"Въвеждането на "Синята зона" ще се случва постепенно.
Първа е централната градска част, за която вече отпаднаха специално издаваните пропуски за достъп- обясни кметът, който лично даде подробни разяснения за това на кои улици, от колко до колко часа ще се простира "Синята зона", както и срещу какви пари и за колко време ще става престоят в нея.
Продължава поставянето на указателни табели и знаци за промяна в организацията на движението в централната градска част.
От 15 октомври ще започне плащането на паркоместа с sms-и (към трите мобилни оператора) или с билети, които ще се продават на място и на които ще се изписват датата и часът на паркиране.
Предвидени са служебни паркоместа на стойност 50 лева месечно. Цената за едно паркомясто за 1 час престой е 1 лев.
"В рамките на това време хората, които влизат с автомобилите си за зареждане на магазини, ще могат да паркират на няколко места на тази цена"- уточни градоначалникът.
Еднопосочни са вече още 4 дестинации в града:
-участък от улица "Цар Симеон Велики"- от сградата на Общината до ул. "Широка";
-улица "Бдин"- от пресечката с ул. "Райнина" до Художествената галерия;
-улица "Разлог";
-участък от улица "Александър Стамболийски"- от пресечката с ул. "Христо Ботев" до пресечката с ул. "Цар Симеон Велики".
Гражданите, които живеят в район на "Синя зона", ще могат да ползват едно паркомясто на домакинство. Зоната ще е активна от 8 до 18 часа, а в почивните и в празничните дни няма да се плаща.
Това е първият етап от въвеждането на новите правила- той започва от 15 октомври, а срок за следващите стъпки за сега не бе обявен, стана ясно от изявлението на видинския кмет.
През октомври нарушителите само ще бъдат предупреждавани, но няма да се налагат санкции. След това на автомобилите в нарушение ще бъдат поставяни скоби. Собствениците им ще могат да ги освобождават срещу 10 лева глоба.
В Монтана платеното почасово паркиране е в сила от две години, уточнява колегата Любо Андреев. "Синята зона" е разположена на пет улици в центъра на града.
Местата за паркиране са обозначени с пътни знаци, маркировка и надписи, чрез които водачите на МПС могат да разберат условията за паркиране. Заплащането е 50 стотинки за престой до 30 минути. За 1 час е лев. Престоят не може да бъде над 3 часа. На нарушители се поставят скоби на колите. 164 са общо платените паркоместа в центъра на Монтана. Осигурени са 9 места за инвалиди, има и места за таксита. За тази година до края на септември за "Синята зона" в Монтана са отчетени приходи от 54 350 лева.
"Хората свикнаха и я смятат за удобство"- казва Давидко Горанов, който е контрольор от самия старт на "Синята зона".
"Паркоместата във Враца са 710. Има и 20 служебни абонаменти- това са запазени места за банки и магазини, чиито собственици държат да имат запазени места пред своите търговски или финансови обекти. Отделно от това имаме купени 150 винетни стикера от собственици на автомобили, които оставят колите си за домуване в района, където живеят, но той попада в "Синята зона". Домуването струва по 3 лева на месец или 36 лева годишно, а служебните абонаменти са по 150 лева на месец. При добра организация и стратегия "Синята зона" може и се самоиздържа във Враца. Има сезони, в които трафикът в центъра е по-силен и съответно има повече пари- докато през лятото нещата са по-слаби. При нас още нямаме "паяк", затова работим със скоби. Който не иска да бъде таксуван или пропусне да си вземе талон, който да плати, му се поставя скоба. Свалянето на скобата е 10 лева"- обяснява Валери Атанасов.
