в дните преди Коледа посещава дестинации, където коледният дух се поддържа много жив и където празникът се усеща много силно в украсата и подготовката...
Идва краят на безотговорното продаване на уреди и играчки с цифров компонент. Към производителите и търговците на дребно ще има сериозни изисквания. Всички играчки с изкуствен интелект ще попадат под тази регулация . Под нея попадат и всички продукти със свързаност в интернет . Производителите и търговците на дребно ще трябва да спазват..
Преговорният екип на ГЕРБ-СДС проведе среща и с БСП - Обединена левица, съобщиха от първата политическа сила. Формирането на антикорупционно мнозинство с проевропейски характер е приоритет и за двете формации, които на срещата са се обединили около тезата, че България има нужда от редовно правителство с пълен управленски мандат, за да излезе от..
Президентът Румен Радев ще връчи първия мандат за съставяне на правителство на кандидат за премиер, номиниран от ГЕРБ-СДС, след Нова година. Държавният глава подчерта, че времето за преговори, за което настояват политическите партии, е оправдано само, ако Народното събрание заработи нормално: "Очевидно разговорите между политическите сили вървят..
Остават десет дни до Коледа и две седмици до Новата година. Сигурно сте си направили планове за празниците, каквото можете ще завършите, а каквото не можете ще оставите за догодина. Всички правим така. Взимаме си в следващата година и грижите и болежките и лошите навици и оплакванията и стреса. Всичко грижливо си опаковаме и си го..
Да се промени Наредбата за децата със специални образователни потребности, настояват родители на деца с дислексия. Според тях учителите не са запознати със състоянието на тези деца, не го разпознават и не знаят как да работят с децата с дислексия, които трудно се научават да четат и да пишат. Те по нищо не се различават от другите деца,..
В момента този въпрос за споразумението с Украйна изкуствено се въвежда в едни преговори за следващо правителство, допълнително усложнявайки тези..
Около 150 шофьори и сервизни работници от гараж "Земляне" на столичния автотранспорт излязоха на протест рано тази сутрин преди началото на работния..
Работи се по всички версии и нито една не е отхвърлена, включително и отвличане. Времето започва да се разваля и да ни притиска. Нещата с всеки..