През целия си живот доктор Ирини Харингфорд е живяла с мисълта, че е била изоставена от родителите си. „Подарена“ на леля си. Вярвала е, че майка ѝ и баща ѝ са я отхвърлили, избирайки да оставят в семейството само прекрасната ѝ сестра Елинор.
Романът „Сестра ми“ на Мишел Адамс е от книгите, които през цялото време ти се иска да спреш да четеш, но въпреки това продължаваш, защото засяга твърде болезнени теми, при това ги засяга в дълбочина. В него се говори за семейството, за отхвърлянето, за рани, които само най-близките могат да нанасят. Защото така, както може да не нарани собственото ти семейство, никой друг не би могъл. Лошото е, че точно семейството никой не може да си избира.
А всичко започва някак твърде клиширано – с едно телефонно обаждане. Ел се обажда посреднощ, за да съобщи на сестра си, че майка им е починала и погребението ще се състои в семейното имение.
Ел и Ирини са кръвни сестри, отгледани в различни семейства. На тригодишна възраст Ирини е изпратена да живее с леля си без ясна причина или поне на нея никой никога не ѝ е давал такава, поради което тя вярва, че просто е била отхвърлена от родителите си. Чак когато е вече на девет, тя отново се среща с вече 13-годишната Ел. Лоша идея, както смятат всички, освен Ирини. Ел е буйна, дръзка, дори плашеща и опасна на моменти, готова на всякакви изстъпления, за да защити сестра си. Готова е да лъже, да краде и да наранява жестоко заради нея и до един момент Ирини смята това за привилегия. Помежду им цари странна изяждаща взаимност, в която Ирини има нужда от маниакалното деструктивно поведение на Ел, а Ел се нуждае не по-малко от приемането, което намира само у по-малката си сестра.
Завинаги белязана като нежелано дете, осъдена да прекара детството си в условия на непрестанно отхвърляне и подигравки, единствената сигурност на д-р Ирини Харингфорд е в щурата Елинор, която постоянно се появява, като че ли само за да сее хаос. Но и да я обича и пази от всичко и всички. Или поне Ирини така си мисли, докато не започва да осъзнава, че в любовта на Ел има нещо тревожно, дори демонично. Тогава между двете започва мъчителна игра на котка и мишка, на криеница и нови бягства. Ролите от самото начало са ясно очертани и никога не се разменят. Ирини бяга, крие се, сменя адреси, телефонни номера и дори работни места, Ел я търси, понякога години наред. Игра, която внезапно приключва с онова среднощно позвъняване. Не е най-подходящият момент Ирини да пита как отново е била намерена.
В интерес на истината, тя не е особено опечалена от смъртта на онази жена. В края на краищата, видяла е за последен път майка си в деня, в който са я „подарили“ на леля ѝ Джемайма. Но надявайки се да получи отговори и да постигне някакво примирие с миналото, тя решава да отиде на погребението, въпреки усещането, че прави грешка. Не заради семейството, което никога не е възприемала като свое такова, а заради Ел. Ел по-обсебена отвсякога, решена да не допусне сестра ѝ да си тръгне отново. Последният път я е издирвала шест години. Освен това Ел има своите причини да търси същите отговори като нея.
Младата лекарка се оказва права. Със стъпването си там, тя се озовава в капан, от който може да излезе само с правилните отговори. Правилни за кого обаче? Защо Морис и Касандра Харингфорд са решили да се откажат от едната си дъщеря и да задържат другата? Защо са избрали да задържат точно Ел, а не Ирини? Дали защото Ел наистина е била по-обичана, или има по-мрачна причина по-малката да бъде отпратена далеч от дома?... Веднъж попаднала в старото семейно имение, Ирини Харингфорд малко по малко започва да разбира, че заминаването ѝ преди години е нещо повече от онова, което винаги си е мислела, а отговорите, които търси, може би струват прекалено скъпо.
Мишел Адамс е британска писателка, която в момента живее и работи в Лимасол на остров Кипър. Пише в жанра на психологическия трилър и дамската литература, а романите ѝ са разпространявани вече в над 20 държави, включително родната ѝ Великобритания, САЩ, Германия, Гърция и Китай. Нейни статии са помествани във вестниците „The Guardian“ и „Daily Mail“.
На деветгодишна възраст Мишел прочита първия си роман от Краля на ужаса Стивън Кинг и твърди, че от тогава е пристрастена към съспенса. Трилърът „Сестра ми“ е нейната дебютна книга.
Сдружение "Един процент промяна" набира средства за осигуряване на отопление в читалището във врачанското село Ослен Криводол. Необходими са 17 200 лв., с които да бъдат закупени климатици. Читалището е създадено преди три години и се помещава в бившето училище. Сградата е предоставена от Общинския съвет в Мездра, а с дарения и доброволен труд..
За какво може да си мисли човек, докато пада от петнайстия етаж? Казват, че в такива моменти животът ти минава пред очите като кинолента, а Иван Георгиев, по-познат на цяла България като Джони Шкейца, може да го потвърди. Оказва се обаче, че едно падане от петнайстия етаж далеч не е толкова кратко, колкото изглежда и, докато лети неконтролируемо..
Чудно нещо е дърворезбата - от едно парче дърво се издълбават различни форми и мотиви върху дървесината, създавайки релефни изображения. Резултатът от дърворезбата е декоративен продукт, често използван за създаване на сувенири, интериорни елементи и украшения, които могат да запазят вида си за дълго време. Дърворезбата съществува от много..
Днешната история в "97 лапи и една опашка" е за всеки, който има нужда от верен приятел. Става въпрос за седем малки и симпатични кученца, които търсят своя нов дом и любящи стопани. Ивайло Йосифов намира едно куче, което е обект на враждебно отношение от страна на хора, които живеят около негов имот в град Лом . Прибира животното и му дава името..
Играта "Мисията възможна: Спаси човечността!" съчетава въображение, съпричастност и сила на посланието. Същевременно представя принципите на червенокръсткото движение по атрактивен за младите хора начин, обясни Галина Йорданова, главен специалист към Секретариата на Областния съвет на БЧК (Българския червен кръст) във Видин. "Тази..
На 5 септември отбелязваме Международния ден на благотворителността - дата, включена в календара на ООН в чест на годишнината от кончината на Майка Тереза, символ на милосърдието и всеотдайната помощ към най-нуждаещите се. Този ден е призив към всеки - независимо дали е представител на неправителствена организация, корпорация, благотворително..
В днешно време децата прекарват все повече време пред екраните - телефони, таблети и компютри. За разлика от това, през 90-те години игрите бяха на улицата, на двора или в парковете. Децата тичаха, скачаха, катереха се, събираха се по групи и измисляха нови забавления. Но каква е разликата между тогавашните игри и днешните? Къде е по-добре да..