Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Буферният паркинг край Видин е факт, неясно остава как се организира движението

4
Снимка: Радио ВИДИН

Буферен паркинг за тирове е изграден преди подхода към Дунав мост 2, от 15 май вечерта вече работи. Ден по-късно на среща на транспортните фирми от Видинска област притеснени шофьори се поинтересуваха каква собственост е, каква е организацията на движение, могат ли камионите на видински фирми да не престояват на него. 

"Никой не може да ни каже държавен ли е, частен ли е, какъв статут има, как ни спират, защо ни спират, какво ни се случва. Няма отговори... Ние страдаме само ние, те хората отвън са добре, ние във Видин ще страдаме много. Кой ще ни защити нас?", каза Николай Тодоров- превозвач.

"Във Видин е от днес, в Русе е от преди повече от месец. Най- старият е на Капитан Андреево. Той функционира от близо две години и половина. Държавата не е построила досега един паркинг по граничните пунктове... един. Без да знам собствеността тук, съм сигурен, че не е държавен. Вие коректно задавате въпроса- тези, които са от другаде, са добре, ние, обаче какво правим... Тази инвестиция, който и да я е направил, в момента, в който България бъде приета в сухопътен Шенген, отива на кино", коментира Йордан Арабаджиев- изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

Проблемът за видинските шофьори обобщи Андрей Андреев- видински превозвач:

"Според мен, проблемът на видинските превозвачи е, че всеки един от нас си има база и защо трябва да ходим в буферния паркинг. Което мисля, че до няколко дни ще го регулираме това нещо с представители на Община, полиция, Областна управа, управителят на паркинга и мисля че няма да има никакви проблеми. Никой няма нищо против да плати 15 лева нормална цена. Той, ако стои на опашката 5-6 часа, този камион ще си изгори в нафта тези пари..."

На въпроса кой има право да спира тежкотоварните автомобили от пресцентъра на ОДМВР- Видин ни отговориха, че за пропускателният режим от и към буферния паркинг би следвало да отговаря управителя на паркинга. Задължения на органите на реда е да реагират на сигнали за ПТП, както и да съдействат за регулиране или подпомагане на трафика при тапи на пътя.

Седмица след като заработи буферният паркинг, потърсихме и шофьори, които чакаха на опашка на околовръстния път преди паркинга: 

"За първи път ще влизаме сега. Нямаме си представа каква е организацията, какво се случва... То е същото да стоим тук. Плаща се 15 лева за българите, 15 ли е, 20 евро за чужденците. Стоиш и чакаш пейджърът да изпищи и да се редиш още няколко часа да излезеш от паркинга. И си отиват по две денонощия. По-рано влизахме за едно, сега влизаме за две. Те като не работят там на митницата, ако ще хиляда паркинга да направят, все тая... Колегата оня ден 4 часа не е могъл да излезе... За първи път съм... Колеги казаха, че от една седмица има. Трябва да вляза задължително. Номер дават и като ти дойде номера, излизаш за границата..." 

Буферният паркинг е изграден на площ от 70 декара, на него могат да бъдат паркирани 550 камиона. Има изградена административна сграда на вход/изход, баня, тоалетни, има интернет, ресторант, магазин в процес на изграждане, обясниха Цветелин Петков и Георги Жеков- служители в буферния паркинг:

"Малко преди самия мост, има светофар, който е малко преди моста, на който трябва камионите да влизат. Има светлина червена и има знак зелено за на дясно, който трябва да е паркингът. Когато паркингът е пълен, свети червено и те трябва да влезнат в самия паркинг. Защото вътре има преди тях камиони, които чакат реда. Не е задължително да се влезе в паркинга. Всеки господин шофьор, госпожа на тир, може да влезне по желание. Ако не иска, записва предния номер, който е на автомобила преди него, гледа този номер и си следи реда. След като излезнат всичките от паркинга и дойде този номер за излизане, тя или той може да излезе от паркинга. Стои си някъде, чака си и си следи номера на автомобила, който е бил преди него. Който иска да влезне, влиза, взима си пейджър, който му се дава на входа, той е с номер и издава аларма. Като му дойде реда, времето, му се издава аларма, пейджърът издава звук, вибрации и той се нарежда за изход. Това е цялата процедура... Засега не сме намерили някакви основателни причини да не мислим, че върви реда. Това е цялата организация, точно заради това камионите да не са на улицата, а да са в паркинга. Който няма желание да бъде в този паркинг, не му се налага някаква, нали насила да му се наложи да присъства вътре в самото съоръжение, може да си вземе реда, както каза колегата и да напусне..."