Валери Атанасов смята, че много скоро "Синята зона" ще заработи още по-добре, защото: "С разширението на "Синята зона" ще бъде купен и репатриращ автомобил - "паяк". Изграден е и наказателен паркинг, който ще има видеонаблюдение и осветление. Там ще бъдат превозвани колите на нарушителите, а за да се вземе обратно колата, шофьорът или собственикът й ще плаща 50 лева. Има опити за саморазправа с нашите контрольори, тъй като врачани като северняци, малко по-трудно възприемат нововъведенията. Постепенно хората свикват с наредбите и добросъвестно търсят контрольорите ни при паркиране, за да си купят талончета. Имаме проблеми с някои спортисти, по-мускулести момчета, които отказват да се съобразяват с наредбите за паркиране в община Враца, но и с тях ще се преборим. Все пак сме нормална държава, в която законите важат за всички."
Да кажем пак- платеното почасово паркиране във Видин ще стане факт от 15 октомври. Въпросите, които хората задават след старта на промените в движението в крайдунавския град, се оказаха освен всичко друго и добра почва за политически атаки по познат модел- кой първи ще успее да сложи юзда на гражданското недоволство? Първата заявка дойде на 19 септември, когато депутатът от "Коалиция за България" и говорител на Областния съвет на БСП Михаил Миков, заедно с председателя на Областния съвет на БСП Филип Попов, изпратиха отворено писмо до кмета на Видин Герго Гергов и до председателя на Общинския съвет Пламен Трифонов, в което четем:
"Очевидно е и за живеещите в общината, и за гостите на града, че струпване на леки и товарни автомобили, които да създават проблеми на движението във Видин, не се наблюдава. Обезлюдяването на Видин едва ли е предпоставка за такава ситуация. Обосноваването на въведената "Синя зона" с липсата на приходи в бюджета на общината е най-малкото нелепо. Недопустимо е да бъдат принуждавани гражданите в най-бедния град в целия Европейски съюз да поемат социалната тежест на проблемите на общинския бюджет. Общинският съвет и кметът на общината следва да осъществяват политика с цел повишаване на жизнения стандарт на гражданите, а не в тяхна тежест. Необосновано висока е и въведената такса за паркиране за 1 час от 1 лев. За гражданина на общината, който е принуден да ползва автомобила си, за да се придвижи до работното си място, тъй като в града няма развит градски транспорт, това ще струва 160 лева на месец. Като имаме предвид средната месечна работна заплата за града, която по данни на НСИ е в размер на 475 лева, таксата се превръща в голям разход за домакинствата. Да не коментираме големия брой безработни и пенсионери. Платеното паркиране и цялата реорганизация на движението на територията на града създава повече проблеми, отколкото решава.", обобщава отвореното писмо, което завършва с обръщение:
"Уважаеми господа, вие сте издигнати от БСП и очакванията на членовете и симпатизантите на партията и широката общественост са за една местна политика, която държи сметка за социалното положение на гражданите. Привеждането в действие на едно решение на предишния общински съвет, актуализирано сега, включително без обществено обсъждане, е обществено нецелесъобразно. Поради това се обръщаме към Вас за преосмисляне на това решение в съответствие с интересите на гражданите и техните икономически възможности." - край на цитата и край на отвореното писмо.
"Категорично съм против въвеждането на "Синя зона" във Видин към този момент"- потвърди днес в "Посоките на делника" Михаил Миков.
Да мотивира негативния си вот потърсихме и Росица Кирова, общински съветник от партия ГЕРБ: "Лично аз съм внасяла в Комисията, на която бях председател, предложение за промени в организацията на движението, но с уговорката проектът за "Синя зона" да отговаря на няколко важни условия, сред които: да е съобразен с особеностите на Видин и липсата на градски транспорт; да отговаря на социално-икономическите условия на територията на града; и трето- проектът да улеснява организацията на движение в града. Мина доста време от предишното гласуване и аз съм убедена, че всички мои колеги от групата на ГЕРБ разбраха, че са сгрешили, като са гласували със "за". Затова ние входихме едно предложение в ОбС не за отмяна на "Синята зона" като идея въобще, а искаме временна отмяна и преработка на проекта. Предложението сме разписали осем съветници."
Сложна работа е това управлението на беден град, в който според някои партийни функционери безработните са силно притеснени най-вече от факта, че паркирането в центъра на голямото ни село ще им излиза скъпо...
