Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

В Люти дол искат да възстановят инфраструктурата, пострадала при строителството на магистралата

"Надявам се, когато приключи строителството на магистралния път, който ще мине и край селото ни, да бъде ремонтирана главната ни улица, по която сега минава целият трафик от Е79", коментира ситуацията в мездренското село Люти дол кметът му, Никола Николов.

"Един от основните ни проблеми сега е именно този трафик. Той ни създава много грижи. Оттук сега минават всички превозни средства от София към Мездра, Враца и Видин. С една дума- инфраструктурата ни е голям проблем. С него се боря откакто съм застъпил като кмет и не мога нищо да направя. За трафика се използват две улици в селото, които не са подготвени за такова натоварване по тях. Вече са амортизирани, изкопани са огромни дупки. люти долОбаждам се на АПИ, обаждам се на Пътно управление Мездра, а те ми казват, че това била общинска улица. А аз им отговарям, че в момента тя не е общинска, в момента е Е-79. Голямо безхаберие, направо не ми се говори...

Заради този трафик протести правихме в селото преди месец. Още същия ден се отзоваха институциите, но като минаха два дни, всичко се забрави.  

Надявам се поне когато бъде завършен новият път, нещата да се променят и това да спомогне за съживяването на селото. Сега тук са останали предимно възрастни хора, няма нов живот. Вярно е, че се закупиха доста къщи в селото, предимно от софиянци, но те идват тук само за почивните дни. Те са временно тук, нямат грижа за селото, гледат само да си изкарат уикенда добре и си заминават. Дали селото може да стане рай за тези софиянци като бъдещи пенсионери- да, но те пак ще са пенсионери. Тук трябват млади хора. Ето защо новият път ще е добре за нас. Така млади хора, които се заселят в селото, ще могат да живеят в спокойна обстановка, сред красива природа и в същото време да работят в Ботевград, Мездра и Враца, където ще се стига буквално за минути по магистралата..."



"Днес на селското ръководство е по-трудно да решава възникналите проблеми"
, коментира ситуацията и най-дълго заемалият длъжността кмет в Люти дол, 82-годишният Цено Михайлов. Той е бил кмет на селото повече от 32 години.

"Когато аз бях кмет, в продължение на 15 -18 години, имах самостоятелен бюджет. Ние си сформирахме бюджета, ние разполагахме и с всички средства- данъци, такси и т.н. Затова имахме възможност да благоустрояваме и хигиенизираме. По същата причина и дисциплината при нас беше много голяма. Ако закъснееш с 1 час и не си на работното си място, а те потърсят- ще трябва да даваш обяснения. Сега гледам кметствата не се отварят със седмици, никой не се интересува и не следи. Сега средствата се дават може би в тези села, където кметовете са от същата политическа партия , от която е общинският кмет.

Навремето кметовете имаха пълномощия при сключването на граждански бракове, при издаването на пълномощни, на договори и т.н. Сега го няма това нещо, за всичко трябва да се ходи в общинския център. Така че, трудно им е, но пък сега нямат тези грижи за училища, здравни служби, детски градини, защото хората са по-малко... Въпреки това, смятам че хората в Люти дол ще се завърнат и селото ни няма да изчезне от картата на България...", допълни Цено Михайлов.

   
Подробности по темата и целите интервюта може да се чуят в звуковия файл.

   



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Превръщат ли се в лукс "белите пари за черни дни"?

Според изследване на "Тренд" 73% от българите не спестяват, 90% не инвестират, а 84% разчитат единствено на доходите си от заплата и пенсия. Сънародниците ни не са големи оптимисти за тази година, като повечето от тях очакват стандартът им на живот да остане същия като миналата година. Това означава, че българите до голяма степен не..

публикувано на 05.02.25 в 10:45

Подходящ модел за България ли е президентската република?

Промяна на управленския модел в България - трайно решение на политическата криза или популизъм с користни цели ? На фона на поредицата от предсрочни избори и крехко управленско мнозинство, отново официално е лансирана идеята за смяна на парламентарната република с президентска.  На страната е нужен нов модел на управление и обществото ни трябва..

публикувано на 04.02.25 в 13:32

Кои са основните причини за катастрофите у нас

Алкохолът и наркотиците са главната причина за възникване на катастрофите в страната, показва анкета на Съюза на българските автомобилисти, проведена с шофьори през 2024 г. Анализът на данните от проучването е направен от доц. д-р Зорница Тоткова от Института за изследване на населението и човека към Българска академия на науките.  След..

публикувано на 03.02.25 в 11:05

Кметът на Флорентин: Искам да променя облика на селото към по-добро

  Село Флорентин е едно от петте населени места в община Ново село. Разположено е на брега на река Дунав. Хората тук се занимават с риболов, селско стопанство, лозарство и винопроизводство. Местните говорят на влашки език. Съхраняват влашки обичаи и традиции в песенния и танцов фолклор. Материалното културно наследство е най-вече в красивите и..

публикувано на 31.01.25 в 11:20

Ще се присъединим ли (и кога) към Еврозоната?

Присъединяването на България към Еврозоната е ключов приоритет на новото редовно правителство, по който се работи усилено и в тясна координация с партньорите от Европейската комисия. Това е потвърдил министър-председателят Росен Желязков на среща с българския еврокомисар Екатерина Захариева.  От думите на премиера, става ясно, че България ще..

публикувано на 30.01.25 в 10:00

Крие ли рискове икономическото райониране на страната?

Промяна в икономическото райониране на страната поиска бизнесът преди дни и очерта приоритетите си, за които очаква съдействие от редовното правителство. Работодателите настояват и за реформа в образованието, и въвеждане на матура по математика, като част от политиките за решаването на проблема с недостига на работна сила. Според тях е..

публикувано на 29.01.25 в 10:45

Пътят Видин-Ботевград: Обещания и (без)действия

Седем години изминаха от протестите, които принудиха властта да започне да строи съвременна и сигурна инфраструктура до Северозапада. Завършването на скоростния път Видин-Ботевград обаче все още е някъде в неопределеното бъдеще, а според първоначалните ангажименти трябваше да е готов до края на 2021 година. Общо три редовни и шест служебни..

публикувано на 28.01.25 в 12:56