Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Ще се подобри ли организацията на движението във Видин с промяна на Наредбата

Снимка: Радио ВИДИН

Нова наредба за организацията на движението на територията на община Видин беше одобрена от Общинския съвет. Документът детайлно разписва норми относно организирането на движението, пътните знаци и маркировката, светофарните уредби, както и осигуряването на движението по улиците при строително-монтажни дейности, извънредни и аварийни ситуации. 

"От всичко, от което се изкарват пари, е добре. Трябва да има и обособени зони, безплатни ... Има много хора, които работят в аптеките, в институциите, в съда и трябва да има все пак място, където да спрат безплатно. Трябва да има реверанс и към другите хора, които дойдат от други градове. Скоби- да, необходимо е, за да може да се въведе все пак някакъв ред... Би трябвало да си имаме "Синя зона". Да има място за паркиране. Дори някои не си плащат таксата. Би трябвало да има по- добра организация... Ние сме готови за тази "Синя зона". Нямаме места за паркиране. При нас това няма да провърви с тези скоби. Градът ни е много беден...", коментираха видинчани организацията на движението. 

Наредбата цели подобряване на организацията на движението на превозните средства, както и осигуряване на достъпност и безопасност на всички участници в движението, включително на хората с намалена подвижност. 

"С промяната, всъщност, искахме да свършим страшно много работа и не само в така акцентираната "Синя зона", а като цяло в организацията на движението. Общината дълги години не е имала, работено е по него, но не е имало одобрен генерален план за организация на движението. И всички проблеми, включително зони с повишено количество ПТП-а, със сериозни трудности в движението, и се оказа, че трябва да бъдат решени. И то е хубаво, естествено като се променя един нормативен акт, всички проблеми да бъдат решени. Имаме страшно много жалби, сигнали, предложения, заявления какво да се направи, коя улица да стане еднопосочна. Въобще хората да имат, всички наши съграждани независимо дали са с автомобил, пеша, велосипед, да имат възможност и равни права да се разхождат свободно и организацията на движението да съответства на техните нужди. Затова намалихме броя на паркоместата в "Синята зона от първоначалното предложение и след това общинските съветници още ги намалиха", каза Светла Ангелова- началник на отдел "Екология, инфраструктура и инженерни мрежи и съоръжения" в община Видин.

В наредбата се въвеждат периодът и правилата за строително-монтажни дейности по улиците, извънредни и аварийни ситуации. От март до октомври всеки със заявление ще може да разкопава, като заплаща съответната гаранция и ако не си изпълни ангажимента, да възстанови това, което е разкопал, с тези пари Общината ще може да го направи. В този период ще се извършват всички ремонти на водоснабдителното дружество, с изключение на аварийни ситуации.


Осигурени са повече места за паркиране без заплащане. Такива ще са районите около поликлиниката и другите медицински центрове. Правилата за паркиране в "Синя зона" остават същите. Със 125 % са увеличени и паркоместата за хората с увреждания.

"Контролът е неефективен. Има хора, които дори не желаят да си заплащат, обиждат служителите на общинско предприятие "Паркинги и пазари". Ние нямаме възможност дори и да ги глобим, защото на практика всеки паркира където иска, спира където иска, държи се безобразно. Оставете приходите, приходите не са в основата на всичко. В основата е това, че който дойде- туристи, граждани, и всички искате да си свършите работа, но няма как да се случи това. Вие няма как да паркирате, вие няма как да се движите в центъра. По тази причина въведохме така една по- строга санкция с надеждата да не я използваме. С надеждата хората да имат малко повече съвест и малко повече желание наистина нещата да се случат, да са малко по- отговорни. Използвайки осигурените им и платени и безплатни места, да може да въведем една организация за всеки да има място и хората да са спокойни", допълни Светла Ангелова.

Глобата за неплатен билет за "Синя зона" и съответно махане на скобата ще е 20 лева. Живеещите в центъра вече ще имат право на две безплатни места. Глоби от 1000 до 5000 лева ще има за гражданите, които нарушават общинската инфраструктура, без да са спазили реда за тези дейности. Средствата, които събира Общината при катастрофи с нарушени знаци, маркировка, светофарни уредби и други, които постъпват от застрахователите за увредена общинска инфраструктура, Общината вече има основание да ги използва за възстановяване на инфраструктурата. Това става възможно с приемането на наредбата.

Цялото интервю със Светла Ангелова може да чуете в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Село Ошане - между природния рай и социалната изолация

И днес продължаваме да търсим мнения за причините, породили обезлюдяването на Северозапада и западането на този регион, като дадем поредния конкретен пример с още едно село от него.  В рубриката "Добро утро, кмете" ще посетим белоградчишкото село Ошане . То се намира в Западния Предбалкан, край река Арчар, на около 12 км северозападно от..

публикувано на 15.08.25 в 14:30

От 5 септември: Засилен контрол и по-високи глоби по пътищата

С обнародването в "Държавен вестник" новите правила за движение по пътищата са факт.  Промените влизат в сила след по-малко от месец - на 5 септември .  Сред най-значимите новости: както общинските, така и камерите на тол системата, вече могат да установяват превишената скорост. Предстои да бъдат уточнени онези 50 участъка по магистралите..

публикувано на 14.08.25 в 11:00

Ще объркат ли двойните цени търговци и потребители?

Периодът на двойно обозначаване на цените ще бъде една година, като той вече започна на 8 август. В този период цените в левове и в евро се поставят в непосредствена близост, изписват се ясно, четливо, с еднакъв по размер, вид и цвят шрифт. Със същия размер, вид и цвят на шрифта трябва да бъде изписана и валутата на съответната цена. В..

публикувано на 13.08.25 в 10:45

Ще замирише ли на асфалт това лято в Северозапада?

Близо 200 млн. лева обявиха, че ще вложат в ремонти, строителство и дълготрайни активи тази година трите областни центъра на Северозападна България. Изпълняват ли по график строително-ремонтните дейности? Помислено ли е и за по-малките населени места? Има ли спънки за изпълнението на капиталовата програма на общините?  Капиталовата програма на..

публикувано на 12.08.25 в 13:10

Защо ни трябва специализирана летателна техника за гасене на пожари

България е обхваната от пожари. При някои от тях изгоряха домове на хора, други унищожиха гори и реколта. За да може да се справи с огнената стихия, България поиска помощ по въздуха съгласно Механизма за подпомагане на Европейския съюз. Липсата на специализирана летателна техника прави борбата с огнената стихия бавна и неефективна. Затова..

публикувано на 11.08.25 в 14:47
Любен Иванов

Любен Иванов: 15 години ГЕРБ унищожаваше Северозапада в интерес на ДПС

Четири вота на недоверие, скандали, арести, договорени средства по ПВУ, както и продължаващи сътресения в ДПС, белязаха политическия сезон, фокусиран почти изцяло върху Еврозоната.  Правителството на Росен Желязков обещава, че ще следва и занапред заявените приоритетите, докато протестърските настроения се засилват през горещото лято...

публикувано на 07.08.25 в 10:25
Ваня Василева

Ваня Василева: Господин Пеевски подкрепи моите усилия за развитие на инфраструктурата в нашия край

"Считам, че започнах работата, която е най-важната за хората от нашия регион: това, което бях договорила да започне, защото 3-4 години беше замразено всичко по проекта относно пътя, който трябваше да бъде до Видин. Така чаканата магистрала визирам. Не знам дали точно магистрала ще бъде в истинския смисъл, но поне да бъде този път, който беше започнат и..

публикувано на 07.08.25 в 10:00