"Покупките от презентации са наречени от закона "договор, извън търговския обект", защото сделката се сключва на място, което не е в традиционните магазини и законодателят е преценил, че потребителят няма достатъчното време и спокойствие, за да вземе своето информирано и осмислено решение. Именно заради това, в повечето от случаите, с някои изключения например, когато става дума за стоки, свързани с хигиенни съображения или пък се изработват конкретни продукти по зададени от потребителя параметри - такива са изключенията, но в повечето случаи потребителите могат в 14-дневен срок от сключването на договора или от доставката на стоката да се откажат от този договор. Това, което трябва да направят е следното - да изпратят в тези първи 14 дни, писмено, един формуляр, който търговецът е длъжен по закон да им предостави най-късно към момента на сключването на сделката и след като изпратят този формуляр имат още 14 дни от тази дата да върнат стоката по начина, по който съответно е посочено от самия търговец. Трябва да обърнат специално внимание на това на какъв адрес трябва да я изпратят. Нашият съвет е в товарителницата да напишат какво точно изпращат и да оставят опция за преглед, за да може търговецът да не използва и тези дребни елементи, за да възпрепятства правото на отказ."
Тези презентации често са насочени към най-уязвимите групи хора - възрастните, безработните и социално слабите.
"Обикновено тези хора не са подготвени за всички маркетингови трикове, които се прилагат, както и когато се отправя поканата. Най-често получаваме хартиени покани в пощенските кутии. В тях виждаме само изображенията на продуктите, които ще ни бъдат презентирани, но не и цена. Ако видим тази цена, която обикновено е доста висока, става дума за хиляди левове, тези, които са чували за тези презентации, вероятно знаят и няма изобщо да отидат. Но всъщност те виждат само една снимка на продукти, които по някакъв начин привличат вниманието им, защото те са или за поддържане на дома, в повечето случаи им се приписват ортопедични свойства, а знаем, че хората от третата възраст обикновено имат различни заболявания и са опитали какво ли не, за да си решат проблема, но ето сега се появяват тези магически уреди и те ще им бъдат презентирани. Обещават се безплатни подаръци в предварителните покани, което допълнително привлича вниманието", предупреждава още Руменова.
Повече може да чуете в звуковия файл.
Вчера Българското националното радио отбелязва своя 90 ти рожден ден. Да ни е честито. "Без радио не мога" - това споделя Ангелина Петкова от Монтана. Тя е на 86 години, най-възрастната радиожурналистка в града. С Ангелина Петкова ни среща кореспондента ни в Монтана Любо Андреев. Йодановден по стар стил отбелязаха във..
Без радио не мога. Това казва Ангелина Петкова от Монтана . Тя е на 86 години, най-възрастната радио журналистка в града. Първите стъпки в професия прави в Трявна. Обучава се в Българското национално радио под ръководството на Анна Шинева, Николай Джунов, Борислав Бояджиев и Михаил Минков. И до ден днешен Ангелина се чува по телефона с Божана..
Неделята, в която се намираме днес е Петнадесета неделя след Неделя подир Въздвижение. Днешната неделя е посветена на евангелското събитие – срещата на Господ Иисус Христос със Закхей , началник на митарите и богат за онова време човек. "Йерихон, палмовият град, отново бе развълнуван. Вестта за изцеряването на слепия просяк..
Възрастни хора в 10 населени места от община Мездра обслужва в момента социалната кухня към фондация "Проект Северозапад" , която възстанови дейността си от началото на годината. Продължават записванията. От неправителствената организация са готови да доставят обяд на достъпни цени до повече населени места, обясни директорът на фондацията Яна Рупева..
Продължаваме да ви срещаме с хората от Северозапада, които успяват да превърнат своето хоби в професия. Това е нещо наистина прекрасно, но понякога може да бъде и предизвикателство. Когато хобито стане професия, магията понякога се губи. Срокове, клиенти и ангажименти заменят свободата, с която сме свикнали. Но когато обичаш истински това, което..
Избраха трите най-популярни думи за 2024 година. Това са "Шенген"- с 37.57%, "дубайски шоколад"- с 26.33% и "санитарен кордон"- с 24.14%. Те бяха избрани в третия етап на конкурса "Думи на 2024 година", чрез потребителска анкета, проведена в сайта kaksepishe.com , в която желаещите да участват имаха право да гласуват за общо 10 думи, подбрани от..
С нестандартната белгийска писателка Амели Нотомб вече сме се срещали благодарение на романа ѝ „Кралска воля“. И ако там тя разказваше една леко абсурдна любовна история за открадната самоличност, то в романа „Попитай сърцето“ темата е за друг вид любов и за това какво се случва, когато въпросната любов отсъства или не е тази, от която..