Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Трима гребци на "Ванто-Видин" ще участват в Европейското първенство

Снимка: Ваня Минева

Второ място завоюваха на Държавния отборен шампионат гребците на видинския клуб "Ванто" на гребния канал в Пловдив. "Над 20 са клубовете, които традиционно заявяват участие в тези състезания. Най-силните сред тях са отбори, чиито възпитаници учат в спортни училища", коментира треньорът в клуб "Ванто-Видин" Стефан Илиев и добави:

"Първите два дни участвахме с деца- момичета и момчета, и със старшата възраст. Бяхме с 40 състезатели. В първите два дни се проведоха общо 81 гонки, като ние взехме участие в 60 от тях. В тази възраст успяхме да изпреварим всички клубове, като се наредихме на първо място със 1142 точки. Интересното е, че всички клубове без "Асеновец"- "Тракия", "Левски", ЦСКА, "Локомотив" останаха далеч зад нас в първите два дни, а всички те са спортни училища. Отличиха се при децата Ванеса Димитрова- в едноместен каяк на 500 метра стана първа, Йоана Георгиева, изключително талантлива наша каякарка- стана първа и при момичетата, и на по-горната възраст. В едноместния каяк на старша възраст юноши Веселин Вълчев успя да стане първи на 1000 метра, в едноместното кану на 1000 метра имаме много силен състезател- Алекс Ангелов, който стана пръв на 1000 метра, втори на 500 метра, качи се от старша възраст в мъже, станаха първи на 1000 метра с Мартин Петров, а на двуместно кану 500 метра с много малко станаха втори. СнимкаТези състезатели са с изключителен принос за набраните от нашия отбор точки, много им благодарим, мисля, че ще са достойни национални състезатели в бъдеще. В следващите два дни участвахме с 29 състезатели в 74 дисциплини, от които взехме участие в 62. Това са юноши младша възраст, девойки младша възраст, мъже и жени. В четирите състезателни дни участвахме в общо 130 старта. Успяхме да класираме отбора на второ място след "Локомотив" Русе, който участва при мъжете и жените с 26 човека, а ние- само с 6. Там ни изпревариха и натрупаха 90 точки повече от нас. Нямаме възможност при мъже и жени да задържим състезателите, които отиват след 12 клас във висши учебни заведения и не остават във Видин. За нас това участие е изключително важно, защото формира до голяма степен бюджета за следващата година. Искам да благодаря на Управителния съвет на нашия клуб, начело с Юрий Йорданов, благодаря на треньора Цветан Иванов за изключителния му и ползотворен труд. Последните три години изоставахме финансово с 6-7 000 лева задължения към транспортна фирма. Благодарение на кмета на Видин Огнян Ценков, който реши въпроса, ние изчистихме всичките си задължения и в момента нямаме никакви задължения към когото и да било."

Веднага след отборното първенство състезателите на видинския клуб "Ванто" започнаха подготовка за следващото състезание- Държавния индивидуален шампионат, който е в края на юли също в Пловдив. Трима видински гребци пък са част от националния отбор.

Снимка"Дано децата да са здрави, да можем да си реализираме медалите, да се представим както миналата година, да си намерим мястото, на което винаги е бил нашият клуб, там, където видинският кану-каяк винаги е отстоявал позиции, за да можем да обезпечим финансовата стратегия на клуба. Между 14 и 17 юли предстои Европейски шампионат за юноши и девойки в Пловдив. В националния отбор има трима наши състезатели- Алекс Ангелов, който ще гребе в двойка или четворка кану, Веселин Вълчев, Ангел Стоянов в четворка или двойка каяк. Надяваме се те да приключат годината с доста сериозен успех и да продължаваме да се гордеем с тях. Надявам се да са в силните лодки, които ще имат претенции за силно представяне. Трябва да подчертая, че ще участват около 1000 човека, защото първенството е открито. Има отбори като Германия, Русия, Унгария, Полша, Франция, Чехия, Англия, скандинавските държави, които идват с по 70-80 състезатели. Ние сме домакини, а нямаме повече от 25 човека.", каза още Стефан Илиев.

Видинският клуб изпитва сериозни трудности за обновяване на материално-техническата база.