Но какво разбирам аз от поддръжка на автомобил! Аз съм един обикновен пешеходец, рекетиран редовно и напълно легално години наред от таксиметрови фирми, които само тук от цяла България возят "на твърдо". Ама напоследък много, много "на твърдо"- тарифата от точка до точка е 2 лева и 50 стотинки! В София от единия край на града до другия пътуваш с маршрутка за левче, а във Видин, дето за 30 минути ускорен ход се стига от Зелето до Химията, сядането в такси е 2 лева и 50 стотинки... Ще кажете, че днес темата е друга! Да, друга е.
Темата е най-вече за това докога тези, които през няколко години овластяваме да управляват от наше име, ще вземат и ще налагат решения, които са единствено и само за тяхно удобство? А ние ще продължаваме да сме единствено и само електорат, който да спазва "вярната посока" насочван кога от червени, кога от сини, кога от лидери в някой друг позахабен политически цвят...
Такава се получи днес в "Калейдоскоп" моментната снимка на случващото се вече т.н. оптимизиране на движението по улиците на Видин- оптимизиране, което- поне за сега, вместо да реши част от проблемите на видинчани, ги изправи за пореден път едни срещу други. Към този отрязък от времето темата няма еднозначно тълкуване. Но в желанието си да сме близо до хората и да сме полезни на възможно повече наши съграждани, ние- от РАДИО ВИДИН- ще продължим да я следим.
Певец, продуцент, текстописец, музикант, актьор и бивш съпруг на една от най-горещите латино диви Дженифър Лопес, Марк Антъни знае как да вдъхне чувство и ритъм на всяко свое изпълнение и да го превърне в актуален хит. Марк Антъни е един от най-продаваните салса изпълнители на всички времена. По случай рождения ден на певеца ще слушаме някои от..
Световен ден на велосипеда е. Тъкмо повод да се върнем, поне мислено, към това любимо занимание- карането на колело. А ако колоезденето е ваша страст, може би знаете, че то отлично се съчетава със слушането на музика. Особено на песни, посветени на велосипеда. Оказа се, че велосипедът- тази страст, удобство, спортно хоби- вдъхновява много групи и..
“Добротата е език, който глухият може да чуе и слепите могат да видят! ” / Марк Твен / На 13 ноември се отбелязва Международния ден на слепите хора и Световния ден на добротата. Двата дни неслучайно са на една дата, защото отношението към различните изразява съчувствие и човешка доброта. Слепите хора се нуждаят от подкрепата на зрящите, а зрящите добри..
Преди месец във Видин се състоя конкурсът "Мис и Мистър Северозапад 2023" . Титлата "Мис Северозапад" спечели 19-годишната Грети Къшева от Бяла Слатина. Тя е първа подгласничка на местния конкурс в родния град и факта, че не го печели, я надъхва да се запише за участие в "Мис Северозапад". Грети признава, че никога не е била фен на конкурсите за..
Най-добрата българска състезателка по кану-каяк в момента - видинчанката Йоана Георгиева, получи неочаквана награда за своите постижения. Група видинчани събраха и дариха на световната шампионка в знак на признателност 10 000 лева. 2023-а е най-успешната засега година за Йоана Георгиева. Тя спечели два медала - златен и сребърен, от Световното..
Нещо много приятно ще ни се случи на 11 септември преди обед! На прозореца ни почуква един бял гълъб. И тази птица, символ на чистотата на човешката душа, ни припомня една популярна песен от 70-те години на миналия век. "Una paloma blanca" и групата "George Baker Selection" ще ни донесат много настроение в септемврийския предиобед...
Ако не ти е писано да си актьор или музикант, не ти остава друго, освен да се радваш на дарените с тези таланти. Един от хората, който ги притежаваше и който не спира да ни възхищава, е човекът с "опасния чар"- Тодор Колев. И в театъра, и в киното, и от телевизионния екран, и с неговите песни, в които се казва всичко за нас и за живота ни. Той..