Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Народният представител от "Възраждане" публикува видеоклип с огромните дупки на пътя между Монтана и Враца

Петър Петров: Пътят Видин-Ботевград се бави заради стремежа към еврозоната

Управляващите не желаят да инвестират в скоростния път, за да намалят изкуствено дефицита и да чакат конвергентния доклад

Снимка: личен архив

Народният представител от "Възраждане" от Монтана Петър Петров публикува видеоклип с огромните дупки, които са се появили по международния път Е-79 между Монтана и Враца. Той обясни, че само за няколко километра по тази отсечка е преброил над 100 дупки, които са предпоставка за пътни произшествия: 

"През последните две години изключително много пъти съм сезирал всеки един министър на регионалното развитие и благоустройството за необходимостта от цялостно преасфалтиране, а не просто кърпене на дупки, за различни републикански отсечки, включително и за въпросната, която се води първокласен, но само на хартия, републикански път. За последните две години съм подал множество сигнали, повечето от тях съм защитавал и от трибуната на Народното събрание. Включително и за този случай, който публикувахме във видео, съм внесъл искания до двама министри. Едно искане до министъра на регионалното развитие освен да го преасфалтират, докато това се случи да направят предупредителна пътна сигнализация, защото шофьорите нямат никакви предупреждения, че там има огромни кратери. Освен това сезирах и министъра на вътрешните работи да сложи патрули, които да регулират движението. Последната информация, която имам, е, че в последствие до село Трифоново, една малка част, е преасфалтирана, но по-голямата част не е пипната, защото всичко в България се прави на парче."

Той добави, че и редица други пътища в Северозапада се нуждаят от основен ремонт.

"За отсечката от Лом до Козлодуй, която попада в моя избирателен район, само за миналата година два пъти съм сезирал както служебния министър Иван Шишков, така и Андрей Цеков, редовния министър, за нуждата от цялостно преасфалтиране на този пътен участък. Миналата седмица с нашия депутат от Враца Ивайло Папов внесохме пък писмен сигнал за състоянието на отсечката Бяла Слатина-Кнежа-Плевен, през която ми предстои да премина утре. И ние, народните представители, пътуваме през тези отвратителни отсечки, които не се ремонтират заради бездействието на АПИ, и също носим този риск да увредим здравето и живота си на тези отсечки. Правим всичко, което е възможно, за да може изпълнителната власт да ги ремонтира."

Петър Петров заяви още, че се надява тежкотоварният трафик да не бъде пуснат отново през старопланинския проход "Петрохан", защото това допълнително ще усложни пътната безопасност в региона.

"Последните две лета участвах няколко пъти в масови протести, инициирани от пътуващи и от местни жители, за да не се допускат тирове. Току що слязох през прохода и все още няма пуснати тежкотоварни камиони. Дано тази заповед, която е от началото на януари, не бъде приведена в действие, тъй като е изключително рисково да преминават тежкотоварни камиони през "Петрохан". В допълнение на това видях, че хоризонталната маркировка, особено в северната част, липсва. Ще внеса веднага искане до министъра на регионалното развитие АПИ да направи съответните обозначения."



Защо се бави вече 6 години строителството на пътя Ботевград-Мездра, което е причината за лошото състояние на обходите и тежките пътни инциденти?

"По същата причина, поради която от 6 години всяко едно правителство се опитва да вкара България в еврозоната. Не желаят да има бюджетни разходи за пътища, тъй като това са най-големите разходи от капиталовите, за да може бюджетното салдо да е с до 3% дефицит, което е условие за приемането на България в еврозоната. Това е причината да не се вършат сериозни ремонти, от каквито обаче се вижда, че имаме жизнена нужда особено тук - в Северозапада. Ако си спомняте, бившият министър обещаваше по време на парламентарен контрол, че пътят ще бъде отворен декември месец. Това не се случи. Сега министърът на регионалното развитие Иван Иванов обещава, че това ще стане юни месец. Там проблемът със свлачищата се оказа, че е сериозен и съм песимист, че ремонтът ще приключи юни месец. За да пътуват българите по хубави и безопасни пътища, трябва да се правят инвестиции, каквито виждаме, че АПИ не прави. Заради това ние от "Възраждане" декември месец внесохме проект за промени в Закона за пътищата, за да може да има т.нар. регресна отговорност на ръководителите на тези институции, които стопанисват пътищата, когато проявяват престъпна небрежност и бездействие да ги ремонтират. Така както във видеоклипа, видян от 250 000 души, с тези дупки, в които ако удари кола, не се знае човекът дали ще оцелее."

