Появата на КОВИД 19 показа необходимостта от нови иновативни педагогически практики и инструменти в сферата на училищното образование в страните в Европа. Доброто образование е в основата на приобщаващи и устойчиви общества.
ЕС безспорно дава голяма подкрепа на страните - членки по отношение на образованието, най-вече с програмата "Еразъм +" - смята евродепутатът Асим Адемов:
" Искам да Ви благодаря, че обръщате внимание на програмата "Еразъм +" , защото тя е много успешна и се явява символ на европейската интеграция. Ние от комисия по култура и образование направихме така, че да се увиличи бюджетът на програмата, който ще бъде над 26 млрд евро и ще подкрепи мобилността и ученето във всички страни на ЕС и извън него."
ОУ " Любен Каравелов" Видин е едно от европейските училища, което се възползва успешно от възможностите на "Еразъм +" като завърши успешно участието си в международния проект "Семената на разказвачите" и получи знак за качество от френската национална агенция "Erasmus+" за "Пример на добра практика ".
Проектът се финансира по "Еразъм +" на ЕС и включва иновативни педагогически практики инструменти в сферата на училищното образование , нещо, което се оказва голямо предизвикателство към преподаватели и ученици.
За успеха на проекта допринася партньорството - с училища от Португалия, Франция, Белгия и Италия, които със своята експертиза допринасят за успешното създаването на интелектуалните продукти.
Темата "Семената на разказвачите" е избрана не случайно, идеята е учениците да се научат да разказват самостоятелно, без помощни материали. И още една причина има - четивната грамотност е доста ниска сред учениците в европейските страни.
Целта е - развитие на четивната и функционалната грамотност - казва директорът Галина Нетова:
"Имаме специален сайт, Seeds of teelers.eu. Съдържанито на сайта е достъпно на български, английски, италиански, поргугалски и френски ....Желаещите могат да видят създаденото педагогическо ръководство за преподаване на разказваното, ние сме го нарекли "Ръководство на ораторското майсторство в училище". Създадохме библиотека с 300 приказки и 60 от тях са на български език. Това е първата библиотека с такива мащаби, онлайн и на толкова езици, която е достъпна за ползване.."
Към проекта интерес имат колеги от България и от целия свят, на заключителното събитие учители споделят, че са имали възможност да приложат вече някои от продуктите в часовете си.
Видеата, които създават децата, трябва да са авторски без заемки от други места, което дава възможност за творческа работа и развихряне на въображениета на децата. По време на пандемията работят онлайн и правят всичко в домашни условия, - казва Колетка Павлова, начален учител:
"Доста трудна работа беше по създаването на тези видеа, но резултатът е страхотен. децата мног осе забавляваха и ефектът - свободно да разказват е постигнат. .."
Сияна Борисова е третокласничка, тя участва в проекта като разказва приказката "Дядовата питка":
"...Научих се да разказвам по-добре и по-свободно и да не се притеснявам от публиката.."
Магдалена Димитрова е третокласничка и участва в проекта с две български народни приказки, разказва гии ги създава като видео с техниката "Театър на сенките":
"Направих Театъра на сенките като гледах от една книжка за "Дядо и ряпа" как да ги нарисувам...нарисувах ги на черен лист и ги изрязах, после ги залепих, взех кутия, залепих черен лист върху нея и написах "Дядо и ряпа" . Направих дупки, за да могат героите да се хващат за кръста и да дърпат ряпата..."
Работата в проекта е предизвикателство за участниците в него, и това се случва благодарение на "Еразъм +" - казва Красимира Иванова, начален учител :
" Работейки по този проект ние учехме децата, но учехме и себе си. Интересното беше и това, че на децата много им хареса и на родителите също. Поставили сме си за цел това, което научихме да го прилагаме в работата си."
Неделята, в която се намираме е наречена Неделя след Богоявление, което означава, че все още Църквата ни насърчава да вникваме и осмисляме събитието на Кръщението Господне и то да бъде част от нашия живот. "Покайте се, защото се приближи Царството Небесно" (Мат. 4:17). "С тези дълбоки и свещени слова започнала проповедта на..
Днес ще разкажем поредната вдъхновяваща история. Главен герой в нея е Стефани Борисова от Монтана, която реши да осигури средства за абитуриентски бал на момиче в неравностойно положение. Стефани е на 22 години и в момента е студентка в четвърти курс, като паралелно с това работи в софтуерна компания. Младата жена учи "Регионално развитие",..
Да избягаш от града, за да живееш на село си е сериозно предизвикателство и не е за всеки. Да избягаш от София, за да заживееш в Българския Северозапад, вече е само за избрани. Имам предвид без да хукнеш обратно още в рамките на първия месец. Това не всеки го може. Могат го такива, като фотографката Изабел Арнаудова. Израснала на жълтите..
Днес в рубриката "97 лапи 1 една опашка" ще се пренесем в Монтана, където ще ви срещнем с добрия пример и любовта към животните. Поводът е публикация в социалните мрежи на 33-годишния Дончо Илчев , в която той е написал: "Извинете, че спрях движението на колите по улицата днес, но този ястреб е от защитен вид и трябваше да бъде спасен..
В Северозапада, където възможностите за развлечения често са ограничени, Румяна Георгиева от Белоградчик решава да промени тази тенденция и да предложи на местните хора едно уникално и вдъхновяващо преживяване – рисуване с вино, кръщава го Art & Wine - Belogradchik . Това занимание, станало истински хит през последните години, съчетава..
Рекорден брой "Живи човешки съкровища" са вписани в националния регистър за миналата година. България е част от програмата на ЮНЕСКО "Живи човешки съкровища" от 2008-а година и до сега в националната система са вписани 44 елемента. Номинации се правят на всеки две години и се вписват до пет носителя на нематериалното културно наследство, но..
Във Видин се проведе обществено обсъждане на проект на Общински план за младежта за 2025 година. Документът определя целите и приоритетите на общинската политика за младежта, както и финансовите ресурси за неговата реализация, в съответствие с Националната стратегия за младежта (2021-2030 г.) и Националната програма за младежта (2021-2025)...