Радио Видин изпрати въпроси до пресцентъра на АПИ, Областния управител на област Видин, кмета на Община Видин, директора на българо-румънското дружество "Дунав мост Видин-Калафат" и очакваме отговори от институциите за организацията на движение, собствеността на буферния паркинг, целта на инвестицията и други. 

Към този момент единствено от пресцентъра на Община Видин отговориха: "Подробен устройствен план е приет с решение на Общински съвет-Видин, одобрен със заповед на кмета на Община Видин д-р Цветан Ценков. Издадено е разрешение за строеж. Обектът е въведен в експлоатация с акт 16 от 14.05.2024 г. с приемателна комисия на Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК). Площта на имота е 116 394 кв.м. Името на фирмата-собственик е „ДАНУБИЯ ЛОГИСТИК ВИДИН" ЕООД."

Повече може да чуете в звуковия файл. Радио Видин ще продължи да следи темата. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

Има ли решение проблемът с безводието

Хидротехническият факултет на Университета по архитектура, строителство и геодезия организира днес среща-дискусия, посветена на течовете във водоснабдителните системи , на тяхното откриване, оценка, намаляване и техники и методи на отстраняване. Факултетът ежемесечно провежда срещи, свързани с проблемите на водата, каза доц. Венци Божков- заместник..

публикувано на 27.11.25 в 16:42
Боклук - илюстративна снимка

Как работи моделът "плащаш, колкото изхвърляш"

От 1 януари 2026 г. в България трябва да започне въвеждането на модела "замърсителят плаща". Принципът стимулира по-малко генериране на отпадъци и повече разделно събиране. В момента плащаме на база данъчната оценка на имота, което прави системата несправедлива и необоснована.  "Има различни варианти за пресмятането спрямо вида жилище,..

публикувано на 27.11.25 в 15:45

Кога ще заработи Социалният план за климата

България в момента е в процес на финализиране на Социалния план за климата. Страната ни ще внесе в Европейската комисия  втори вариант на социалния план за климата, това стана ясно след среща с експерти на FFW-България и Хабитат България, която е част от проект "BioJust". Проектът експериментира с евентуално приложение на общинско ниво с частични..

публикувано на 27.11.25 в 14:53

Мотористи закриват сезона с импровизирана среща във Видин

На 29 ноември, събота, във Видин ще се проведе мотосреща на открито. Организатор на инициативата е Георги Георгиев , представител на "Bulgarian Adventure Group" /BAG/ - мото група за любители на приключенията на две колела. Идеята е непретенциозна - да се съберат всички фенове на мотори, независимо от това дали са "свободни ездачи" или членуват в..

публикувано на 27.11.25 в 14:00

Болницата в Лом очаква своите нови библиотечни пространства

Над 250 книги ще бъдат дарени на МБАЛ "Свети Николай Чудотворец" в Лом утре, 28 ноември. Акцията се реализира благодарение на Зорница Михайлова от Монтана, която е създател на инициативата "Библиотерапия!". Инициативата започва в родния ѝ град с дарение в болница „Сити клиник“, като тогава тя не е предполагала, че кампанията ще се разрасне,..

публикувано на 27.11.25 в 14:00

В "Музикална зона" на 27 ноември 2025 слушаме ZZ Ward

Понякога я наричат "момичето с шапката". Истинското и име е Жужана Ева Уорд. Вестник "Ню Йорк Таймс" пише за нея: "Енергията и напомня на Тина Търнър, стилът и - на Арета Франклин, а душата и - на Ета Джеймс". Закърмена от детинство с ритъм енд блус, продължава линията и до днес, като добавя звученето на поп, рок, кънтри и соул. Харизматична млада..

публикувано на 27.11.25 в 09:00

Забрана за паркиране предизвика недоволство във Видин

Жители на Видин не са съгласни с новото ограничение за паркиране на улица "Христо Ботев“ в града. В рамките само на един ден  над 300 души са се подписали с искане мярката да отпадне, а още подписи на недоволни продължават да се събират. Става дума за участъка между улиците "Широка“ и "Гео Милев“, където живеещите твърдят, че нямат къде да..

публикувано на 26.11.25 в 15:20