Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Обърканият образователен процес е основен проблем при обучението на децата бежанци у нас

Снимка: БГНЕС

Обърканият образователен процес, липсата на обща програма и учебни пособия са основни проблеми при обучението на децата бежанци у нас. Темата беше обсъдена на дискусия в президентството.

Отчитайки, че образованието е първата стъпка за интеграцията на бежанците, обучението по български език е в основата на този процес и участниците в дискусията посочват като проблем недостатъчното финансиране на допълнителни занимания, което влошава мотивацията на децата да учат.

Според данни на Регионалния инспекторат по образование в София над 2 100 деца са потърсили закрила у нас към края на миналата година. Едва около 40 са децата с бежански или хуманитарен статут, които учат в български училища. Обучението е затруднено от езиковата бариера между родители и преподаватели и от липсата на контакти на децата с техни български връстници. Участниците в дискусията смятат, че част от проблемите могат да бъдат решени като се подобри сътрудничеството между институциите и с повече усилия за приобщаване на децата към образователната система.

От Държавната агенция за бежанците прогнозират, че до есента броят на търсещите закрила у нас ще се увеличи.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!