Снимка"Преди 3-4 години успяхме чрез европейски проект да закупим повече от 30 лодки, гребла, моторници, екипировка. Те все още не са армотизирани, но идва моментът, в който ще трябва да се срещнем с ръководството на Общината. Спонсори няма в нашия град, за съжаление. Ще трябва постепенно да подменим материалната част, защото високите технологии до такава степен промениха хода на лодките и греблата, че всичко стана много скъпо. Една хубава лодка струва от порядъка на 3-4 000 евро, което ние не можем да си позволим. Основните неща, които се стремим да вършим със средствата, които имаме, е да участваме в основните държавни състезания, в които участваме с по около 70 деца. Има 6-7 селекции за национален отбор през годината, които са жизненоважни за доброто здраве на клуба, защото без тях не можем да  покажем на какво ниво са нашите елитни състезатели. Вие сами виждате в какво състояние е гребната база, но успяваме да го постигнем основно с много сериозна мотивация, с голямо сърце и със страхотна традиция. Всички деца идват с огромно желание да тренират. В края на краищата, Общината това има като възможност, добре, че не ни взимат наем, добре, че не ни искат средства за електроенергия, за вода, защото тогава вече ще вдигнем белия байрак. Краят ни е толкова беден, че ако поискаме на едно дете 30 лева на месец, няма да дойде."

Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

Три медала за видинските атлети от Националния шампионат

Три медала заслужиха състезателите на видинския клуб "Радуканови" от Националния шампионат за момчета и момичета под 16 години, който се проведе във Велико Търново.  Васил Антонов, който преди броени дни стана републикански шампион на 200 м и 400 м при юношите под 18 години, при по-малките стана първи в спринта на 100 м. В сериите видинският..

публикувано на 30.06.24 в 17:22

Девет отбора участват в Адриатическата лига, "Монтана" е сред тях

Девет отбора ще участват в Адриатическата лига по баскетбол при жените през новия сезон. Монтана отново ще играе, като след година прекъсване се завръща Берое /Стара Загора/. В сезон 2024/2025 ще участват три отбора от Хърватска - Рагуса /Дубровник/, Трешневка /Загреб/ и Загреб. По един представите ще имат Сърбия - Партизан /Белград/, Босна и Херцеговина..

публикувано на 30.06.24 в 16:59

"Монтана" направи 1:1 с "Крумовград", има нов треньор

Монтана завърши наравно 1:1 с Крумовград на лагера в Банско, където двата тима са на подготовка. Отборът от Северозапада вкара първи гол. В 10-та минута Борислав Вакадинов центрира и Виктор Добрев прати топката в мрежата на елитния тим. Малко по-късно Крумовград изравни чрез Ламин Тал. До края на първата част нов гол не падна. Пропуска за Монтана..

публикувано на 30.06.24 в 16:48

Два медала за Мездра от Търново

Първият ден (29 юни) от националния шампионат за мъже и жени излъчи шампионите на 1500 м. Двама състезатели на СК”Атлет” Мездра с треньор Йоло Николов се окичиха с медали.Лиляна Георгиева (Актив 2013 – Пловдив) бяга с националната рекордьорка на дългите бягания (от 10 000 м до маратон) Милица Мирчева/Атлет Мездра/  и балканската шампионка на..

публикувано на 30.06.24 в 16:29

Отборът на ПМГ Видин записа името си със златни букви в историята на Училищната Esports лига

"Класа над всички останали - MG Elita са шампиони за втора поредна година! Пренаписана история! ПМГ Видин и Видин, като цяло, трябва да се гордеят ", с тези думи Иван Кинчев , основател на българската School Esports League (Училищна лига по електронни спортове), връчи купата на победителите в състезанието по мултиплеър играта League Of Legends (Лигата..

публикувано на 29.06.24 в 23:05

"Мила Родино" звуча в Северна Македония в чест на видинчанка

Българският химн огласи спортната зала в Битоля, Република Северна Македония, в чест на видинчанката Никол Николова. Талантливата състезателка на СК "Борба, самбо, джудо" Видин прибави балканска титла към богатата си колекция от медали и купи. Никол триумфира в Балканското първенство по джудо за деца до 13 години. По пътя към златния медал тя победи..

публикувано на 29.06.24 в 20:38

Звездите на на мездренската лека атлетика ще бягат във Велико Търново

Велико Търново става център на българската атлетика от днес до 30 юни.  За поредна година старопрестолната българска столица Велико Търново ще приеме националните шампионати за мъже и жени, както и за момичета и момчета под 16 години.  Най-добрите бегачи в България от СК "Атлет" Мездра с треньор Йоло Николов също ще се състезават на националния..