Петър Петров добави, че по същата причина закъснява строителството и на останалите отсечки от новия път - Видин-Монтана и Монтана-Враца.

"Правителството не желае да инвестира в скоростния път, който бързо да поеме този наистина сериозен международен трафик. Не желаят да вложат инвестиции, за да се осигури здравето и животът на пътуващите. Вместо това режат всички бюджетни разходи, само и само за да намалят изкуствено дефицита и да чакат конвергентния доклад. Това е причината да не се инвестира в тези наистина важни пътища. Най-големият проблем за възникването на пътнотранспортните произшествия е, че караме по лоши пътища и единствените отговорни за това са правителството и АПИ."

Повече - в прикачения звуков файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още
Георги Киряков

Георги Киряков: Пеевски протяга ръка към властта

Трус в политиката след изборите в Пазарджик.  ГЕРБ с остра реакция.  Бойко Борисов отправи предупреждение към партньорите и заговори за предсрочни избори.  Предстои ли нов формат, след като бившият премиер пожела преформатиране на властта?  Делян Пеевски от своя страна поиска официално да влезе в управлението на страната.  Политическото статукво..

публикувано на 16.10.25 в 10:00

Какво ядат децата ни в училище?

Точно месец измина от началото учебната година и отново на дневен ред излиза въпросът за качеството на храната, която се предлага на учениците в училищата. Това е тема, която засяга хиляди семейства ежедневно. Днес ще се опитаме за разберем повече за това какво реално стига до ученическите чинии. Спазват ли се изискванията за качеството на храната и..

публикувано на 15.10.25 в 11:53

Справя ли се кабинетът "Желязков"

Справя ли се кабинетът "Желязков" с управлението на страната? Имат ли основание критиките на опозицията към управляващите? Стабилна ли е коалицията? Решава ли проблемите на хората в Северозапада? Отговорите потърсихме в "Посоките на делника". В момента основната политическа война в България e за геополитическата ѝ ориентация . Това заяви..

публикувано на 14.10.25 в 13:14

Как да направим българските общини по-добри места за живот

Годишната среща на местните власти- водещото събитие на Националното сдружение на общините в Република България /НСОРБ/, се провежда в курортния комплекс Албена. Събитието е част от проявите, посветени на Деня на българската община. През тази година форумът се провежда от 12 до 14 октомври и преминава под мотото "Безкрайни възможности в..

публикувано на 13.10.25 в 14:27

Село Вирове съхранява българските традиции и дух

В първите дни на есента екипът на Радио Видин гостува на село  Вирове, което се намира  на 12 км от Монтана. До него има и редовен автобусен транспорт.  Наименованието на селото идва от река Вировска, а тя пък носи името си от многото вирове, които са се образували по нея.  Селото е заселено след 1882 г.  И днес..

публикувано на 10.10.25 в 12:00

Теодор Димокенчев: Социалната ни система е построена върху лъжи

За последните 35 години населението на България е намаляло с над 2 млн. и половина, като към момента сме под 6 500 000 души. Нацията ни застарява, но раждаемостта в последните 20 години се покачва, показват данните на Националният статистически институт за 2024 година.  Политиките по демография не са от хоризонта на едно правителство или на един..

публикувано на 09.10.25 в 10:00

В Гара Орешец с подписка срещу изграждането на фотоволтаичен парк

От инициативен комитет в Гара Орешец се обявиха против изграждането на фотоволтаичен парк на площ от над 700 декара в землището на селото.  Ще има екологични последици и ще попречи на туризма, каза Соня Серафимова. "В момента се стига до цифрата 735 декара, което ни води на мисълта, че това е много нещо и буквално задушава селото от..

публикувано на 08.10.25 в 15:26