Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Лош път тормози хората от видинското село Тияновци

Лошият път за видинските села Калина, Тияновци и Делейна в община Брегово от години създава неудобство и проблеми на жителите. За това сигнализира в "Посоките на делника" по РАДИО ВИДИН редовната ни слушателка Елена Тодорова.

"Вече осем години живея в Тияновци и този път с всеки изминал ден става все по-зле. Състоянието му е плачевно до такава степен, че не можеш да минеш от една дупка до друга. Кметът на общината Милчо Лалов все обещава, че пътят ще бъде оправен и хората очакват, и се надяват. Над 700 души от трите села се включихме и в подписка и я изпратихме до Министерския съвет. В община Брегово има 2 общински пътя- не 22-а. Този лош път ни е голямата болка", категорична е Елена.

© Снимка: РАДИО ВИДИН

Екип на РАДИО ВИДИН решихме да проверим какво е състоянието на шосето и видяхме дупка до дупка, коя от коя по-дълбока. На площада в село Тияновци ни посрещнаха недоволни хора.

"Пътят не е ремонтиран от времето на ТКЗС-то. През годините само запълваха дупките. По шосето вече не останаха и камъни, а само земя", възмущаваха се тияновчани. Към хората от селото се присъедини и вече бившият кмет на съседното село Делейна, Милен Иванов.

"Цялата трагедия на моето съществуване като кмет беше борбата с Милчо Лалов да ремонтира този път. Всяка година са планувани средства от държавния бюджет за ремонт на пътя. Основната грижа е от Тияновци до разклона. От Тияновци до Калина има 2 километра, и от Калина до разклона още 1 километър, общо 3 километра. Така си беше преди години, така си остана и така и ще бъде", заяви недоверчиво Милен Иванов.

След срещата с хората от Тияновци разговаряхме и с общинския кмет Милчо Лалов, който каза, че:

© Снимка: РАДИО ВИДИН

"В продължение на много време в поименния списък за лимитни и капиталови вложения на Закона за държавния бюджет, за четвъртокласна пътна мрежа за общините се залагат целеви средства. Средствата за община Брегово за поддържане на този път бяха около 80 хиляди лева. С тези пари в продължение на няколко години ние сме извършвали единствено и само закърпване. Това обаче не решава проблема със състоянието на пътя. Основен ремонт не е извършван никога. През мандата на Тройната коалиция, Община Брегово кандидатства по европейска програма за ремонт. Проектът беше добър, оцениха го, проведе се процедура за избор на изпълнител по Закона за обществените поръчки. Избрахме изпълнител и когато трябваше да започне финансирането, властите се смениха и ни беше отговорено, че за основен ремонт на този път няма средства. Сега кандидатстваме по Програмата за развитие на селските райони, трябва да се извърши основна рехабилитация на част от този път. Проектът е внесен на 09.09.2013 г. в Разплащателната агенция, специалисти от Държавен фонд "Земеделие" вече огледаха състоянието на пътя, очакваме обсъждане на проекта. Ако специалистите преценят, че той е добър, започваме процедура за избор на изпълнител и след това- ремонт на пътя",
обясни кметът на Брегово.

Попитахме Милчо Лалов, от кого зависи да бъде поставена табела, упоменаваща посоката за Тияновци. Табели има само за селата Калина и Делейна. Отговорът беше, че това е проблем на Областното пътното управление във Видин.

"Видял съм, че не фигурира името на Тияновци. Разговарях с управителя на Пътното управление, до края на годината трябва да се сложи такава табела", подчерта кметът.

Още по темата за неволите на хората от Тияновци чуйте в звуковия файл.

По публикацията работи: Лилия Димитрова и Ани Цекова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Подходящ модел за България ли е президентската република?

Промяна на управленския модел в България - трайно решение на политическата криза или популизъм с користни цели ? На фона на поредицата от предсрочни избори и крехко управленско мнозинство, отново официално е лансирана идеята за смяна на парламентарната република с президентска.  На страната е нужен нов модел на управление и обществото ни трябва..

публикувано на 04.02.25 в 13:32

Кои са основните причини за катастрофите у нас

Алкохолът и наркотиците са главната причина за възникване на катастрофите в страната, показва анкета на Съюза на българските автомобилисти, проведена с шофьори през 2024 г. Анализът на данните от проучването е направен от доц. д-р Зорница Тоткова от Института за изследване на населението и човека към Българска академия на науките.  След..

публикувано на 03.02.25 в 11:05

Кметът на Флорентин: Искам да променя облика на селото към по-добро

  Село Флорентин е едно от петте населени места в община Ново село. Разположено е на брега на река Дунав. Хората тук се занимават с риболов, селско стопанство, лозарство и винопроизводство. Местните говорят на влашки език. Съхраняват влашки обичаи и традиции в песенния и танцов фолклор. Материалното културно наследство е най-вече в красивите и..

публикувано на 31.01.25 в 11:20

Ще се присъединим ли (и кога) към Еврозоната?

Присъединяването на България към Еврозоната е ключов приоритет на новото редовно правителство, по който се работи усилено и в тясна координация с партньорите от Европейската комисия. Това е потвърдил министър-председателят Росен Желязков на среща с българския еврокомисар Екатерина Захариева.  От думите на премиера, става ясно, че България ще..

публикувано на 30.01.25 в 10:00

Крие ли рискове икономическото райониране на страната?

Промяна в икономическото райониране на страната поиска бизнесът преди дни и очерта приоритетите си, за които очаква съдействие от редовното правителство. Работодателите настояват и за реформа в образованието, и въвеждане на матура по математика, като част от политиките за решаването на проблема с недостига на работна сила. Според тях е..

публикувано на 29.01.25 в 10:45

Пътят Видин-Ботевград: Обещания и (без)действия

Седем години изминаха от протестите, които принудиха властта да започне да строи съвременна и сигурна инфраструктура до Северозапада. Завършването на скоростния път Видин-Ботевград обаче все още е някъде в неопределеното бъдеще, а според първоначалните ангажименти трябваше да е готов до края на 2021 година. Общо три редовни и шест служебни..

публикувано на 28.01.25 в 12:56

Общини от селски райони са с гарантирани европейски средства за инфраструктура

Общините от селските райони в страната са с гарантирани средства по Стратегическия план за развитие на земеделието и селските райони, които да са за изграждане и развитие на инфраструктура. В област Видин право на тях имат десетте по - малки общини- Белоградчик, Бойница, Брегово, Грамада, Димово, Кула, Макреш, Ново село, Ружинци и Чупрене. Общата..

публикувано на 27.01.25 в 12:25